11 :: seventeen

80 23 2
                                    

■💎■

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

■💎■

" haesol jomlah pergi rehat " ajak jisoo yang siap mengemas barangnya  . Dia memandang ke arah haesol  .

" ah jisoo harini aku tak keluar rehat tau  , aku nak pergi singgah library  .. Saja nak buat ulang kaji lagipun ujian dah nak dekat  , aku tak nak membuang masa lagi  .. " alasan yang diberikan oleh haesol membuatkan jisoo mengangguk percaya  . Padahal niatnya bukan nak pergi library  . Dia nak jumpa doyoung dekat rooftop nanti  .

" okay  , aku pergi dulu  " kata jisoo kemudian dia menapak keluar daripada kelas bersama aera  , yeji dan yuna  . Haesol memandang sekeliling kelas  , langsung tiada sesiapa pun kecuali hanya dia saja  .

Tanpa membuang masa yang lama  , haesol mengeluarkan payung yang berada dibawah mejanya  . Payung tadi dipegang erat dan mengikuti dia keluar bersama  . Haesol menghayunkan langkah menuju ke arah rooftop  . Setiap anak tangga dinaiki olehnya satu per satu  .

" huh  , finally sampai pun  " dia mengomel sendirian dalam keadaan yang tercungap-cungap akibat keletihan  . Penat dowh naik anak tangga ni  . Harini kakinya terasa betul kebas sebab asyik berjalan je  . Dia mengurut betis kakinya tatkala sudah tiba ditangga penghujung  . Keluhan berat di lepaskan  .. Akhirnya dia tiba di rooftop  .

Daripada jauh  , anak matanya sudah tertangkap pada bayangan susuk tubuh seseorang yang tengah berdiri merenung langit di atas  . Ah  , doyoung dah sampai rupanya  .
Lantas haesol berjalan mendekati ke arah doyoung  .

" doyoung  , mianhae sebab aku lewat  " kata haesol  . Doyoung memusingkan tubuhnya memandang ke arah haesol yang berada dibelakangnya  .

" gwenchana  . Kenapa nak jumpa aku  ? " tanya doyoung yang ingin tahu  . Haesol tersenyum dan mengeluarkan payung yang tersorok dibelakangnya  . Terus payung itu dihulurkan ke arah doyoung. 

" aku nak pulangkan payung kau ni  .. " kata haesol  , payung itu masih statik dihulurkan ke arah doyoung  .

" eh  , kau tak payah lah pulangkan  .. Aku kasi kau lah " kata doyoung  . Haesol memandang payung tersebut  , kemudian dia kembali memandang wajah doyoung  .

" tak apa ke  ? Aku cuma pinjam je kan  ... " kata haesol masih ragu-ragu  . Doyoung sekadar mengangguk kepala  .

" kau simpan payung tu elok-elok  , nanti kalau hujan mesti kau nak guna juga  .. Aku ikhlas beri dekat kau  ..." kata doyoung sambil mengukir senyuman .

" ouh gomawo  " haesol menunduk tanda berterima kasih  .

" kau tak pergi rehat ke  ?" tanya doyoung  .

【C】Seventeen :: 17 Year Old |I 김도영Where stories live. Discover now