10 :: seventeen

92 21 1
                                    

■💎■

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

■💎■

Keesokkan harinya  ..

" Oh andwae  ! " Haesol berlari sepantas kilat untuk menuju ke pintu pagar sekolahnya  . Tidak sempat dia mahu menapak masuk ke dalam kawasan sekolah  . Pintu pagar terus tertutup  .

" saem  , jebal buka pintu ni  " merayu-rayu pelajar yang tak sempat nak masuk ke dalam sekolah  . Haesol membongkokkan tubuhnya lalu dia tercungap-cungap mengambil saluran pernafasannya  . Penat betul lari tapi pintu pagar dah tutup terlebih awal  , habislah dia nanti kena denda lari pusing padang  . Hurm  , lenguh kaki jadinya nanti  .

" saya tak nak dengar alasan daripada kamu semua  , seperti biasa pergi lari kelilingi padang buat 3 pusingan  .  Jangan nak merungut  , pergi buat sekarang  " arah saem Jung iaitu guru disiplin dengan tegasnya  . Maka  , semua pelajar yang datang lewat itu pergi berlari pusing padang sebagai denda mereka  . Kang kalau tak buat  , habis nama diorang kena naik dekat pengetua pula  . Jadi dengan rela hatinya  , buat jelah janji tak jumpa pengetua  .

" saem ni kejam betul lah  " merungut Yourim iaitu pelajar kelas 3 , dia juga kawan dengan haesol  . Mereka berdua berlari seiringan  .

" wey  , asal kau datang lewat  ? Kau tercicir bas ke  ? Bangun lewat ni  ? " tanya Yourim kepada haesol yang tercungap-cungap berlari disebelahnya  .

" haah  , aku bangun lewat lepastu tercicir bas  .. Lagi pula jam loceng aku rosak  .. Tu nasib malang betul harini  " kata haesol  . Dia memegang erat beg sandangnya yang daripada tadi asyik nak turun ke bawah je  . Malahan pula  , dia bawa banyak barang memang kena tanggung beratlah  .

" aigoo  " yourim menggeleng kepalanya tatkala mendengar alasan daripada haesol  . Dia pun memang dah tahu benar dengan sikap haesol ni  . Selalu sangat datang lewat  , kalau awal pun kadang-kadang je nampak  .

" hesy  , pabo lah aku ni  .. Kalau aku tahu yang aku kena denda ni  , memang aku tak bawa banyak barang  .. "

" asal  ? "

" beg aku ni cari nahas pula  .. Asyik-asyik nak terjatuh je  .. Sakit bahu aku ni  .. "

" hurmm  , rajin benar kau ni .. Biar aku ya—"

" aigoo "

Tak sempat Yourim nak berkata tatkala ada seseorang muncul disebelah haesol  . Lalu beg milik haesol tu dipegang oleh insan tersebut  . Maka,  kedua-dua haesol dan yourim melirikkan anak mata ke arah insan tersebut  . Rasa nak tercabut jantung haesol  , didalam hatinya dah berbunga-bunga bila hyun muncul didepan matanya  ..

【C】Seventeen :: 17 Year Old |I 김도영Where stories live. Discover now