++ N E G L E C T ++
__________________________________________________________Mia pov
Phone aku sudahpun berdering apabila jam sudah tepat pada pukul 6 pagi kerana telah dikunci aku untuk menjalankan tanggungjawjawab sebagai Muslim untuk solat subuh. Aku bangun dengan keadaan yang masih mengantuk mengangahkan diri untuk bangun.
Aku bangun lalu mengosok gosok Mata aku yang masih mengantuk itu lalu aku pergi ke bilik air Dan mengambil wuduk Dan mengerjakan solat subuh. Sesudah aku menyempurnakan solat subuh aku berdiri untuk menyimpankan telekong di dalam beg Tiba Tiba aku terlihat Jihoon yang sedang tidur sambil phone nya masih lagi terbuka.
Aku pun mengambil phone itu untuk menutup phone yang terbiar sejak malam kemarin. Waktu ketika aku mengambil phone yang berada di tanggan Jihoon itu Tiba Tiba sebuah gambar terpapar di phone itu iaitu gambar seseorang yang teramatlah aku kenali iaitu Auni Umairah.....
End pov
"Dia ni dok Ada hati lagi ka dengan Auni ni??!!... Ka dia guna aku untuk dekat dengan Auni??.. ahh.. mustahil!! Sejak aku menikah ngan dia jarang dengaq nama Auni!! Buat Tak Tau dah lah!!" Soal Mia yang ingin mengetepikan segalan prasangka negatif itu.
Lalu hatinya menelan butang tutup untuk menutup phone itu Tiba Tiba kelihatan Jihoon sudah pun terjaga dari tidurnya. Lalu dengan reflexnya dia menyembunyikan phone itu di belakangnya.
"Awal kau bangun?? Jap Muka kau macam lain je??.. kau sembunyi apa Kat belakang kau tu??" Soal Jihoon yang sudah menyedari Perubahan wajah pada riak wajah Mia.
"Aku Tak ambik pun phone hang!!" Soal Mia yang tidak tahu yang dengan ujarannya itu akan membuatkan lagi Jihoon mengesyakinya.
Mia hanya mengelengkan kepalanya Tanda tiada apa yang berlaku ,, lalu dengan kasarnya Jihoon Cuba untuk mengetahui apa yang disembunyi Mia Lalu dia menarik kasar tanggan Mia lalu menolak kuat gadis itu ke lantai.
"Ni phone aku?? Kau buat apa Kat phone aku eh!!!" Jerkah Jihoon setelah dapat merampas apa yang disembunyi Mia itu.
Lalu Jihoon menarik rambut Mia Lalu menarik Mia untuk berdiri Dan menjelaskan apa yang membuatkannya menyembunyikan phone itu. Jihoon memang dari baru kawin memang kasar dengan Mia tetapi maklumlah Mia ini tidak mempunyai perasaan.
"Hang hat lupa tutup phone sampai pagi lepaihtu hang nak jerekah aku pulak!! Ceghei ngat aih!!!" Soal Mia yang masih lagi sakit kerana ditolak Jihoon dengan kasarnya sehingga tersungkur diatas lantai.
Mia Cuba untuk bangun dari lantai itu Lalu dia ingin mengambil langkah keluar dari bilik itu kerana malas ingin berselisih faham dengan Jihoon. Lalu, Jihoon menarik tangannya untuk memberhentikannya dari keluar.
"Gambar yang Auni kau nampak tu.. aku cuma nak padam je.. Tiba Tiba tertidur pulak. Kau jangan salah faham K" alasan Jihoon kerana tidak mahu Mia mengesyakinya.
"Aku Ok ja!! Ok bye!!" Soal Mia dengan singkat Lalu dengan tergesa gesanya dia keluar dari bilik itu dari terus berduaan dengan Jihoon.
Mia yang sudah berada di luar bilik itu menyandarkan dirinya di dinding bilik itu lalu dia memegang dadanya kerana jantungnya bergerak Sungguh cepat dari biasanya.
"Astagfirullahhalazim... Pasaipa hang handsome sangat Jihoon!!! Tengah tengah baru mangkit tiduq pun handsome!!Kalau lama lama Kat situ aku boleh cayaq jadi aiscream lagu ni!! " Soal Mia yang sedang berasa panas kerana visual Jihoon yang terlalu menarik perhatian Mana Mana perempuan sekali pun.
Author" Sapa macam Mia tu ngaku kaih🌝
Lalu mukanya ditampar beberapa Kali kerana ingin menyedarkan dirinya dari lamunan itu. Dia mengambil nafas berat Lalu beredar dari kawasan itu. Manakala Jihoon yang masih kaku itu, menggosokkan rambutnya yang serabut itu.
"Yeoja Gila tu... Aku kena call tanjung rambutan rasanya....." Soal Jihoon yang berdecit ketawa dengan perangai Mia yang kelakar baginya.
Skip ~~
•
•
•
Mia yang berjalan lalu di Taman rumah itu sambil menghirup udara segar Tiba Tiba tangganya ditarik oleh seorang yang dia diketahuinya itu ke sebuah tempat yang tertutup.
"Omma .. what's going on??" Soal Mia yang agak kaku melihat ommanya Dan Jane yang berada di hadapannya ini sambil menayangkan muka cemberut.
Lalu kelihatan mereka berdua tersenyum sinis ,lalu tangan ommanya itu menampar wajah Mia di hadapan Jane lalu Jane mengukirkan senyuman bangga sambil tangganya disilangkan.
"So silly!! U think we are too damn to genuinely trust U!! We predict.. u R doing perrenial to induse Jihoon for being ur husband!! What's tainted heart till u suffered someone live like this!!" Soal ommanya yang dari sejak kemarin lagi seperti tidak menyukai Mia berkhawin dengan Jihoon.
"Listen hear... Neatly!!.. Jihoon mom never bless your to become Jihoon wife!! And .. we 're search a method to separate u with Jihoon!!"Soal Jane sambil tangannya disilangkan Lalu meludah ke arah Mia dengan jijiknya.
"Listen hear!! Don't never calling me Omma or consider me as ur mother in law.. cuz your presence never Get bless of me!!! Just calling omma infront of Jihoon.. and we supposed to pretend that we are doing well infront of Jihoon!! Understand!! Insane girl!!" Soal omma Jihoon Lalu menolak Mia dengan kuat sehingga jatuh ke kolam ikan rumah agam itu.
Author" apakah nasib kau Mia asyik kena tolak je...
Mereka berdua berdecit ketawa melihat baju Mia yang sudah Kotor kerana jatuh ke kolam ikan itu. Lalu bayangkan mereka hilang dari pandangan Mia.
"Anak dengan Mak sama ja!! Dua dia perangai serupa gebon lagi!! Hang ingat aku terhegeh sangat ka nak Kat anak hang !! Bak kata pepatah.. panggan Tak retak , nasik Tak dingin... Kalau hang Tak nak aku pun Tak hingin!!" Maki Mia yang tidak dapat didengari mereka berdua itu. Lalu dia Cuba untuk bangun dari kolam itu.
Tbc
__________________________________________________________
•kalau Ada idea bagitahulah aku ya🌚
•inspirasi by jangan rumah aku🌝
•bye aku nak pi halau biawak yang nak curi telor ayam rumah Aku🗿
YOU ARE READING
°• N.E.G.L.E.C.T •° \\ [ parkjihoon ]
Fanfic® Attention ( √ ) Read and Votement ( × ) Malicious comment was forbidden °N.E.G.L.E.C.T° •Kehadiran Auni di dalam hidup Jihoon membawa 1000 satu makna Dan kegembiraan yang terukir di dalam kehidupannya. Sehingga dia berh...