01 :: seventeen

485 39 1
                                    

■💎■

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

■💎■

" TAK APA MASALAH ABANG NI HA  ?! SAYA CUMA KELUAR DENGAN KAWAN LELAKI LAMA SAYA JE  ? YANG ABANG BERIA-IA NAK MENGAMUK LEPASTU NAK TUDUH MACAM-MACAM NI APAHAL HA  ? ! SAYA TAK BUAT SALAH APA-APA PUN  , PLEASE LAH KITA NI DAH LAMA KAHWIN PUN UMUR KITA PUN DAH MENINGKAT , ANAK KITA PUN DAH BESAR  .. SO  , TAK PAYAH LAH NAK BERGADUH MACAM BUDAK-BUDAK KECIL LAGI  .. KALAU ANAK-ANAK KITA NAMPAK  , MEMANG DIA AKAN KECEWA TENGOK KITA MACAM NI  ! " bentak geram isterinya Puan Shin Bora , nafasnya sudah tidak teratur  . Dia amat geram dengan si suaminya yang suka salah faham ni  .

" YANG AWAK NAK TINGGI-TINGGIKAN SUARA DEKAT SAYA NI APAHAL , AWAK TAHU TAK YANG SAYA NI SUAMI AWAK  . JADI TOLONG JAGA NADA SUARA TU  .. " marah Tuan Kim Doyeol sambil dia cuba menahan amarahnya yang membuak-buak . Wajahnya sudah kemerahan padam  , nak saja dia tampar si isteri itu tapi dia cuba untuk tahan  . Ya  , Doyeol tahu apa itu erti kesabaran  .

" KISAH APA SAYA YANG AWAK NI SUAMI KE ATAUPUN ORANG LAIN  .. SEBAB SAYA TAK SUKA SUAMI MACAM AWAK , AWAK TERLALU SUKA SANGAT FIKIR NEGATIF .. "

" Apa awak cakap  ? Awak tak suka suami macam saya  ? Kalau awak tak suka dari dulu lagi memang kita tak payah kahwin  ! Tak payah berkenalan pun tak apa  ..  "

" saya kecewa dengan awak BORA  , kalau memang terlalu benci dengan saya  .. Kita bercerai saja  , mungkin itu yang terbaik untuk awak bukan  .. " sayu saja suara Tuan Doyeol berkata  , air matanya perlahan-lahan mula menitis keluar disaat cuba untuk menahannya  , namun dia gagal  . Hatinya berasa sebak melihat si isterinya yang berubah menjadi lain  . Dulu isterinya adalah seorang yang lembut dan baik hati  , turut mendengar kata-kata suaminya namun sekarang  . Dia makin berani untuk menentang suaminya sendiri  , ianya amat kecewa bagi Doyeol  . Puan Bora terus terdiam bila Doyeol berkata sedemikian  .

Soal cerai  ? Lelaki ini memang sudah kurang waras  , hanya pergaduhan kecil saja dah beria cakap tentang perceraian .. Dia fikir perceraian itu hanya dibuat main-main ke apa  ? ..

" asal awak diam ha  ? Awak terkejut ?Terkejut sebab saya cakap macam tu  , herh saya tahu itu yang awak mahukan selama ini bukan  .. Awak kan dah benci saya dan kalau dah benci mesti kena berjauhan bukan  .. " Doyeol pula yang memberanikan dirinya untuk menentang isterinya yang sudah terkelu  .

" hesy  , awak dah gila ke?  Kalau kita cerai macam mana dengan anak-anak kita  , boleh tak jangan buat macam tu  .. Doyeol awak dah gila ke apa  ? " Dada milik Doyeol dipukul berkali-kali oleh bora . Sebab dia keluar dengan lelaki lain pun suami dia cemburu. 

" awak dia hanya kawan s—"

" berhenti berlakonlah bora  , awak sekarang tak payah tipu saya dah  , saya dah nampak semuanya  . Awak sebenarnya curang dekat belakang saya  , setiap malam mesti awak akan berjumpa dengan lelaki tu kan  .  Jujur sajalah yang awak ada hubungan sulit dengan lelaki tu  , tak payah lah nak berahsia lagi  , saya dah muak dengan awak  .. "

【C】Seventeen :: 17 Year Old |I 김도영Where stories live. Discover now