04 :: seventeen

152 28 6
                                    

■💎■

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

■💎■

—Haesol's Pov

Pagi yang tenang  , awal pula harini aku datang ke sekolah  . Hurmm—ni pun sebab semalam orang tua aku bermalam dekat rumah kitorang so awallah aku kena bangun  . Kang kalau tak bangun memang habislah menanah telinga ni kena bebel free daripada eomma  . Aku mengorak langkah berjalan disepanjang kaki lima untuk menuju ke arah kelas  , manakala telinga milik aku disumbat dengan earpods   . Memang inilah tebiat aku jikalau datang ke sekolah  , mesti akan dengar lagu kalau tak memang rasa sendu nak mampus  .

Kepala aku terangguk-angguk menandakan yang aku memang tengah menghayati lagu yang dinyanyikan oleh treasure —orange  . Hurm—rasa nak nangis pula aku pagi-pagi ni  . Lagu sedih tapi mood aku ceria betul  , ha macam mana tu  ?

" hey  , haesol  "

" hey  .. Kau dengar tak  ?"

Langkah aku terus terhenti tatkala aku terdengar seperti ada sebuah suara yang sedang memanggil nama aku ni  , eh—
Nuguya  ?

Aku menanggalkan earpods ni lalu anak mata sibuk mencari insan yang tetiba menyeru nama aku ni  . Huh—tiada sesiapa pun dekat sini melainkan aku  .

" hey  , haesol dah pekak ke  ?" terperanjat aku bila ada seseorang yang entah datang dari mana  , main sergah je aku tanpa memberi sebarang green light  . Ni aku rasa nak maki hamun je tapi kita tahan je  .

" ha mashiho  , asal  ?" aku memandang muka mashiho sambil kening dijungkitkan  , dia ni memang suka muncul tiba-tiba  . Dah serupa macam hantu tahu tak  . Memang aku dah lama perhatikan perangai hanat dia ni  , sama je macam asahi  . Tapi asahi pro sikit daripada dia  .

" awal benar kau datang sekolah selalunya datang last minute sebelum kelas bermula  .. Ni of course sebab mood kau sedih kan  ?" teka mashiho  , aku hanya menggeleng kepala saja  . Benda dia ni  , aku tengah happy ending kot  .

" memang muka aku ni sendu ke apa ha  ? Bila datang awal kau kata sedih juga bila datang lewat sedih juga  .  Jangan bagi aku rasa kurang confident pagi-pagi ni .... " ni aku rasa nak meleleh je air mata bila mashiho asyik kata benda tu je  , daripada pandangan dia memang aku ni dah dicop sedih ke apa  .. Huh  ..

" alahai kau ni aku saja je nak ajak bergurau , macam tak biasa pula  .. " mashiho tepuk badan belakang aku,  ber—acah nak pujuk aku ni  .

" dah-dah jom masuk kelas  , aku rasa bosan pula berdiri tercegat dekat sini  .. Alang-alang kau datang awal harini jom aku belanja makan  .  Mesti kau tak sarapan kan  ? " ajak mashiho lalu dia merangkul lengannya pada leher milik aku ni  , alahai aku dah terbiasa sangat dengan tebiat dia ni  . Mentang-mentang aku ni pendek sikit daripada dia tu  , ha kalau budak jeongwoo tu memang dia tak sampailah nak buat macam tu  . Taklah  , aku bukan nak cakap yang dia tu pendek  ..

【C】Seventeen :: 17 Year Old |I 김도영Where stories live. Discover now