Lördag förmiddag , Christian var vaken tidigt som alltid, även efter en fest hos sin bror.Han var längst ner i huset , inne i deras stora förråd, samma förråd som Lexi en gång för några år sedan letade efter ett hänglås som avslutades med en bruten fot. Det glömmer han aldrig och har säkrat upp skåpet där.
Nu hade han dragit fram fem kartonger fyllda med julsaker, allt från girlanger, pysselsaker , ljusslingor, adventsljusstakar till julkulor and all that stuff till julgranen som enligt tradition ska fixas imorgon, 2 veckor före jul.
Den traditionen startade deras far Charles , Christian och Jake förde sedan över det till sina yngre syskon och säkerligen framöver kommer den nya generationen ta detta vidare, den nya lilla baby som kommer i juni ska allt få lära sig Murreys traditioner, tänker Chris och vet att han har stora röstresurser men inte starka nog att de ska höras upp två våningar till hennes syster så han drar upp sin mobil från sin ficka och ringer henne.
"Basement Lex, its time" hinner han bara säga innan hon snabbt lägger på och han hör hennes snabba små steg i alla trappor.
"Godmorgon sweetheart, har du tagit igen sömn eller låg du och Harry och samtalade hela natten Mhm? Vad fin du är, som alltid" säger han glad av att hon är uppe och ändå pigg för att vara så jävla mörbultad av Michelle, det ska såklart ventileras idag, men det tar han sen nu är det , det här roliga först.
"Jag somnade fort, jag som brukar kunna prata hela nätter om jag får.." säger hon och fnittrar och ser alla lådor. "Konstigt att Noah och Jake inte är här" viskar hon men hon är ändå glad.
"Mhm det ändras , människor flyttar, människor skapar familj you know. Men Jake kommer ikväll, han missar inte årliga julpysslet , middagen och glöggen.. Nah han ringde förut och tackade för igår och klämde in att han kommer sedan sweetheart" säger Christian och tar om henne .Hon nickar och ler.
"Hur mår du? Har du ont ?" frågar Chris och tittar på hennes rygg. Han viker ner linnet lite och ser att det ser likadant ut som igår.
YOU ARE READING
Bok 1. • Jag lämnar dig aldrig, Lexi
Teen FictionFyra syskon, ett mål - Att ta hand om varandra trots allt som hänt när Noah och Lexi var yngre. Det är inte alltid lätt. Följ med på resan som startar med Noah och Lexis barndom och fortsätter i Lexis tonårsliv hemma med Christian och Jake i Beverly...