+ + N E G L E C T + +
__________________________________________________________Jihoon sedang membetulkan kolar bajunya sambil melihat sekilas cermin yang berada di ruang Tamu. Dispray minyak wangi diseluruh tubuhnya sehingga Mia yang sedang menonton drama Siam pun menyedarinya lalu menjeling ke arah lelaki itu.
*Oghang tua ni lain Macam ja Hari ni??* Bisik Mia yang mencuriga sambil menjegil Mata ke arah jejaka itu.
Geram Geri lelaki itu diperhatinya dengan Muka yang dipenuhi curiga. Sejak kebelakangan ini , hensem dia lain maciam🌚. Mesti Ada yang tidak kena. Jihoon membantutkan langkahnya tatkala tersedar dirinya diperhati beruk bernama Mia itu.
Dia mengaru lehernya sambil tertawa, sudahlah muka gadis itu seperti beruk. Sapa he yang boleh tahan gelak. Gadis itu mencekak pinggangnya Lalu menuju ke arah Jihoon sambil memerhatikan lelaki itu dari atas Dan bawah dengan muka yang cuak seperti bawang. Aik bawang cuak ke🌚.
" Asal aku Tau aku hensem??" Perli Jihoon dengan wajah bangga. Kembang kecut hidungnya 🌚🌝.
"Memang hensem pun" Soal Mia dengan selamba berserta muka yang penuh ketenangan.
Jihoon memandang gadis itu dengan pandangan pelik, memang sah bin nyata lagi gadis ini tersangatlah aneh. Boleh dia puji lelaki paling annoying baginya ini hensem.
"Seriuslah??" Tanya Jihoon dengan muka kepelikan.
Mia menganguk kepalanya dengan muka sambil mengusap besar, menganguk nampaknya ini patutlah cakap benda Tak ikut Google dulu🌚.
"Dah lah, aku nak pi tidoq lu , hati hati nah jangan ikut hantu sebarangan." Soal Mia sambil menggosok matanya yang Berat itu.
"Dasar gila punya perempuan" bisik Jihoon mengetap bibirnya.
•••
Mia yang sudah bersiap untuk keluar pergi ke mesyuarat guru di sekolahnya itu terbantut setelah melihat lelaki itu terbaring di atas sofa dengan kancing baju terbukak lagi. Dia ingat dia hot🌚.
Decitan diberikan gadis itu sambil menjeling tajam melihat jejaka itu. Lalu, dengan meluatnya Mia mendekatinya sambil memukul lengan lelaki itu untuk mengejutkannya.
"Wei jantan, mangkit kaih!!" Kejut Mia tetapi dihiraukannya.
Oleh kerana malas, gadis itu pun beranjak dari Sana memandangkan Jihoon menghiraukannya. Tiba Tiba, lengannya ditarik seseorang yang menyebabkan langkahnya terbantut.
" Nak pegi Mana??" Tanya Jihoon yang seperti sudah bangkit dari tidurnya.
" Adalah.." Soal Mia yang lalu Cuba untuk melepaskan tangganya dari genggaman Jihoon.
Tetapi malangnya dia gagal, nampak gayanya lelaki itu enggan melepaskan tanggannya selagi dia tidak bagitahu dimana gadis itu hendak pergi.
"Lepaihlah wahai putera mahkota." Perli Mia sambil Cuba melepaskan tanggannya.
Boleh pulak Lelaki itu tersenyum sinis sambil mengelengkan kepalanya, lagi membara perasaan marah gadis itu. Lalu, dengan kuatnya Mia mengkais lengannya tetapi lain pulak jadinya, gadis itu jatuh di atas lelaki itu.
"Adoi masalah negara Sungguh. Sorry aku ,Tak sengaja, tepi sikit nak berdiri!!" Soal Mia yang ingin bangun tetapi lalu dihalangi Jihoon.
"Selagi kau Tak bagitahu kau nak pergi Mana, aku takkan lepaskan kau"Soal lelaki itu dengan nada gediknya.
Mia menjeling kasar sambil cuba menolak figura lelaki itu jauh darinya tetapi gagal. Boleh pulak, jantan ni mengedik pagi pagi lagu ni, memang nak kena penampaq nampaknya ni.
"Aku nak pi sekolah sat, Ada mesyuarat. puaih dah ka?? Dah lepaih. " Soal Mia dengan Muka yang membahang merah.
Mana Tak merahnya, malu Wei duduk dekat ngan laki hensem pulak tu🌚. Jihoon pula masih enggan melepaskannya sambil menghadiahkan senyuman penuh makna. Lalu , didekatkan wajahnya di telinga gadis itu.
" Nasib baik aku ingat pasal kontrak Kita tu, kalau Tak Naya kau ngan aku." Bisik dia dengan senyuman sinis.
Lalu, dilepaskan gadis itu dengan senyuman sinis, Mia membulat mata dengan kata kata yang keluar dari lelaki itu. Lalu, dengan kuatnya Mia memukul lengan lelaki itu dengan kuat.
"Kalau hang nak mengelap pun jangan dengan aku boleh Dak. Geli aku!!" Ujar Mia dengan gelinya sambil memukul kuat lengan lelaki itu.
Gadis itu pun berdiri dengan muka yang berkerut sambil menggosok bajunya yang kotor itu. Jihoon pula mengetap bibirnya menahan ketawa sambil melirik ke arah gadis itu.
" Hang suka ah tu, SAKITKAN hati orang. !!" Gerutu Mia yang lalu dia melangkah kaki keluar dari situ dengan keadaan meluat.
" Melawak sikit pun Tak leh perempuan ni." Gomel Jihoon sambil berdecit ketawa.
•
•
•
Mia yang baru selesai mesyuarat itu pun singgah di pasar Raya untuk membeli sesuatu sesudah dia keluar dari pasar Raya Dan singgah di parking itu tiba Tiba Doyoung melintasinya.Mia yang tahu yang Doyoung membencinya itu hanya menghirau figura Doyoung yang berdiri tegak di hadapannya ini. Tetapi, doyoung sepertinya ingin menghalangi laluannya.
"Hang nak apa. Tepi sikit , aku nak lalu." Soal Mia sambil menyuruh Doyoung ketepi.
Tetapi lelaki itu masih enggan memberikannya laluan, Mia menarik nafas dalam sambil melirik ke arah Doyoung yang seperti masih berfikir bahawa Mialah punca kejadian tempoh hari.
" Kau dengar Sini, Aku akan pastikan kau merana." Soalnya pendek lalu terus Doyoung pergi dari tempat tersebut.
Mia pun kepelikan, takkanlah sependek itu sahaja ayat yang diberikan kepadanya. Otaknya tidak dapat menafsir apa yang diujarkan lelaki itu.
"Serius aku Tak paham.."
Tbc
YOU ARE READING
°• N.E.G.L.E.C.T •° \\ [ parkjihoon ]
Fanfic® Attention ( √ ) Read and Votement ( × ) Malicious comment was forbidden °N.E.G.L.E.C.T° •Kehadiran Auni di dalam hidup Jihoon membawa 1000 satu makna Dan kegembiraan yang terukir di dalam kehidupannya. Sehingga dia berh...