12 :: seventeen

90 21 20
                                    

■💎■

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

■💎■

—Haesol's Pov

Selepas selesai je teman doyoung tukar pakaiannya  , kitorang pun membawa diri menuju ke arah pekan makanan yang tidak seberapa jauh daripada kawasan sekolah  . Sebuah gerai yang menjual pelbagai jenis snek yang nampak menyedapkan dan menyelerakan menjadi tempat kami berdua mengisikan perut yang kosong ni  . Iyelah  , kitorang masih belum makan lagi tu perut asyik berbunyi minta diisi je  . Dan lagi sekali  , doyoung dengan hati yang pemurahnya belanja aku makan disebabkan aku lupa bawa duit , ni jisoo punya pasal lah  . Dia pegang dompet aku  sebab lupa bawa duit harini  . Tu duit aku kena kebas dengan jisoo  . Ah  , tak mengapa janji ada orang yang pemurah nak belanja kita makan harini  .

Kami berdua duduk dimeja bentuk segi empat tepat yang terletak digerai tersebut  , meja yang mempunyai dua tempat duduk menjadi tempat untuk kaki duduk melabuhkan punggung  .

" imeo kami nak tteobeokki cheese satu dan yang pedas satu  .. " pesan doyoung kepada pemilik gerai tersebut  , ahjumma itu mengiyakan saja.
Sementara menunggu makanan yang kami pesan tu tiba  , kami berdua meluangkan masa dengan berbual kosong  . By the way  , aku tak sangka yang doyoung ni begitu selesa bila aku bersamanya  . Aku pun tak tahu lah kenapa  ..

" yah  , doyoung aku nak tanya sikit soalan dekat kau ni  " alang-alang aku dah bersama dengan dia secara berdua-duaan  , lebih baik aku tanya soalan yang sudah lama dipendam dalam hati aku ni  . Soalan ni memang asyik terngiang-ngiang di dalam kepala otak aku  .

" apa  ? Tanyalah  " katanya yang ingin tahu  .

" apa hubungan kau dengan aera eh  ? Sebab aku nampak kau dengan aera macam ada something special je dibelakang kami .. Well ,  sejak kali pertama kau masuk sekolah tu lagi  . Kau macam dah kenal aera lebih .. Aku bukan nak sibuk pasal urusan kau but aku tertanya-tanya juga  .. Kau suka aera eh  ? " pftt—aku tahu soalan ni betul-betul mengarut tapi memang benda merepek ni yang selalu terngiang-ngiang saja  . Bila aku tanya soalan macam tu  , doyoung terhambur tertawa .

" hahahaHAHAHA  ! apa yang kau merepek ni  " doyoung mengelap air matanya yang tiba-tiba terkeluar  . Syok benar sebab ketawakan aku ni .

" asal kau ketawa pula  ? Aku bukan buat lawak pun sekarang  " aku tayang muka yang langsung tak faham dengan dia ni  . Iyelah  , tetiba je gelakkan aku ni  .

" mana adalah  , aku dengan aera just kawan je  .. aku hanya menganggap aera sebagai kawan biasa je  .. Kau jangan salah faham pula  .. " jelas doyoung  .

" ah ... Begitu "

" dan mana ada aku suka aera  .. Kenapa kau tanya soalan macam tu eh  .. " kali ni dia pula mengajukan soalan tu dekat aku ni  . Terus aku menelan pahit air liur ni , bibir diketap perlahan sambil anak mata cuba untuk mengelak daripada menjawab soalan dia tu pula  .

【C】Seventeen :: 17 Year Old |I 김도영Where stories live. Discover now