____________________________________________________________________________
Akhirnya,, mereka berdua berada di dalam satu bilik juga. Riak wajah Mia yang seperti ketidak puas hatiaan yang tiada bezanya dengan Jihoon yang langsung tidak mahu memandang mukanya.
Masih tiada antara mereka berdua yang memulakan bicara. Sebenarnya,, Mia ingin mengemukakan sebuah pendapat tetapi dia takut niatnya menjadi sebuah pembunuhan 🌚. Jadi,, mereka hanya mengeluh berat tanpa melanjuti niatnya.
Author" aik lain macam Mia🌚
"Kau Tak nak tidur lagi ke??" Soal Jihoon yang akhirnya bersuara setelah sekian lama keadaan menjadi sunyi sepi.
Mia mengetap bibirnya sambil memandang Jihoon dengan pandangan jelingan. Lalu,,.... Dia bangun Lalu dia mengambil langkah kakinya perlahan ke arah sebuah almari berwarna merah jambu lalu membuka pintu almari terbabit.
Kelihatan isi almari itu dipenuhi dengan tilam-tilam ,,... Bantal Dan selimut di dalam itu. Lalu,,... Mia mengeluarkannya keluar dari almari itu Dan menghampar dengan kasarnya tilam itu ke atas lantai. Selimut yang berwarna putih itu yang terpapang di atas lantai itu diambil Dan dibaling ke arah Jihoon.
"Aku Tau .. yang hang tu Tak besa Lena Kat lantai... So,,...hang Lena Kat atas katil aku dok Kat lantai faham!! Nah,, selimut,, selimut pink tu bagi Kat aku balik!!" Tegas Mia dengan keadaan kasarnya kepada Jihoon.
Jihoon hanya berdecit geram sambil tangannya mengambil selimut pink itu lalu dibaling ke arah mia. Mia hanya menarik nafas sejenak lalu dia mengambil selimut pink yang berada di lantai itu Dan membaringkan badannya ke lantai Lalu menyelimuti badanya. ... Baru sahaja ,, Matanya ingin dipejamkan terus Jihoon bersuara.
"Wei,, yeoja gila!!!.... Aku Ada peraturan yang nak bagitahu kau ni..!!!" Ujar Jihoon sambil matanya memandang syiling bilik itu.
Mia yang setia di berbaring di tilam itu tidak berganjak sama sekali dengan ujaran Jihoon tadi tetapi dia hanya mengehem sahaja. Malas katanya ingin bersuara takut terjadi sebuah petengkaran.
"Peraturan pertama... Jangan masuk campur Hal masing masing.. means.. lantak aku lah nak Ada girlfriend ke apa ke.. kau jangan nak masuk campur. Kita buat Hal masing masing.. Hal aku Hal aku.. Hal kau Hal kau!! ..... And next laws adalah kau jangan pernah sesekali terjatuh hati dengan aku.. aku tahu lah aku ni handsome 🌚... Last laws adalah... Aku Tak nak Ada anak dengan kau🌝 so,,.. kau jangan paksa aku buat benda macam tu K... " Jelas Jihoon dengan panjang lebarnya sehingga hampir terlena Mia dibuatnya.
Author" Benda macam Mana tu Jihoon 🌚
"Aku pun Tak hingin nak Ada anak ngan hang!! Hang Tok sah dok loqlaq Sangat aih!! Dah.. tiduq!! Aku akan ikut semua syarat hang!! Dah tiduq kaih pukui 12 dah!!" Ujar Mia dengan nada yang tegas lalu di mengambil langkahnya menutup suiz lampu bilik itu.
Skip~~
•
•
•
Jam phonenya yang telah ditetapkannya semalam telah berbunyi apabila jam menunjukkan pukul 6 pagi. Mia yang masih mengantuk itu terjaga dari tidurnya setelah kedengaran rightone phonenya itu.
Mia yang masih mengantuk itu mengagahkan dirinya untuk bangun dari tidurnya sambil matanya digosok gosokkan lalu dia bangun dan pergi mengambil wuduk untuk menunaikan solat fardu subuh.
Setelah dia selesai mengambil wuduk lalu kain telekong itu dipakainya lalu hatinya membuka suis lampu biliknya hingga keadaan menjadi terang benderang. Jihoon yang masih terbuai dalam tidurnya mengeluh kasar apabila Mia menganggunya tidur.
"Amir... Hang mangkit kaih!!! Hang Tak mau sembayang subuh ka!! Lambat dah ni!!" Ujar Mia yang sedang baru ingin mendirikan solat.
Author" fyp.. orang kedah jarang panggil solat depa panggil sembahyang 🗿 depa pun Tak panggil wuduk depa panggil ayaq sembahyang.
"Ish!!!.. pabo!! Kacaulah kau ni!! Aku nak tidur pun Tak boleh!! Btw...kau jangan nak panggil aku amir!! Panggil depan parents Kita je!!... Kau dah Tak ingat ke laws Kita semalam!! Kau jangan ganggu Hal aku... Aku Tak ganggu Hal kau!! Dah.... Jangan ganggu aku!!" Tegas Jihoon yang mengeluh kasar apabila Mia mengejutkannya yang sedang Lena tidur itu.
Mia mengeluh kasar apabila melihat Jihoon yang menengkingnya itu. Kerana ,, malas ingin memanjangkan cerita.. dia hanya mendirikan solatnya Tanpa mengejutkan Jihoon lagi.
Skip~~~
••
•
Jihoon yang baru sahaja bangun dari tidurnya mengeliatkan badannya Lalu dia memandang phonenya yang menunjukkan pukul 10 pagi. Dia membulat Mata sambil merengus kasar sambil rambutnya dikusutkan.
Lalu badannya bangun dari tidurnya sambil mengambil tuala lalu pergi ke bilik air. Setelah selesai sahaja Mandi,, dia memakai baju t-shirt pendek berwarna hitam sambil menahan geram dengan Mia yang tidak mengejutkannya itu.
Mia yang baru sahaja masuk ke dalam bilik itu memandang Jihoon yang sedang menarik muka marah kepadanya Tanpa sebarang sebab yang diketahuinya.
"Hang pasaipa pulak dah!! Btw.. mak panggil hang pi makan!! " Ujar Mia kepada Jihoon yang kelihatan memandang wajah gadis itu dengan pandangan yang menyerikan.
Jihoon merengus kasar lalu dia bangun dan menarik rambut gadis itu dengan kasar. Mia yang mengerang kesakitan itu Cuba ingin melepaskan dirinya.
"Kau kenapa ya!! Kenapa kau Tak kejut aku ya!! Sampai pukul 10 baru nak kejut!! Kau memang nak Cari nahas ke!!... Yeoja Gila!!" Ujar Jihoon dengan marahnya sambil menarik rambut gadis itu dengan kuat.
"Aku gerak dah hang pukui 6 tadi!! Hang marah Kat aku!! Kata Tok sah dok kejut lah apa lah!!.. Lani bila aku Tak kejut nak marah Kat aku pulak" ujar Mia sambil Cuba untuk melepaskan dirinya.
Tiba Tiba,, pintu bilik dibuka secara Tiba Tiba Dan muncullah figura ibunya yang memandang Jihoon Dan Mia dengan pandangan terkejut.
Tbc
Sorry tags ;
____________________________________________________________________________
YOU ARE READING
°• N.E.G.L.E.C.T •° \\ [ parkjihoon ]
Fanfic® Attention ( √ ) Read and Votement ( × ) Malicious comment was forbidden °N.E.G.L.E.C.T° •Kehadiran Auni di dalam hidup Jihoon membawa 1000 satu makna Dan kegembiraan yang terukir di dalam kehidupannya. Sehingga dia berh...