+ + N E G L E C T + +
__________________________________________________________Cringe sikit aku pun segan nak type🗿
+++
Jihoon membuka matanya Dan waktu itu dia masih lagi mengelamun, kedengaran bunyi seseorang menangis yang membuatkan dia menjadi lebih suspend. Dia pun Cuba berdiri, terkejut dia dibuatnya ketika melihat badannya yang hanya seutas urat.
Author" Gila 🗿 geli Aku Wei.
Dia pun Cuba menapis apa yang berlaku. Kelihatan figura Auni yang matanya penuh berair sambil badannya dari atas hingga bawah di tutupi oleh selimut tebal.
"Sampai hati awak Jihoon..." Tangis Auni.
Otak Jihoon masih belum menghadam, lalu terus matanya membulat setelah menyedari apa yang berlaku. Sumpah, dia langsung tiada niat untuk itu mahupun sedar apa yang berlaku.
"S-saya minta maaf Auni... Saya betul betul Tak de niat .." Soal Jihoon dengan perasaan diselebungi dada bersalah serta malu.
Nasiblah Auni sudah sempat mengenakan pakaian kembali, oleh kerana berasa malu Dan kesal terus dia berlari keluar dari bilik tersebut. Jihoon mengeluh kasar sambil menyerabutkan rambutnya beberapa kalu.
" Macam Mana boleh jadi cam ni. Kenapa Aku langsung Tak ingat apa" gerutu Jihoon dengan perasaan kesal.
•
•
•
""Tempat pertama dimenangi oleh, Aiman !!"
Riuh habis kawasan itu dibuatnya diiringi oleh suara jerikan oleh kawan kawan baiknya serta keluarganya. Dengan segannya , Aiman berjalan perlahan lahan diiringi oleh suara kawan baiknya pergi mengambil hadiah serta penghargaan di atas pentas.
"Beprend aku ah tu"
"Bangga siak"
"Adik Aku ah tu " baru sekarang nak mengaku adik eh Mia🌚.
Ketika selesai sesei foto gambar dia pun bersalam dengan kawan kawannya seperti dia baru sahaja memang MAMA AWARD. Jelas Muka bangga di wajahnya tetapi memang patut dibangga pun kan.
"Kan adik dah habag adik boleh menang, mak ngan Kak Tak mau caya." Soal Aiman dengan wajah bangganya.
Mia mengelengkan kepalanya beberapa Kali, tetapi hakikatnya dia juga turut berbangga dengan pencapaian adiknya. Tiba Tiba ,datanglah crush adiknya iaitu Lara Lalu ke arah mereka.
"Tak mau cakap tahniah ka Kat aku." Soal Aiman sambil tersenyum sinis.
" Buat apa??" Jawab Lara acuh Tak acuh."Eeii hang ni pun. Abang kesayangan hang ni jadi juara pertandingan Kali ni Wei. Appreciate lah sikit" Soal Khairul sambil menekan perkataan abang kesayangan itu.
" Ha tahniah. Sat, dia bukan abang aku, apa lagi abang kesayangan. Hang memang nak kena ngan aku ni!!" mengacukan kotak penselnya sambil mengkejar Khairul, Aiman serta kawan kawannya.
Kena kejar, tunggu apa lagi larilah. Mereka pun berlari tetapi masih sempat lagi menjeling lidah ke arah gadis itu yang membuatkan Lara menjadi lebih berang. Tunggu hang aku habag Kat mak hang satgi🗿.
"Adoi Aiman ni pun. Nak mengorat Tak kena Gaya." Soal Mia sambil menggeleng kepalanya.
Ibunya juga turut malu dengan perangai anak bongsunya itu, baru sahaja nak bangga sempat lagi remaja itu melakukan perkara yang memalukan. Tiba Tiba, kelihatan Aiman serta Dua orang lagi kawannya berkumpul di hadapan sebuah lelaki yang seperti dikenalinya.
"Mak toyol tu pi jumpa Sapa tu??" Soal Mia sambil melirik ke arah mereka.
"Cg depa kot." Husnodzon betul ibunya🗿.
Sempat lagi Ibunya mengupload story Facebooknya tentang kejayaan anak ini. Boleh lah tunjuk berlagak Kat Mak Cik Bedah yang selalu berlagak dengannya.
"Bedah mesti sakit Hari punya. Tunggu Aku post.." Soal Mak Cik Yaina sambil mempost gambar gambar mereka pada Hari ini.
Mia berdecit dengan perangai maknya yang dari dulu sampai sekarang masih sama. Lalu, kerana berasa shak dia pun pergi ke arah dimana Aiman Dan kawannya sedang bercakap dengan seorang lelaki tua itu.
"Serius Pak cik ikhlas, bagi balik duit ni Kat Kakak. Bagitahu dia yang Pak cik ikhlas tolong Aiman." Soal Encik Amzar yang enggan menerima duit ini kembali.
Aiman berasa bersalah tetapi pada Masa dia perlu mengikut perintah kakaknya itu. Tiba Tiba , Mia pun datang ke arah mereka sambil menyilangkan tangannya ke dada.
"Hampa cakap ngan Sapa ni." Soal Mia sebelum melirik ke arah lelaki tua itu.
"Kami dok cakap dengan Pak cik Amzar ni." Soal Iqmal sambil menunjukkan jarinya me arah Encik Amzar.
Terbutang matanya setelah melihat gerangan lelaki itu adalah Encik Amzar iaitu Ayah kandungnya sendiri. Encik Amzar juga turut terkejut melihat Mia disini, Dan lagi terkejut ialah Aiman adiknya Mia, jadi maknanya Aiman ini adalah anak kandungnya sendiri.
"Hampa pi Sana kaih. Tadi cg Yusuf panggil hampa." Arah Mia kepada remaja remaja itu.
Mereka hanya mengakuri katanya Dan terus pergi dari Sana. Kini tinggallah, Mia Dan Encik Amzar. Encik Amzar memandangnya acuh tidak acuh mungkin kerana dia tidak mengangap Mia sebagai anaknya.
"Ayah buat apa Kat sini." Soal Mia yang matanya langsung tidak memandang ke arah lelaki tua itu.
"Jangan panggil aku Ayah. Kau bukan anak aku, anak Aku Aiman je." Soal Encik Amzar dengan egonya itu.
Mia agak terkesema dengan ayat yang keluar dari Lelaki tua itu. Tetapi dia masih lagi berlagak tenang, Rasa benci Dan sayang pada Masa yang sama. Mana mungkin dia bercakap kasar sehingga menengkin Ayahnya sendiri.
"Encik Tak payah kot, Cari budak tu balik. Dia hidup sini elok ja. Encik pi lah jalankan hidup cam besa Tak yah ambik Tau pasai dia."
"Kau Sapa nak halang aku dari tengok anak aku. Dasar anak Haram. " Kata kata yang tersangatlah tajam dituju ke arah gadis itu.
Mia hanyalah terdiam, lalu dia mengeluarkan dompetnya Dan memberikan Wang yang Encik Amzar berikan kepada Aiman itu Dan diserahkan semula kepada Encik Amzar. Dia mengambil tanggan lelaki itu Dan menyelik Wang itu itu di tapak tangganya.
"Ambik ni. Kami Tak mau Ada hutang Budi pun dengan Encik. Dah Saya pi dulu" Soal Mia sebelum mengambil langkah beredar dari situ.
Tetapi, Tiba Tiba badannya dihalang oleh seseorang Dan ketika mengalih rupanya itu adalah puan yaina ibunya sendiri. Kelihatan ibunya itu sudah mengumpalkan penumbuknya nampaknya dia masih berdendam dengan lelaki ini.
"Hang dengaq sini. Jangan harap Aku bagi hang tengok anak hang.
Jom pi lah Mia." Soal Puan yaina Lalu terus dia menarik tanggan Mia pergi dari situ.
Tanpa mereka sedari Rupa rupanya Aiman sudah mendengari segalanya. Dia seakan akan terkejut, rupanya lelaki yang dia anggap baik itu rupanya lelaki yang membuatkan hidup ibunya merana.
Tbc
YOU ARE READING
°• N.E.G.L.E.C.T •° \\ [ parkjihoon ]
Fanfic® Attention ( √ ) Read and Votement ( × ) Malicious comment was forbidden °N.E.G.L.E.C.T° •Kehadiran Auni di dalam hidup Jihoon membawa 1000 satu makna Dan kegembiraan yang terukir di dalam kehidupannya. Sehingga dia berh...