Bab 15🍂

13 1 0
                                    

Aku terkejut dengan kenyataan Jungkook, sungguh ajaib tububku bergetar. Hatiku pula pedih berdarah.

"j-Jungkook kenapa t-tiba-tiba pula ni?" kata Puan Jeon berhati-hati sambil memandang aku, aku pula memandang Jungkook.

"she always there when I'm get sick, dia tak pernah tinggalkan Jungkook." balas Jungkook. Aku diam, hatiku memaki sakitnya bila mengetahui diriku digantikan dengan orang yang sudah menjaga Jungkook lebih baik.

Aku menundukkan kepalaku, tekak aku terasa sakit. Puan Jeon memegang tanganku.

"tapi macam mana dengan Jieun, kamu berdua dah 6 tahun panjangkan hubungan kamu berdua. Takkan nak lepaskan begitu sahaja. Eomma dah sukakan Jieun. Appa pun." balas Tuan Jeon. Dia bukan nak mengarahkan atau mengongkong anaknya. Lelaki itu sudah besar pasti dia tahu cara kehidupan yang dia mahukan.

"Jungkook nak putuskan hubungan ini hari ini juga. Dia boleh berambus dari keluarga ini."

Aku terus memandang Jungkook, air mataku mengalir teruk. Aku bergegas bangun.

"I h-hope you w-will happy without me Jungkook. I'm sorry that I always make you hurt. Thank you for make me happy. Terima kasih sebab berikan kasih sayang awak pada saya. Saya tak pernah sangka kalau 6 tahun yang kita utuhkan akan runtuh. Mungkin kita dijodohkan bertemu tapi tidak untuk selamanya.

Awak berjaya lukakan saya Jungkook because you know how. Saya minta maaf juga kalau awak rasa saya curang dibelakang awak. But I didn't.... "

Aku tidak dapat menahan sakit tekak yang aku rasakan, Jungkook langsung tidak memandangku.

Aku kemudian mengambil rantai pada leherku.

"ini hadiah paling berharga bila awak bagi pada saya. I'm broken heart Jungkook, that should be me hold your hand, feeling your kiss."

Aku terus keluar dari bilik itu, berlari sekencang yang mungkin ke tempat letak kereta.

Aku masuk ke dalam kereta.

"ARGH!!!!!! Hiks.."

Jerit aku, pedih menahan sakit di hati. Aku menundukkan kepalaku dengan isak-isakkan halus. Semakin lama menjadi tangisan yang sangat menyedihkan. Sekarang aku tahu yang aku belum cukup terbaik untuk Jungkook.

Kerana aku merasa tidak tenang duduk dirumah. Eommaku puas memberitahuku agar bertenang mungkin kami tiada jodoh.

Tetapi ini bukan caranya.

Aku terluka bila dia gantikan aku tanpa aku tahu.

Aku diam dan memeluk diri. Hoodie hitam pemberian Jungkook saat kami masih belajar di University dahulu. Aku sayu apabila Jungkook tidak pernah ingat kenangan indah di masa lalu.

Mataku sembab, tanganku sejuk. Angin malam ini sejuk. Ditambah pula ribut, mungkin mahu hujan.

Aku leka duduk sampai hidungku mulai tersumbat akibat terlalu sejuk, aku mengosokkan tanganku.

"kenapa kau duduk kat sini? Sendiri? Kau tahu tak dah nak hujan dah ni?" marah Jungkook. Aku terkejut melihat dia.

"why you here?"

"eomma kau risau, balik lah keluarga kau tunggu." kata Jungkook berjalan menuju ke kereta aku lihat Mia menunggu di luar kereta sambil memandangku. Aku benar-benar terluka aku tidak marah padanya.

Aku tidak terus mengikuti Jungkook. Aku tidak bawa kereta sebab aku malas memandu. Aku bergetar kerana sejuk angin kuat air mataku terus mengalir. Dia datang tetapi dia tidak terus membawaku pulang, atau menjadikan hari ini hari terakhir sebelum aku benar-benar beralih hati dari dia.

Tetapi cinta aku masih mendalam untuk Jungkook.


"oi jangan degil boleh!? Aku taknak bertanggungjawab kalau kau sakit!!" kata Jungkook menarik lenganku.

"kalau macam tu jangan datang!!!! Saya benci awak!! Awak yang buat saya sakit!! Pergi dari sini!!" jeritku dengan tangisan.

"aku pun taknak jumpa kau dah, tapi keluarga kau yang suruh! Kalau tak aku tak hadap lah!" balas Jungkook semula.

PANG!!

Terpeleng kepala Jungkook saat aku menampar wajahnya dengan sekuat hati. Dadanya aku tolak.

"you love her! Then go!! jangan datang sekali pun aku mati!! I hate you Jeon Jungkook so much! . Saya menyesal sebab saya mulakan semua ini!!"

Jungkook pandang aku dengan matanya yang dingin.

"aku tak sangka kalau awak akan buat macam ni kat saya Jungkook... I had all of our moments in my mind setiap kali awak ucapkan awak sayang saya. When you call me sayang I melt everyday, every month, every year I love you but you didn't know that!"

Lirih sahaja aku berbicara menyampaikan perasaan sakitku.

"You can easily replace me with her. Sedangkan saya tak dapat lupakan awak." kataku memandangnya.

"I feel like..... Tiada guna untuk terus hidup. Aku gembira masa lalu tetapi sedih masa depan."

Aku berjalan meninggalkan Jungkook. Sedikit lega hatiku bila aku lepaskan semuanya pada Jungkook. Terima kasih.

Sesuai dengan permintaan awak Jungkook. Aku akan pergi dan takkan kembali.

Forever..

Apakah ini pergorbanan cinta? It's so hurt.

The sacrifice of love made me very hurt.

The sacrifice of love made me very hurt

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Triple update done❤️.

Inspiration song : That should be me by Justin Biber.

SACRIFICE OF LOVEWhere stories live. Discover now