09 :: seventeen

85 24 2
                                    

■💎■

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

■💎■

—Haesol's Pov

" okay korang jumpa esok dekat sekolah  " kata yedam yang berdiri diluar halaman apartment yang dia tinggal . Dia hantar kami sampai ke tingkat bawah  , rajin benar si yedam ni. 

" nae  , jumpa esok juga  " balas jisoo sambil dia melambai tangan ke arah kami  .

" wey junghwan jomlah balik  " ajak aku  , iyelah rumah kitorang kan dekat  . Jadi lebih baik balik sama-sama  .

" ah haesol mianhae  , aku tak balik rumah lepasni sebab sekejap lagi aku kena pergi hospital pula  , nak temankan ahjumma aku dekat sana  , kau tahulah ahjumma aku tu dia takut kalau balik malam-malam " jelas junghwan sambil dia menyatukan tapak tangannya .. Seperti 🙏 .. Ha emoji tu  , aku tak tahu nak kata macam mana  .. Hehe  , kau tahu-tahu jelah  ..

Bila dia kata macam tu  , aku hanya mengangguk kepala okay saja  . Junghwan pun beredar meninggalkan kawasan apartment situ . Sekarang hanya tinggal aku dan doyoung disebabkan aera dah balik naik teksi  . Dia memang nak balik awal pun  , macam aku tak tahu perangai si aera tu  . Malas benar nak belajar  .

Aku melirikkan anak mata ke arah doyoung yang tengah mengeluarkan handphone nya  , aku ingatkan dia dah balik tadi rupanya tak  . Aku menghampiri ke arah doyoung lalu bahu miliknya dicuit lembut  . Tatkala aku buat begitu dekat dia  , terus anak matanya jatuh ke arah aku yang berada disebelahnya  .

" k—kau tak balik ke  ? " soal aku sambil mengangkat kening belah kiri  , ya angkat kening memang tebiat aku sejak dilahirkan dekat muka bumi ni  . Aku tak tahu lah apa yang eomma buat waktu dia pantang sampaikan aku ni asyik nak angkat kening je  .

" oh ,  aku nak balik lah ni  " katanya lalu menyimpan handphone ke dalam poket seluarnya  .

" ah  , kalau macam tu j—"

Bam  ! ...

Aku dan doyoung sama tersentak apabila bunyi guruh mula kedengaran  , dan tidak lama kemudian ada cecair jernih mula jatuh di atas kulit aku ni  . Aku mendongak memandang langit di atas  .

Oh no  ! Oh no  ! Oh no no no  !

Baru aku sedar yang langit mendung daripada tadi  , serius aku langsung tak perasan tadi pun  . Aku pandang doyoung yang tengah menadah tangan bila air hujan mula turun dengan lebat  .

" aduhai  , kalau tidak mesti aku dah balik cepat  " gumam aku didalam hati sambil menggigit bibir bawah  . Baru aku nak mengorak langkah daripada situ  , tetiba pula doyoung tarik tangan aku untuk mendekati ke arahnya  . Aku dah terkejut benar  . Jarak aku dengan doyoung yang sangat dekat sehinggakan aku boleh rasa pernafasan hangat dia tu  .

【C】Seventeen :: 17 Year Old |I 김도영Where stories live. Discover now