07 :: seventeen

90 23 3
                                    

■💎■

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

■💎■

Keesokkan harinya  ..

" okay kalian semua  , saem nak kamu semua siapkan kerja khursus ni dalam kumpulan yang telah saem agihkan tadi .. So , untuk tarikh penghantaran kerja khursus ni , seawal-awalnya sebelum ujian semester nanti  .. Araesso  ? Saem harap kamu semua dapat selesaikan dengan baik  .. Sebab kerja ni akan dimasukan ke dalam markah ujian nanti  , okay  .. " jelas saem nakhyun dengan panjang lebarnya  , budak kelas itu hanya mengangguk faham  .

" nae saem  "

" hesy  , aku nak kumpulan dengan goori  , dia tu je yang pandai dekat kelas ni  .. " rengek jisoo sambil bermain-main dengan pen miliknya . Jisoo berada dikumpulan kedua  , iaitu aera  , doyoung  , haesol dan yedam  .

" tch  , macamlah kita ni bodoh benar  " berdecit yedam sambil menggeleng kepalanya  , apalah si jisoo ni  . Memang asyik kerjanya nak bersama kumpulan dengan budak goori tu je  .

" sudah-sudah  , cepat kita agihkan kerja untuk masing-masing buat  , dan jangan pula ada yang curi tulang je  .. Kita lakukan bersama  , okay  " doyoung mula membuka kotak suaranya  , dia memandang rakannya itu silih berganti . Masing-masing tayang muka seposen  ..

" okay-okay  , kalau macam tu aku lantik kau sebagai ketua kumpulan ni  , ha anda se—"

" SETUJU  ! " balas doyoung dengan penuh keyakinan  , akibat dia menjerit setuju tadi terus membuatkan rakan sekelasnya menoleh ke arah doyoung  . Haesol menutup mulutnya sebab tak lepas nak lengkapkan ayat dek doyoung yang menyampuk tu  .

" korang bertiga  ? " haesol pandang tiga lagi kawan sekumpulannya itu  , masing-masing hanya mengangguk kepala  .

" okay  , disebabkan aku ketua kumpulan ni  , biar aku yang agihkan tugasan buat korang semua  .. "

" hurmm  , idea bagus leader nasib ada kau  " jisoo tersenyum puas  , tak adalah nanti jadi kucar-kacir seperti waktu-waktu sebelum ni  , dan dia juga bersyukur sebab sama kumpulan dengan Doyoung  yang nampak macam genius je  .

" hurm—korang  , apa kata kita selesaikan tugasan ni dekat rumah aera , nak  ? Kita buat sama-sama  " cadang haesol  , aera yang mendengar namanya dipetik itu terus terbuntang anak mata  .

" yah  , buat apa nak siapkan tugasan ni dekat rumah aku pula  ? Buatlah dekat t-tempat lain ke ?  ... Asal rumah aku pula  .. Tak boleh ... Tak boleh " bantah aera sambil menggeleng kepalanya  . Tanda dia tidak setuju dengan cadangan haesol  , mengapa rumahnya  ? Waduh  ..

【C】Seventeen :: 17 Year Old |I 김도영Where stories live. Discover now