08 :: seventeen

88 24 2
                                    

■💎■

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

■💎■

—Haesol's Pov

" serius aku pelik dengan dia ni  ? Masalahnya bola tu bukannya kena dekat dia pun lepastu nak pengsan ni apahal pula " daripada gegendang telinga sahaja  , aku tersedar bila terdengar suara jisoo . Terus aku membuka kelopak mata ni perlahan-lahan  . Benda pertama yang aku nampak adalah  , wajah jisoo , mashiho dan junghwan yang duduk berkerumun mengelilingi katil di mana tempat aku terbaring  .

" ha haesol dah sedar  , lama benar kau pengsan sampaikan habis waktu sekolah  , mati-mati aku fikirkan yang kau ni dah mampus  .. " tegur mashiho setelah aku tersedar daripada pengsan  , terselit ayat sindiran untuk aku  . Eh  , dia ni kang aku hancurkan FF ni ha biar padan muka

" kejam mashiho—" aku memuncungkan bibir seperti itik  . Mashiho buat-buat tak kisah dan dia buang pandangan keluar bilik kesihatan  , entah apa yang dia duk termenung tu  . Okay kita abaikan dia tu  .

" asal dowh kau tetiba pengsan  , padahal bola tu tak kena kau pun  .. Masalahnya sepatutnya doyoung yang ganti tempat kau sebab dia yang halang bola tu daripada kena kau  , parah tetiba je kau pengsan  " ni aku rasa nak jadi pekak je bila dengar bebelan daripada jisoo tu . Jisoo memeluk tubuhnya sambil pandang aku tak puas hati  .

" aku terkejut lah .. Engkau ni ada otak tu boleh tolong fikir logik sikit tak  .. Hampir je tau aku nak mati  .. Huh—" aku memegang bahagian dimana terletaknya jantung aku ni  , fuh nasib baik jantung ni masih berdegup normal  .

" korang bertiga ke yang jaga aku daripada tadi  ? "

" taklah  , doyoung yang bawa kau pergi sini  , so dia yang jaga kau sampailah waktu balik  . Lepastu kitorang pula yang ambil alih  , kau patut berterima kasih dengan doyoung sebab dia lah yang selamatkan kau daripada terkena bola tu  . Wuish  , nasib dia datang tolong kalau tidak apalah yang berlaku dekat kau nanti  .. Muka kau yang elok cantik terus jadi hodoh  , hidung termasuk dalam  ..." aku rasa nak hempuk je muka junghwan guna bantal ni  , main sedap mulut dia je nak mneganjing aku ni  , tu rasa menyampah bila diorang ada dekat sini  . Suka benar sindir aku ni  , tak apa mungkin harini hari bertuah untuk dia  , esok hari aku pula  . Bersabar wahai haesol  , kena tabah dapat members hanat macam ni  .

" HAHAHAHAhahahanat lah junghwan  .. " ketawa mereka bertiga dengan tak ingat dunianya  , muka aku naik kemerahan  . Bukan sebab malu ni sebab rasa sakit hati je  .

" suka benar korang ehhh " aku memeluk tubuh tanda merajuk sambil tu anak mata memberi satu jelingan tajam dekat tiga ekor beruk tu  .

" dah-dah  , jomlah balik alang-alang kau dah sedar tu  .. Kang sekejap lagi kita nak buat tugasan untuk ujian semester tu  ... Aku nak balik ah  " ajak jisoo apabila dia dah berhenti ketawakan aku ni  , jisoo ambil beg aku lalu dia terus mencampak mengenai muka lawa aku ni  . Ish , cubalah kasi tu elok sikit  .

【C】Seventeen :: 17 Year Old |I 김도영Where stories live. Discover now