+ + N E G L E C T + +
__________________________________________________________Jihoon agak sedikit terkejut melihat figura Amzar yang berada di penjabat miliknya ini. Sebenarnya, Syarikat yang dikendalikan oleh Jihoon di Malaysia ini adalah milik Amzar tetapi Amzar telah menyerahkan ya kepada Jihoon.
Walaupun sebenarnya Jihoon sudah menolaknya kerana dia lagi selesa berkerja dengan appanya di korea tetapi kerana mengenang budi Amzar yang selalu menolonginya itu jadi terpaksalah dia mengikutnya.
"Kenapa uncle datang Hari ni??" Soal Jihoon dengan nada yang agak terkejut.
"Uncle datang Hari ni sebab nak kenalkan kamu dengan P.A baru kamu. Kan P.A yang sebelum ni dah berhenti kerja jadi , Pak cik decided nak kenalkan kamu dengan P.A baru kamu" Soal Amzar dengan nada yang serius.
Jihoon hanya menganguk kecil sambil mengetap bibirnya. Lalu , Amzar terus menjemput P.A barunya itu supaya Masuk ke dalam bilik itu dengan sangatlah terkejutnya Jihoon melihat figura Auni yang berada di hadapannya ini. Dia kaku.
Kelihatan Auni juga teramatlah terkejut melihat Jihoon yang akan menjadi Bo's barunya. Sungguh tidak dia percaya. Mereka berdua masing masing beku setelah mengetahui perkara itu. Jihoon yang masih dalam mood terkejut itu mengalihkan pandangan ke arah Amzar dengan wajah yang terkejut.
"Uncle pilih Auni sebab uncle percaya kan dia. Lagipun Auni ni kan berpendidikan tinggi yang pasti akan tolong kamu nanti." Soal Amzar seraya memandang ke arah Auni dengan wajah yang penuh yakin.
Auni hanya tersenyum kelat sambil memandang ke arah Jihoon dengan pandangan yang kaku. Lalu , setelah selesai urusan Amzar dia pun mengatur langkahnya keluar meninggalkan mereka berdua.
Auni mengetap bibirnya sambil memandang ke arah Jihoon manakala Jihoon memandang ke arahnya. Masing masing masih janggal walaupun ini bukanlah pertama Kali mereka berjumpa.
Masih tiada perbualan diantara mereka kerana masing masing masih gementar. Melihat Figura Auni yang berada di hadapannya ini membuatkan Jihoon mengukirkan senyuman Tanpa disedarinya. Lalu, mulalah Jihoon yang memulakan perbualan mereka.
"Auni harap Awak janganlah terlalu formal sangat dengan Saya ye. Dan Saya harap awak gembira kerja Kat sini ya " Soal Jihoon sambil tersenyum Manis ke arah Auni.
Auni hanya menganguk kecil tersenyum malu ke arah Jihoon. Walaupun sedikit kaku namun dia juga turut berasa gembira melihat kerana dapat berkerja bersama Jihoon. Dia juga Akan Cuba mengangap Jihoon tidak lebih daripada seorang majikan.
****
"Sayang.. kenapa u dah jarang jumpa I" Soal Jane yang secara Tiba tibanya muncul dalam penjabat itu sambil memeluk bahu Jihoon secara Serta merta walaupun ketika Jihoon masih dalam waktu berkerja.
YOU ARE READING
°• N.E.G.L.E.C.T •° \\ [ parkjihoon ]
Fanfic® Attention ( √ ) Read and Votement ( × ) Malicious comment was forbidden °N.E.G.L.E.C.T° •Kehadiran Auni di dalam hidup Jihoon membawa 1000 satu makna Dan kegembiraan yang terukir di dalam kehidupannya. Sehingga dia berh...