03 :: seventeen

178 31 7
                                    

■💎■

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

■💎■

" yah doyeol  .. " suara Hyunsuk yang memanggil nama doyeol daripada tadi  , terus membuatkan lelaki itu terjaga daripada pengsannya  . Perlahan-lahan dia cuba untuk membuka kelopak matanya  .

" yah doyeol kau dah terjaga  " wajah hyunsuk yang menerpa pandangannya  . Doyeol memandang Hyunsuk lalu dia terus terjaga  , dia sekarang tertidur atas katil bilik Hyunsuk  .

" wey  , dah berapa lama aku pengsan ni  ? " tanya Doyeol.

" manalah aku tahu  , tapi boleh tahan lama lah juga  .. " balas Hyunsuk  .

" wey  , ada perubahan ke  ? " tanya Doyeol sambil melihat keadaan dia  . Hyunsuk tersenyum lalu dia menghulurkan cermin ke arah Doyeol  . Lantas Doyeol melihat wajahnya yang terpapar didalam cermin  . Bila tengok je cermin tu terus membulat mata doyeol  , wajah dia yang berkedut-kedut sudah tiada lagi dan sekarang wajahnya 100% berubah kepada lain  . Ya  , wajah yang dia idamkan selama ini  .

" wey  , kacaknya aku  " Doyeol memegang wajahnya sambil menarik senyuman puas  .

" aku ingatkan cecair tu tak menjadi tapi rupanya berkesan juga  ... "

" dan engkau ni aku tak suruh pun kau minum  , astu kau main je rampas benda tu dekat tangan aku  .. Tak sempat aku nak kata syarat-syarat pasal cecair tu .. Kalau kau minum cecair tu kau akan menjadi muda buat selama-lamanya  .. Ha biar kau jadi 17 tahun je  .. "
Kata Hyunsuk sambil menjeling Doyeol  . Terus doyeol yang mendengar tu terkejut  .

" aku akan jadi muda selamanya  ... Wow  ! " Terus Doyeol melompat-lompat macam orang gila  , langsung dia tak rasa bersalah pun  . Makin dia sukalah sebab tak akan jadi tua lagi  . Hyunsuk dah tepuk dahi dia  .

" kau boleh gembira pula  .. Kau tahu tak sengsara tau kalau kau muda je tak pernah nak tua  . Ishhh  .. "

" aku tak kisah pun jadi muda selamanya  .. Janji aku ada wajah yang kacak macam ni  , kau rasa gadis di luar sana tu tergoda tak dengan aku ni  .. Eh—of course lah  , gadis zaman sekarang memang suka pilih rupa je  .. " malas nak dengar bebelan doyeol yang asyik nak kembangkan diri tu  , hyunsuk terus menapak keluar daripada biliknya  .

" wey  , kau nak pergi mana hyunsuk  .. Aku nak ikut  " doyeol terus berlari mengejar hyunsuk yang sudah turun ke tingkat bawah  .

Lupa nak bagitahu  , hyunsuk ni kaya orangnya lepastu rumah dia tinggi nak mampus . Saja bagitahu  . 

" wey  , hyunsuk  .. Jom keluar minum  .. " ajak doyeol sambil lengannya merangkui leher hyunsuk  .

【C】Seventeen :: 17 Year Old |I 김도영Where stories live. Discover now