+ + N E G L E C T + +
__________________________________________________________"Ishlah Tak pasai pasai ja Aku kena ikut dia buat reja setan no!! Ish mampuih aku nak jawab Apa Kat Allah nanti!!" Soal Mia yang mengeluh kasar setelah dia berjaya menyelesaikan tugas yang diberi Jihoon itu.
Mia mengetuk kepalanya beberapa Kali sambil mengeluh kasar. Tidak pasal dia perlu terlibat dalam Hal ini. Kelihatan banyak staf Dan perkerja sedang berkerumun di suatu kawasan. Tanpa memeriksa ia Mia sudah tahu itu adalah kerana rancangan Jihoon tadi. Jadi dia hanya membiarkannya sahaja.
"Lif rosak lah !! "
"Bos ngan Auni terperangkap Kat dalam tu. Kita kena panggil orang untuk baiki lif tu "
•••
Flashbacks
Jihoon sudah berjaya perangkap Auni untuk Masuk ke dalam lif yang rosak itu dengan alasan ingin mengajaknya pergi ke tempat projek. Walaupun Jihoon agak sedikit curiga dengan Mia tetapi dia tahu Mia takut dengan ugutannya.
Jihoon tersenyum sinis sambil melihat Auni disebelahnya ini. Auni dengan Mia adalah sepupu tetapi wajah mereka memang tersangatlah berbeza. Auni cantik mempunyai kulit yang putih bersih manakala Mia Tak puteh lah lebih kurang lagutulah Dan Tak cantik🌚.
Tiba Tiba kedengaran bunyi sesuatu yang rosak yang menyebabkan Auni agak sedikit takut Dan curiga manakala Jihoon tersenyum sinis sambil berpura pura takut. Auni memandang Jihoon Lalu dia Cuba membuka butang bukak untuk membuka lif itu tetapi dia gagal.
Mia Cuba beberapa Kali lagi tetapi masih gagal. Tangannya Mula bergetar lalu Jihoon pula berpura pura Cuba menelan butang itu tetapi masih gagal membukanya.
" Kenapa Tak boleh bukak ni??" Soal Auni yang ketakutan.
"Auni, awak jangan risau ye. Saya boleh call diorang untuk tolong Kita. Awak tunggu kejap ye." Dusta Jihoon sambil menekan butang kecemasan di Sana. Lalu dia memberitahu mereka tentang keadaan mereka berdua .
End flashbacks
Skip ~~~
Sementara tunggu mereka membaiki lif tersebut akhirnya dia mempunyai Masa untuk berdua dengan Auni. Hatinya tersenyum riang tidak sia sia dia menerangkan kepada Mia Cara untuk merosakkan lif tersebut.
Jihoon tersenyum ke arah Auni dengan senyap senyap Tanpa disedarinya. Dia berharap selepas ini Dia Dan Auni boleh rapat macam sebelum ini.
"Auni.. Saya nak Tanya awak something boleh tak??" Soal Jihoon yang seperti teragak agak ingin memberitahunya.
"Tanyalah. " Soal Auni sambil memandang ke arah Jihoon yang sedang memanggilnya itu.
" Kenapa awak Macam janggal dengan Saya sekarang Tak Macam dulu dulu. ??" Soal Jihoon sambil mengetap bibirnya kerana takut ingin menanya Auni.
Auni yang mendengar soalan itu hanya terdiam seketika. Memang sejak selepas Dia berkhawin ini dia berasa takut jika Jihoon masih menaruh perasaan terhadapnya.
"S-saya.. Saya sebenarnya ... Taknak suami Saya salah faham. Saya pun Tak nak rosakkan hubungan awak Dan Mia..." Soal Auni sambil menunduk ke bawah berasa bersalah.
Memang tidak dapat dinafikan lagi yang Auni masih mempunyai perasaan terhadap Jihoon. Tetapi kerana ingin menjaga hati orang disekelilingnya dia terpaksa mengorbankan perasaannya.
Jihoon turut tersebak mendengar kata kata Auni. Selama ini Dia fikir hanya dia sahaja merana tetapi sebaliknya Auni lebih kerana berbanding dirinya.
"Saya faham awak.. cuma .. lepasni Saya nak hilangkan keraguan awak Kat Saya Dan Kita boleh jadi rapat Macam dulu balik tetapi hanya sebagai kawan OK. " Soal Jihoon yang Cuba menenangkan Auni.
"Ok. Tapi awak kena janji jangan Sakitkan hati Mia." Soal Auni Lalu tersenyum ke stay Jihoon.
Jihoon berdecit ketawa melihat Auni yang comel baginya. Secara Tiba Tiba pintu lif itu pun berjaya dibuka Dan Auni pun menarik nafas lega Dan mengucapkan 'Alhamdullilah'. Jihoon masih tidak boleh mengalihkan pandangan daripada Auni.
Auni tersenyum ke arah Jihoon lalu Jihoon membalas senyumannya itu.Sejak dari itu hubungan Jihoon Dan Auni menjadi semakin rapat manakala Mia Dan Jihoon pula jarang Ada di rumah sehingga dalam seminggu itu hanya sekali sahaja mereka bertembung. Sepertinya Mia sudahpun kecewa dengan Jihoon.
Dua bulan berlalu dengan cepat, Jay dengan Mia pula menjadi semakin rapat. Manakala doyoung pula masih membenci Mia kerana dia masih tidak boleh melupakan kejadian Hari itu.
•
•
•
Mata Jihoon yang sedang sibuk melihat telefonnya itu terganggu setelah melihat Mia yang baru sahaja pulang ke rumah walaupun sudah pukul 10 malam. Jihoon hanya menghiraukannya kerana itu bukanlah masalahnya malah dia lagi Suka kalau Mia tidak Ada di depan matanya.
Mia hanya berjalan menuju ke bilik Tanpa bersapa dengan Jihoon Tiba Tiba langkahnya terhenti setelah tanggannya ditarik oleh seseorang yang tidak lain tidak bukan ialah Jihoon. Mia menarik nafas dalam Lalu mengalihkan pandangan ke arah Jihoon lalu menepis tanggannya dari gengaman Jihoon.
"Nak apa??" Soal Mia dengan kasarnya sambil menyilangkan tangannya ke dada.
"Uish garang kau sekarang ni eh. Tak aku just nak cakap yang kalau kau dah boyfriend baru tu bagus sangat. Sebab Tak lama lagi Kita Dan nak bercerai. Sebab aku Dan Auni dah Makin rapat." Soal Jihoon yang membuatkan Mia menjadi lebih marah.
Dia mengengam tangannya dengan eratnya sambil menarik nafas Berat. Lalu dia tersenyum palsu ke arah Jihoon sambil memandang tajam ke arah Jihoon.
"Lani dah habih dah kan. Boleh aku pi??" Soal Mia sambil mengetap bibirnya.
"Tak.. Ada lagi kerja kau kena buat.. Aku masih Tak puas guna kau lagi" soal Jihoon sambil tersenyum sinis.
Mia membulat Mata sambil memandang ke arah Jihoon. Dia tahu apa yang dimaksudkan Jihoon yang membuatkan dia mengeluh kasar. Nampaknya dia perlu bersubahat lagi dengan Jihoon untuk membuat Auni jatuh cinta dengan dirinya.
Tbc
YOU ARE READING
°• N.E.G.L.E.C.T •° \\ [ parkjihoon ]
Fanfic® Attention ( √ ) Read and Votement ( × ) Malicious comment was forbidden °N.E.G.L.E.C.T° •Kehadiran Auni di dalam hidup Jihoon membawa 1000 satu makna Dan kegembiraan yang terukir di dalam kehidupannya. Sehingga dia berh...