THIS CONTAINS HAVE 18+
Aku memandang Junghyun yang menjawab sebaliknya. Aku rasa dia punya rancangan untuk tundukkan ego Jungkook.
"d-dating??"
Junghyun mengangguk. Lalu tanganku dicapai oleh Jungkook.
"she not go anywhere!" kata Jungkook melirik marah pada sang abang. Lihatlah diri kau Jungkook. Kau sudah memutuskan hubungan kita kenapa kau buat aku macam ni?
"both of you dah putus? Kau dah nak kahwin dengan Mia. Jieun pula setuju keluar dengan hyung. Right?"
Aku memandang Junghyun. Lalu aku pun seakan membaca perbuatan lelaki itu.
"yeah.. He's right. I need someone to help me heal the hurting my heart. " jawab aku lalu melepaskan genggaman tangan Jungkook.
Junghyun langsung memaut pinggangku.
"apa masalah awak ni? Saya tak faham?" tanya ku berbisik.
"I have a plan."
Aku berjalan pulang ke rumahku, aku membuka kunci pintu apartmen. Aku tinggal bersendirian kerana Areun masih di Australia.
Aku membuka password pintu apartment aku, tiba-tiba...
"jung-"
Jungkook terus menolakku masuk ke dalam apartments aku.
"awak buat apa kat sini!!!" jerit kecil aku memandangnya. Dia mengunci pintu apartment aku.
"you can't do this to me!!" katanya, aku memandangnya pelik.
"awak yang putuskan hubungan kita, so there's nothing wrong kalau saya berkawan atau bercinta sekali pun!" kata aku membantah.
Jungkook mendekati ku, aku lihat matanya menunjukkan yang Jungkook dilema perasaan marah.
"stop!"
Jerit aku apabila Jungkook menarik aku dan menampilkan aku pada dinding.
"I love you!! And I still want you!!!" ucap Jungkook sambil meletakkan tanganku diatas kepalaku.
"cukuplah! Awak yang lukakan hati syg Jungkook, I'm crying all night all day because of you!!!" luahku sekali lagi.
"I need you" kata Jungkook. Langsung menyambar leher putihku.
"j-Jungkook...mhmmm-"
Dia mencium leher ku hingga meninggalkan kesan kemilikannya dileherku. Aku cuba melepaskan diri. Dia sudah melanggar janjinya tidak menyentuh ku sekali kami belum berkahwin.
"ah.. J-Jungkook berhenti!" jeritku.
"diam!!"
Aku lihat matanya sudah mengalirkan air mata. Dia menangis?.
"I love you, saya mengaku saya bodoh lepaskan awak sayang.. I'm so sorry." kata Jungkook melirikku.
"marry me" ajak Jungkook. Aku diam kalau aku lepaskan dia pasti dia akan benar-benar pergi dan rasa sakit itu akan kembali menghantui aku.
"y-yes"
Mia membuka matanya dia lihat dirinya masih diapartmen Jungkook lalu kemana lelaki itu. Dia teringat kejadian malam tadi. Mereka hampir bercinta.
Namun Jungkook asyik menyebut nama Jieun saat Mia melayani Jungkook. Dia terlalu cintakan wanita itu. Namun dia ego.
Mereka bercinta namun Jungkook sedar kalau dia tidak menikmati layanan Mia padanya otaknya berputar memikirkan Jieun.
Mia bangun mengambil bajunya. Dipakainya dia lihat foto gambar Jieun dan Jungkook masih ada diruang bilik lelaki itu.
"tapi saya cintakan awak Jungkook. I want you."
Mia lihat dirinya mengingati Jungkook memeluk cium serta merabanya. Namun tiada bukti kukuh untuk dia mendapat Jungkook kerana Jungkook belum pergi ke selanjutnya.
Mia keluar dari apartmen Jungkook. Dia tidak mahu wartawan menangkap dia berada di sini.
Jungkook masih lagi tidur aku dapat hidu kalau semalam dia berbau alkohol. Junghyun sudah menelefonku dia kata kami masih perlu teruskan rancangan kami. Sampai Jungkook benar-benar berubah seperti dahulu.
Semalam Jungkook sudah melanggar janjinya dan ya kami bercinta. Atas permintaan Jungkook sendiri.
"Jungkook?" aku lihat berdiri di belakangku. Dia tampak serius dengan telanjang dada.
"semalam aku mabuk.. Dan aku tak maksudkan apa yang cakapkan." kata Jungkook. Aku memandang Jungkook dari pantulan cermin bilik air.
"w-what do you m-mean." kataku.
"aku kena balik. Mia tunggu." kata Jungkook mengambil pakaiannya. Aku mengejarnya.
Lengan lelaki itu aku paut.
"awak mainkan saya Jungkook!?" kata aku memandang mataku sudah hampir mengalirnya air mata.
"I said I didn't mean. Aku pun dah bercinta dengan Mia." kata Jungkook. Aku memukul dadanya.
"jerk!!"
Jungkook langsung keluar dari apartmenku. Aku menangis kembali. Aku benar-benar berpikir kalau Jungkook berubah.
Jungkook berubah lebih luar biasa dari apa yang aku jangkakan. Aku sedih, aku marah pada diriku sendiri.
"kalau kau cintakan dia tunjukkan kau mampu hidup tanpa dia Jieun."
"pengorbanan bukan sekadar melepaskan. Menangi hatinya juga satu perjuangan he's changed because he thinks you cheat on him. Jadi pengorbanannya adalah kekalkan rasa cinta dia untuk kau."
Aku diam saat memikirkan kata-kata Areun dan Junghyun. Mungkin benar. Jika kita pasti kita mampu jadi lebih dari sekadar pasangan biasa. Aku mengelap air mataku. Sedih bila diriku hanya pelepas nafsunya.
"kau perlu bertanggungjawab Jungkook."
Aku dan Puan Jeon duduk minum kopi di ruang tamu dengan berbincang kalau mereka hendak membawa aku bersama menjalani masa cuti hujung tahun ini.
Aku pula bersetuju. Aku sudah memberitahu kalau Jungkook sudah bertindak melanggar janji atau larangan keluarga kami.
"kamu berdua ada pakai protection?" soal Junghyun mengangkat keningnya seperti ingin mengusik ku.
"t-tidak.."
"damn! Aku rasa mesti adik aku ni kasar sikit kan?" kata Junghyun. Aku tertawa.
"apa kamu ni sibuk je hal orang!"
"pasal Mia kamu jangan risau lah, Jungkook mesti takkan lakukan itu. Walaupun dia mabuk sekali pun. I know my boy very well." kata Puan Jeon hanya menyedapkan perasaanku.
Aku tersenyum, aku pun berharap.
YOU ARE READING
SACRIFICE OF LOVE
Romance"why you doing this? Why?" JEON JUNGKOOK ft. LEE JIEUN. 2020.