[05]

43 18 0
                                    

____________________________________________________________________________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

______________________________________
______________________________________

Kerana kekecewaan Dan kesedihan yang melampau .. membuatkan dirinya tidak dapat dikawal dengan normal. Dia membawa kereta dengan keadaan yang tidak normal Dan bahaya daripada biasa.

   Apabila dia mengingati Auni yang membelakanginya dia merasa.. geram sedih Dan kecewa .. bercampuran perasaannya sekarang. Tangannya memukul kuat steren kereta itu sehingga kedengaran bunya hon kereta yang kuat.

  Lalu dia memberhentikan keretanya di sebuah jambatan yang besar Dan sunyi hanya Ada sebilangan kereta sahaja yang Lalu lalang di Sana.

  Bersama tiupan angin kecang serta hujan yang renyai itu menjadikan suasan menjadi sedih Dan lebih muram

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

  Bersama tiupan angin kecang serta hujan yang renyai itu menjadikan suasan menjadi sedih Dan lebih muram. Dia keluar dari keretanya Dan menuju ke tebing jambatan itu.  Sekilas matanya memandang air pantai yang dalam itu.

"Tak guna aku hidup!??.. kalau orang yang aku sayang kianat aku!! Baik aku mati ja.."belum sempat dia memenuhi hajatnya untuk membunuh diri itu Tiba Tiba ,,.. Ada seorang yang menghalanginya dari belakang.

Dia ditarik dari belakang oleh figura yang tidak dikenalinya sehinggakan dia jatuh tersembam ke atas tart Jalan jambatan itu. Jihoon mengeluh kesakitan lalu dia memandang seorang perempuan yang hampir sahaja jatuh di atas badannya🌚 tetapi mujurlah perempuan itu sempat menghalang.

"Kau nak ambil kesempatan Kat aku ke??!! " Tegas Jihoon sambil menolak tubuh Mia dengan kuatnya sehingga gadis itu tersembam kuat di tanah.

"Woi.. aku nak selamatkan hang ja!! Yang hang ni mereyan ka .. nak bunuh diri!!! Otak Mana otak???" Tegas Mia sambil mengeluh kesakitan.

"Mana lah tahu.. kau tergoda dengan ke handsomeman aku ke.." ujar Jihoon dengan niat ingin memuji dirinya sendiri.

Mia hanya menayangkan muka meluat dengan lelaki yang berada di hadapannya ini. Kelihatan Mia Cuba  untuk bangun semula dari jatuhan tadi. Dan secara Tiba Tiba,, Ada tangan yang menghulurkannya bantuan Dan apabila kepalanya didogakkan ke atas kelihatan figura Jihoon yang Cuba menolonginya berdiri.

"Tak gaduh.. aku boleh bangkit sendiri.. satgi kata aku nak ambil kesempatan pulak satgi. Lagipun Haram bersentuhan antara lelaki Dan perempuan!!" Ujar Mia sambil mengosok gosok bahagian bajunya yang sedikit Kotor akibat terjatuh tadi.

  Akhirnya badannya kembali berdiri seperti biasa semula. Lehernya diregangkan kerana berada sedikit lenguh. Kelihatan Jihoon hanya tertawa bodoh kepadanya.

"Yang hang dok gelak Kat aku pasaipa??" Ujar Mia dengan muka yang tidak berpuas hati.

"Tak.. cuma Cara kau cakap pelik.. btw nama aku Jihoon.. Park Jihoon mama Islam aku Amir Farhan. Ikut kau lah nak panggil nama yang Mana pun.." soalnya sambil tersenyum sinis kepada Mia.

"Nama aku pulak !! Mia .. Mia RAISYA.. ig aku nama @miaSya jangan lupa follow Tau. Aku instafamous for ur information 🌚" Soal Mia yang masih sempat mempromosikan Instagram account nya.

  Kelihatan Jihoon memandang gadis itu dengan riak wajah yang tidak dapat ditafsirkan. Dia mengetap bibir sambil sebuah rancangan hadir di otak sambil bibirnya diukir senyuman yang penuh makna.

Skip~~

   Dalam Masa tangannya sibuk menyiapkan kerja untuk  Hari ini di officenya  sendiri secara Tiba Tiba dia teringat akan rancangannya tempoh Hari apabila dia pertembung dengan Mia.

  Kelihatan wajah Jihoon mengikut senyuman sinis Dan jahat apabila dia dapat meramal bahawa rancangannya ini Akan menjadi teramat berjaya.

"Kau kenapa ni Jihoon!! Senyum menakutkan lagi.. kau jangan buat Hal??!! Ke otak kau dah Tak betul lepas Auni kawin haritu...?? Kau jangan buat Hal Mana aku nak Cari dukun Kat sini.....??"Soal haruto dengan muka yang cemas sambil tangannya memegang megang leher Jihoon untuk memeriksa suhu badannya.

Author" haruto.. Kat sini lagi banyak bomoh berbanding Kat Korea tu acctualy 🗿🗿

  Tetapi Jihoon hanya menghiraukannya sahaja sambil bibirnya masih tidak lekang dengan senyuman sinisnya. Yang muncul di otaknya hanyalah sebuah muslihat... Untuk..... Dapatkan Raudhatul Auni Umairah....

  Jihoon mengajak Mia untuk keluar berbincang di sebuah cafe berdekatan rumahnya. Sekarang figura Mia berada di hadapannya sambil menikmati green tea tapi sebelum ith tidak akan dia lupa untuk upload kannya di media sosial.

  Kelihatan Jihoon memandangnya dengan pandangan yang penuh sinis Tanpa senyuman itu tidak lekang di bibirnya. Mia yang perasan Hal ini ,, mengerut dahi dengan hairannya tingkah laku Jihoon ini.

"Hang pasaipa pulak dok usya orang lagu tu??" Soal Mia dengan hairan Dan tidak selesa melihat Jihoon memandangnya sedemikian.

"Apa kata.. kau kawin dengan aku??..." Soal Jihoon dengan selambanya.

  Mia yang sedang menikmati green tea itu tersedak kuat mendengar pernyataan yang dikeluarkan dari mulut Jihoon. Matanya menjadi bulat Dan terkejut beruk mendengarkannya.

"Hang biaq betoi!! Benda ni Tak leh duk buat main???!! Bukan hang Tak leh nak lupakan Auni ka??" Soal Mia sambil kedua tangannya mengetuk meja sambil matanya tepat memandang Jihoon.

"Aku.. nak lupakan Auni?? ... Btw aku ajak kau kawin ni bukan aku jatuh cinta ngan kau ke apa?? Jangan nak perasan ya.. aku cuma nak penuhi syarat omma aku untuk mendapatkan 67% dari wasiat aku. Dan berkhawin adalah Salah satu syaratnya... ?? Faham??" Soal Jihoon sambil dia meneguk ice americano di hadapannya.

    Mia memandang Jihoon dengan muka yang tidak puas hati dengan pernyataan Jihoon sebentar tadi. Dia menggumpalkan buku Lima di sebelah tangannya lalu menghentuk meja kafe itu.

"Aku Tak setuju!!! Hang Tak dah dok mainkan perasaan orang dah.. aku pi dulu!!Btw ayaq ni hang belanja kan??" Tegasnya Mia dengan muka yang penuh dengan ketidak puas hatiaan.

   Jihoon hanya menganguk kecil lalu gadis itu melangkah kaki keluar dari kafe itu. Jihoon hanya melihat figura Mia yang keluar dari kafe itu dengan perasaan tidak puas hati Dan Tiba Tiba.. nasib tidak menyebelahinya apabila dia tergelincir di atas lantai lincin itu Dan buk... Air mom lantai di baldi itu disepaknya dengan tidak sengaja Lalu air itu jatuh ke seluruh bajunya.

      Jihoon hanya mampu ketawa terbahak-bahak melihat adengan Lucy yang percuma di matanya ini.

Apakah nasib kau.. Mia?? Ashik jatuh ja!!

Tbc
______________________________________
______________________________________


°• N.E.G.L.E.C.T •° \\ [ parkjihoon ]Where stories live. Discover now