+ + N E G L E C T + +
__________________________________________________________Kedengaran bunyi alarm yang berlagukan lagu Thailand itu kedengaran. Entah siapa yang selalu tukar bunyi alarm jam dia. Jihoon terjaga kerana kedengaran suara alarm itu, dia mengeliatkan badannya Lalu menutup alarm itu.
Otak yang masih loading , Lalu dia membaringkan semula badannya di atas katil untuk menyambung kembali tidurnya. Ketika sel sel otaknya menyambung kembali, dia pun terus bangun Dan kaki. Seingatnya dia Mana pernah Ada alarm lagu Siam.
Jejaka itu pun mengangahkan kakinya untuk berdiri Dan membuka lampu. Terkejut dibuatnya ketika kelihatan kesemua bilik ini berwarna pink. Dia menepuk dahinya dengan kuat, oleh kerana lampu yang terang itu, ia membuatkan Mia terjaga.
" Sapa pulak dah bukak lampu ni??" Hairan Mia yang menggosok rambutnya yang serabut itu ke atas.
Ketika matanya terbuka , hampir terkejut dibuatnya ketika melihat jejaka itu dibiliknya. Lalu terus bantal itu dibalingnya sambil menjerit kuat. Jihoon pun cemas ketika mendengar gadis itu berteriak Lalu terus menerkup mulut gadis itu supaya berhenti menjerit.
"Wei senyap Wei!!, Nanti apa pulak orang fikir." Ujar Jihoon sambil memandang kesekelilingnya.
Mia menolak tangan Jihoon yang menerkup mulutnya itu. Jelingan tajam Bak parang diberi kepada jejaka itu, sudahlah Tak pakai baju lepastu masuk bilik aku pulak tu.
"Lagu Mana hang boleh masuk bilik aku.??" Tanya Mia sambil memeluk tubuhnya.
"Aku... Mabuklah. Lepastu Aku tersilap Masuk bilik. Kau jangan perasan pulak eh. Tak hingin Aku nak tidur ngan kau!! " Jelas jejaka itu dengan murungnya.
Mia menarik nafas dalam Lalu menghiraukan sahaja insiden tadi. Dia pun ingin kembali tidur memandang jam baru menunjukkan pukul 4 pagi. Gadis itu mengarahkan Jihoon untuk keluar dari biliknya.
"Jap.. kau pakai baju Tak??" Soal Jihoon dengan cemasnya lalu menarik selimut Mia.
Dia menarik nafas lega tatkala perkara buruk itu sebenarnya tidak berlaku. Tetapi, gadis itu memukul dia dengan kuat kerana kemerapuan Jihoon itu. Entah apa yang difikirnya.
"Hang pasaipa???!! Nak mampuih ka?? Pikiaq apa??" Jerkah Mia dengan Muka masamnya.
"Aku just.. takut terbuat.. Ahh lantaklah!! Dah aku pi dulu.." ayatnya yang tergantung itu terus dihiraukannya.
Jihoon pun berdiri Dan pergi meninggalkan bilik gadis itu. Manakala, Mia pulak masih blur dengan jejaka itu. Kerana terlalu menganguk dia pun menutup lampu itu Dan menarik semula selimut itu Dan menyambung tidurnya kembali.
•
•
•
Jihoon masih malu dengan kejadian malam ini walaupun tiada apa berlaku antara mereka manakala Mia berjalan seperti tiada apa yang berlaku. Selalunya perempuan yang malu lelaki yang buat macam biasa tetapi Kali ini terbalik pula.
"Hang pasaipa??" Tanya Mia setelah melihat Jihoon yang sepertinya sedang menyesali sesuatu.
"Tak apa pun" jawab jejaka itu dengan ringkas.
Kerana malas berdolak dalih dengan Jihoon dia pun menghiraukannya. Tiba Tiba, muncullah kawan baik Jihoon yang tidak lain tidak bukan mestilah Doyoung. Mia menghiraukan mereka berdua Lalu meneruskan kerjanya.
"Wei Mia , tudung kau Mana??" Ujar Jihoon kepelikan ketika Mia hanya menyambung kerja seperti biasa walaupun Ada lelaki ini di hadapannya.
Mia yang menyedarinya terus berlari ke biliknya untuk mengambil tudung manakala Doyoung memandang Mia dengan pandangan marah. Dia datang ke sini pun kerana ada Hal yang penting untuk dia beritahu mereka.
" Eh kau asal Tiba Tiba datang ni??" Tanya Jihoon kepada kawan baiknya ini.
"Aku Ada Hal nak cakap ngan bini kesayangan kau tu." Jawab Doyoung yang membuatkan dia merasa aneh.
*Bini kesayangan*. Kau memang dah lama hidup ke Doyoung?? Memang sampai mati pun Tak lah . Mendengar perkataan yang dikeluarkan dari Doyoung itu membuatkan Jihoon seperti hendak muntah.
Mia pun datang dengan tudung yang sempat lagi dibeliknya. Entah perempuan ni guna bomoh ke apa boleh belik tudung secepat ni. Jihoon pun ternganga dan tidak boleh menghadam di otaknya yang gadis ini boleh melilit tudungnya sepantas itu.
"Dan lagi kau belit tudung eh??" Soal Jihoon dengan keningnya diangkat sebelah.
Gadis itu pula tersenyum bangga dengan tudungnya Hari ini. Lalu terus doyoung mendekati Mia dengan muka yang penuh keganasan. Perangai jejaka ini membuat dirinya berasa seperti Ada benda yang Tak sepatutnya berlaku.
"Kau bagitahu kau buat apa Kat Alisya??!!" Jerkah Doyoung dengan Muka yang berurat sekarang kerana kemarahannya.
"Padia pulak dah ni??!! Pasaipa ngan Alisya??" Tanya Mia kembali kerana dia juga berasa pelik tiba Tiba ditanya dimikian.
Senyuman sinis diberikan oleh lelaki itu tatkala kagum dengan Mia yang dijangkanya itu penipu. Lalu, terus dia menolak tubuh Mia dengan kuat sehingga gadis itu rebah ke tanah. Kelihatan perempuan dengan lelaki memang jauh beza.
Jihoon yang tadi bertekad tidak untuk Masuk campur itu lalu membatalkan niatnya tatkala melihat Doyoung sepertinya ingin mencerakan Mia dengan kuat. Walaupun dia jahat ngan Mia selama ini, tiadalah sampai macam nak pukul dia sekuat ini. Mati anak orang Aku nak jawab apa nanti.
"Weh dah lah tu. Aku memang Tak nak Masuk campur tapi sampai cam ni sekali Aku kena Tanya jugak lah. Asal ni??" Tanya Jihoon sambil Cuba memberhentikan kawan baiknya itu daripada bertindak ganas.
"Asal kau halang aku. Takkan kau dah jatuh cinta ngan perempuan ni kot???!!" Ujar Doyoung yang membuatkan lelaki itu terkelu.
Mia berasa hairan mengapa doyoung menanyakan soalan yang sudah tahu jawapannya. Entah mengapa hatinya berasa tidak sedap hati dengan keadaan Alisya sekarang. Lalu, digagahkan jugak dia berdiri walaupun kaki berasa hendak patah sekarang ini.
"Habag Kat aku Alisya jadi apa???" Tanya Mia kembali.
"Pura pura pulak perempuan ni??!! Alisya dia dah Tak de. Dia kena culik!!kau faham Tak!!!?" Soal lelaki itu dengan emonya.
Membulat matanya ketika mendapat tahu yang kawan baiknya itu telah hilang diculik. Jadi, sebab doyoung terlalu marahnya adalah kerana dia berfikir Mialah punca segalanya ini.
Lalu ,terus doyoung keluar dari Sana. Dia sudah kecewa dengan kawan baiknya Jihoon, kerana menghalang tindakannya tadi. Dia berfirasat yang Jihoon sudah menyukai Mia.
Jihoon pun Cuba mengejar kawan baiknya itu. Doyoung kalau tengah marah, bunuh orang pun menjadi. Mia terkaku di situ , di hatinya berkata , *teruk sangat ka Aku ni sampai hang tuduh Aku lagutu*
Tbc
YOU ARE READING
°• N.E.G.L.E.C.T •° \\ [ parkjihoon ]
Fiksi Penggemar® Attention ( √ ) Read and Votement ( × ) Malicious comment was forbidden °N.E.G.L.E.C.T° •Kehadiran Auni di dalam hidup Jihoon membawa 1000 satu makna Dan kegembiraan yang terukir di dalam kehidupannya. Sehingga dia berh...