Bab 21🍂

9 1 0
                                    

Jungkook sibuk dengan urusan kerjanya hari ini bangun pagi tadi Jungkook sudah bersiap-siap hendak ke pejabat. Jadi dia dan Mia sama-sama turun kerja.

Pintu pejabat Jungkook diketuk, Jungkook memandang sekilas.

"Jungkook."

Jungkook megerut dahi dia memandang Puan Jeon dengan mengangkat keningnya. Wanita itu datang dengan wajahnya yang serius.

"mana appa?" soal Jungkook menyedari Tuan Jeon tiada saat Puan Jeon berkunjung. Minuman teh dihidangkan oleh Mia. Selaku Pembantu.

"silakan Puan." ucap Mia dengan senyum. Jungkook senyum.

"thank you babe.. You can go"

"takpa, kamu duduk di sini. Both of us needed to talk. Including you" kata Puan Jeon berbahasa Inggeris. Jungkook sudah berubah menjadi serius. Dia nampak Puan Jeon sedang dalam dilema tenang dan tidak bermain-main.

"kamu cintakan dia Jungkook?" soal Puan Jeon menunjuk Mia. Mia pula diam membisu memandang Jungkook.

"y-yes I do. Kenapa eomma tanya?"

Puan Jeon menarik nafas. Dia sungguh kecewa dengan anaknya bahkan mereka sangat sayangkan Jieun mahukan wanita cantik paras rupa itu menjadi menantunya.

Kedua keluarga Jungkook dan Jieun merestui hubungan mereka. Dan mereka faham kekadang dalam hubungan pasti ada perbalahan. Dan kedua keluarga ini tahu kalau anak mereka matang untuk selesaikan masalah ini.

Namun Puan Jeon sudah tidak mampu berdiam diri.

"then what's about Jieun?"

Mia menunduk kepalanya dalam hatinya dia berdoa agar dirinya diterima oleh Puan Jeon. Dia sangat mencintai Jeon Jungkook.

"kook dan Jieun sudah tidak bersama lagi eomma, jangan paksa saya untuk berkahwin dengan dia" kata Jungkook.

"Jieun datang pagi tadi dia pulang semula barang pemberian kamu, cincin pemberian kamu pun dia pulangkan. Kamu datang sendiri tengok petang nanti. She gone.. Dia dah balik semula ke Australia." kata Puan Jeon.

Puan Jeon bangun, mengambil beg tangannya.

"eomma harap kamu pilih orang yang betul-betul berada di hati kamu Jungkook. Perkahwinan bukan sesuatu mainan. If you truly love she then marry her. If you not really sure thinks. Jangan terburu-buru."

"oh, Jieun kata sekali dia pergi dia takkan kembali."












Aku menyusun segala perabot dalam rumah ini. Menutupnya dengan kain putih. Aku tidak mahu nanti berhabuk. Areum kata dia belum balik lagi tidak jadi balik sebab aku akan kembali ke Australia.

Aku mengambil sesuatu dibawah katiku. Aku terkejut lihat satu beg hitam dibawah katil.

Aku buka lalu aku lihat buku seperti dairy. Aku buka, aku terkedu lihat beberapa keping gambar yang aku sendiri tampal pada buku itu.

Dengan nota.

'if one day you love is gone, please remember me cause you meant world to me' - Jeon Jungkook.

Aku ketawa saat lihat wajahku yang sedang tidur. Aish..

Aku duduk menunggu Jungkook datang. Waktu sekolah sudah taman, petang ini kami akan ada aktiviti kokurikulum. Aku lihat Jungkook berjalan kearahku dengan senyuman.

"hai sayang" sapanya.

"sayang-sayang gatal!" usikku. Jungkook mengangkat keningnya.

"suka hati aku lah, kau girlfriend aku." balas Jungkook. Aku ketawa.

"nah."

Sebuah buku dairy dengan beberapa kepingan gambar Jungkook di dalam.

"awak bolehlah tulis atau letak gambar saya." kataku.

"aku letak gambar-gambar hodoh kau" letus ketawa Jungkook mempermainkan aku. Aku bangkit lalu memukulnya, Jungkook memekik sambil ketawa.

"gambar kau terliur tidur ke, gambar kau paling lah."

"JEON JUNGKOOK!!!"

Aku tersebut saat aku mengimbau kembali kenangan itu. Sungguh bahagia tatkala Jungkook suka mengusikku. Kadang-kadang sampai aku menangis.

"but it's all done now Jieun. You need to move on."

Aku mengambil buku itu lalu berjalan keluar, aku lihat tong besi dengan api yang menghanguskan kepingan setiap kenangan.

Aku pandang sekilas buku itu sebelum membuangnya ke dalam tong dengan api.

"kenapa kau buang?" rampas Jungkook saat dia tiba dia lihat banyak sekali kepingan gambar dia dan aku inginku bakar.

"takda gunanya nak simpan." kata aku. Jungkook pandang aku. Aku ingin mengambil kepingan gambar kami.

Tiba-tiba..

Cup.

Aku terus membulat besarkan mata aku saat Jungkook meperdalamkan ciuman. Tengkuk ku ditarik olehnya kerana aku ingin melepaskan ciuman.

Aku terus menolak dadanya dengan kuat.

PANG!

"apa ni!!!? Kenapa awak buat macam ni!? Pergilah jangan ganggu saya" kata aku. Aku ambil semula kepingan gambar tadi aku ingin menghapuskan semua kenangan terindah ini.

"kau tak cintakan aku lagi kalau kau hapuskan ini semua bermaksud kau terlebih dahulu berpaling dari aku." kata Jungkook. Sayu sahaja suaranya.

"sebab saya cintakan awak lah saya nak hapuskan kenangan bodoh ini. Lagi lama saya simpan lagi sakit hati saya you not mine now! Go away Jungkook please."

"don't go, I'm sorry... Maafkan aku sebab ego. She explains everything to me. Even jake also." kata Jungkook

Aku tetap diam mereka sudah memberitahu hal sebenarnya kepada Jungkook? Aku berpaling.

"kau dah pun bagi Mia harapan, teruskan saya relakan awak pergi" kataku. Lalu masuk ke dalam rumah.

"I really am sorry." katanya mengetuk pintu. Aku kekal diam. Namun air mataku mengalir. Walaupun dia tahu sekali pun aku korbankan dirinya kepada orang lain.

Sebab aku tidak mahu lagi kecewa dengan dia. Dia terlebih dahulu menggantikan aku dengan wanita lain. Sebelum tahu hal sebenarnya.

 Sebelum tahu hal sebenarnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
SACRIFICE OF LOVEWhere stories live. Discover now