Sacrifice of love🍂 |heyitsmemisya
Selesai sahaja aku mandi aku keluar mencari Jungkook aku lihat dia sedang bermain dengan telefonnya. Dengan televisyen dipasang. Bukan dia yang tengok TV tetapi sebaliknya.
"kookie ah.." panggil aku duduk di sebelahnya. Jungkook hanya berdehem menjawab panggilan aku. Aku mengeluh lalu memeluk bantal di sisi aku.
"awak ni kenapa abaikan saya!" geram aku lalu mencubit pinggangnya. Jungkook menjerit kesakitan.
"sakitlah awak." kata Jungkook, aku memuncungkan mulut aku. Dia langsung tidak bercakap dengan aku. Merajuk ler tu. Jungkook kembali fokus menonton televisyen. Aku terus bangun aku pun nak merajuk juga lah kalau macam ni.
Aku dapat rasakan mata Jungkook mengikuti rentak aku.
"ha.. Nak kemana ha? Sini aku peluk" kata Jungkook aku menjelingnya aku pun berjalan mendekatinya.
"sorry.." ucap Jungkook, aku senyum lalu memeluk tubuh tegapnya. Kepala aku dielus lembut.
Seawal 7 pagi aku masuk ke dalam studio aku lihat Jake dan Areum tengah duduk sambil bergurau senda. Aku berdehem mengambil perhatian mereka.
"apa photoshot hari ini?" tanya aku. Jake mengangkat bahunya tanda tidak tahu.
"aku pun tak tahu beb, I think today we have no photoshot" ujar Areum. Jake bertongkat dagu.
"Bored, What if we go bowling?" cadang Jake. Aku mengerut dahi.
"Nonsense! I came wearing beautiful you brought us to play bowling" kata aku. Jake dan Areum ketawa terbahak. Aku bila marah comel ke apa? Aku marah betul ni tau!
"apa!? Kau berdua pikir ni lawak ke hah? Tak percaya betul!" kata aku sambil berdecih. Areum me geleng kepalanya.
"don't be mad Jieun, okey what we gonna do then you tell me?" kata Jake. Aku menjelingnya.
"let's go karaoke!" jerit Areum aku kembali mengeleng.
"she is very good singer if you want to know, You must want to hear her sing right?" kata Areum. Jake mengangguk dengan bersungguh.
Jungkook berada di sebuah kafe dia baru sahaja selesai mesyuarat bersama dengan client. Bagi menunjukkan lakaran perabot baharu. Jungkook dan pembantunya masih berada dikafe.
" tuan. "panggil Soobin. Jungkook mendongak dia lihat Mia yang berada di samping Soobin. Jungkook me gerut dahinya.
" apa kau buat dekat sini? "tanya Jungkook kedengaran dingin sahaja. Mia duduk di sofa berdekatan dengan Jungkook.
YOU ARE READING
SACRIFICE OF LOVE
Storie d'amore"why you doing this? Why?" JEON JUNGKOOK ft. LEE JIEUN. 2020.