06 :: seventeen

109 25 0
                                    

■💎■

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

■💎■

—Haesol's Pov

" yah  , junghwan .. Harini kau free tak  ? " tangan aku sibuk nak melilit dekat leher junghwan yang tinggi daripada aku tu  , hmphh—terpaksalah aku kena berjongket kaki ni kalau nak samakan ketinggian dengan dia  .

" hmm  , molla  .. Aku kan kerja part time harini  .. So jawapan aku adalah busy  . Kau ajaklah jisoo tu ke  ? Mungkin dia nak join ke  ? Kalau aku memang tak ada masa lah  " balas junghwan sambil kedua-dua belah tangannya mengenggam erat tali beg sekolahnya itu  . Terus tangan aku meleraikan lilitan pada lehernya itu  .

" ala engkau ni busy pula  , hm aku dah ajak jisoo tapi dia tak dapat join ... Sebab nak ulang kaji dekat library dengan chaeyoung  ... Huh—nampaknya aku kena terperap dalam rumahlah harini  ..." aku melepaskan keluhan berat  , muka kesian aku tayang sekarang  .

" engkau ni muka macam tak ada ramai kawan je  , tak nak pula kau ajak geng-geng kau yang kelas sebelah tu  . Kata ramai kawan  , asal aku je yang kau nak ajak  .. "

" sebab kau lah satu-satunya kawan aku—"

" pftt—nak nangis  .. " junghwan yang hampir mentertawakan aku tu terus dia cuba tahan  , memang muka suka sindir aku ni  .

" hambur jelah keluar  .. " aku mencebik perlahan sambil memeluk tubuh  . Junghwan akhirnya terus melepaskan ketawanya yang besar nak mampus tu  , astu bukan nak cover  . Orang sekeliling dia abaikan saja  , aku dah buat muka menyampah  .

" HAHAHAHA—ada juga orang nak mengaku aku ni kawan dia  .. " junghwan memegang perutnya yang terasa senak sebab syok menganjing aku ni , akhirnya dia berhenti ketawakan aku  . Malu ngek orang ramai pandang  .

" buat malu tujuh keturunan aku je  , sudahlah aku nak balik dulu  .. Kang lagi besar kepala kau menganjing aku  .. " malas nak duduk lama-lama dekat depan pintu pagar sekolah  , aku pun mula meninggalkan junghwan yang masih statik dekat situ dengan sisi tawa dia tuh  . Ah  , lantaklah dia tu  .

■💎■

" aera , sohyun dan hyun  , mummy kenalkan ini adalah bakal appa baru kamu  .." kata puan bora kepada tiga orang anaknya itu  . Mereka bertiga saling memandang ke arah bakal appa baru yang dikatakan oleh puan bora . Aera menggulingkan bebola matanya ke atas  .

Dia sebenarnya tak suka benar dengan perangai mummy dia yang sekarang ini  , lagi-lagi lelaki yang dalam lingkungan 40-an yang sedang duduk dalam posisi bertentangan dengannya  . Dia memang dah agak mummy memang nak sangat bercerai dengan appa sebabnya dia nak kahwin dengan lelaki yang nampak kacak dari segi luaran je  . Biasalah appa nya yang lama itukan tidak seberapa kacak seperti lelaki pilihan mummy ni  .

【C】Seventeen :: 17 Year Old |I 김도영Where stories live. Discover now