Bab 5🍂

13 2 1
                                    

#Staysafe.
#kitajagakita.

Semakin hari aku makin sibuk dengan kerja model ku, hari ini ada fashion show. Kategori cat walk. Mengenakan busana yang cantik keluaran Chennel serta berjalan diatas pentas dengan aura tersendiri.

Aku sedang makeup seawal 7 pagi saja aku sudah berada di sebuah hotel untuk fashion tersebut.

"Ms. Lee, let's be late we have to practice first." kata Brian dia yang mengaturkan model-model dengan mengikut susunan supaya nampak kemas.

"okey.. Jessica will walk first, then followed by Jieun and then Michelle. Do you understand?" kata Brian. Aku mengangguk.

Latihan tadi terus bermula dengan mengikuti arahan. Mestipun model mesti juga kena tetap ikut aturan.

Menjelang malam bermula dengan pukul 7 malam hingga 9 malam.

Wartawan juga banyak yang mengambil gambar serta mewawancara model-model. Termasuklah aku sendiri.










Jungkook siap melakar projek barunya dengan sebuah hotel yang bakal didirikan di Daegu tidak lama lagi. Dan mereka memilih JK Furniture Holdings untuk menghiasi perabot dalaman hotel tersebut.

Jungkook kemudian berwarna rekaannya tadi dengan warna sejuk dan lembut.

"tuan Jeon, client kita dah sampai." kata Mia mengetuk dan membuka sedikit pintu.

"baiklah."

Jungkook pun bangun dengan membawa Ipad nya tadi. Mia dan Jungkook berjalan menuju ke ruang tetamu khas selain dari bilik mesyuarat.

"selamat pagi Jeon." kata client Jungkook, Encik Yu.

"selamat pagi, and welcome to JK Furniture Holdings." balas Jungkook berjaban tangan. Encik Yu pula selaku CEO hotel tersebut gembira menyambut salaman dari Jungkook.

"I'm so proud of you, I hear your furniture design is amazing" kata Encik Yu. Jungkook tersenyum bangga dengan dirinya sendiri banyak hotel ternama dna bertaraf 5 bintang malah resort juga memilih untuk mempercayai syarikat Jungkook.

"thank you for choosing us. Well, I have designed two furniture designs and Mr. Yu can choose which one you like." kata Jungkook.

Encik Yu pun menyambut Ipad yang di hulurkan oleh Jungkook. Dia sangat bangga dengan pemuda sekarang jauh sekali mengalah dari terus berjaya, walaupun perit tetap pemuda bernama Jeon Jungkook ini teruskan.

"saya rasa saya lebih berminat dengan yang biru indah ini Jeon.. Nampak lembut dan sejuk saja mata memandang tapi.. Jangan terang sangat ya warna tu, kalau boleh warna lembut. Tapi perobat saya tetap suka." kata Encik Yu.

Selesai meeting, Jungkook bangun Dan bersalam tangan dengan Encik Yu.

"thank you Mr. Yu." kata Jungkook. Mia dan Jungkook hanya senyum.

"hmm saya akan jumpa dengan awak lagi dua bulan." kata Encik Yu lalu berjalan keluar diiringi oleh Jungkook serta Mia.













Aku baru sahaja selesai penggambaran. Aku duduk di kerusi solekku. Sementara menunggu waktu seterusnya. Mataku pun mengantuk.

"Jieun?, We have to wipe your makeup." kata jurusolek itu. Aku mengangguk. Satu hari ini aku sangat sibuk. Tambah pula majalah harian ingin menemui bual aku malam nanti. Sekarang pula aku sedang menjalani penggambaran bagi muka depan majalah harian. Akan terpapar wajahku.

" are you tired? You can sleep if you tried." kata jurusolek itu. Aku mengangguk. Aku terlelap dan Areun pula menolong memegang kepala ku.

Selesai segala kerja aku hari ini aku pun pulang ke hotel lalu kembali terlena. Jam menunjukkan 6 petang. Penat lelahbaku tidak dapat dinafikan lagi aku baring lalu memejamkan mataku.








Jungkook mengeluh perlahan 5 kali lelaki itu membuat panggilan masih saja
Tiada jawapan dari Jieun. Kemanalah gadis itu pergi. Dia gusar sedih kenapa wanita itu langsung tidak menelefonnya sudah seminggu ini gadis itu sibuk dan langsung tidak menanyakan khabar dirinya.

Mia berjalan menuju ke wad ayahnya dengan pakaian formal pejabat.

Pintu bilik wad itu ditolak lembut menampakkan ibu dan kakaknya sedang menemani ayahnya yang sedang tidur.

"appa?" panggil Mia. Ayahnya sedang duduk dengan membaca surat khabar dengan pakaian biasa.

"kenapa ayah-"

Lelaki itu me lemparkan surat khabar ke arah Mia. Menampakkan gambar Jeon Jungkook yang ditemu bual wartawan. Dan nama Mia juga turut ada memberi komen.

"kamu kerja dengan dia ke?" soal Ayah Mia.

"Jeon Jungkook berjaya menjadi seorang usahawan terkenal dan kini sudah bergelar jutawan termuda di Korea. JK Furniture Holdings ditubuhkan pada 2018 hingga 2020"

Surat khabar itu memaparkan kisah hidup Jungkook dan Jungkook yang kini bergelar jutawan muda berumur 20 an keatas.

"goda dia.." kata Ayah Mia. Ibunya pula mengelengkan kepala tidak mahu anaknya begitu. Sifat pengoda tidak pernah dia ajarkan dalam diri anaknya itu.

"k-kenapa?"

Ayahnya pula bangun lalu ditunjalnya kepala Mia.

"kamu bodoh?! Taknak hidup senang ke boss kamu itu jutawan termuda ini peluang kita untuk jadi kaya. Kalau kamu kahwin dengan dia kita akan jadi kaya kamu tahu?" kata Ayah Mia.

"kamu taknak ikut cakap appa? Kalau nak tengok mak kau ni mati ke em?" katanya lalu mencekik ibu Mia.

"appa! Mia! Turuti saja, jangan macam ni! appa!!!" kata sang kakak yang sedih melihat ibunya didera begitu.

"k-jangan m-Mia.. J-jangan buat m-macam t-tu. K-kamu b-budak b-baik eomma.. K-kan?" kata Ibunya disela nafasnya hampir terputus kerana di cekik. Wajahnya merah.

"mianhe eomma."

Ayah Mia pula tersenyum.




Ayah Mia pula tersenyum

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
SACRIFICE OF LOVEWhere stories live. Discover now