Del 31 • Sandie

197 3 0
                                    

"Klar!" säger  Lexi till sig själv och stänger sin laptop. Hon var på Jakes kontor och klockan var redan 15:00. Han satt i ett telefonmöte och Lexi visade med handen och viskade att hon går nu. Jake mutar sin mobil så inte den han pratar med ska höra. "Hey , du får vänta tills jag är klar, tar en timme, gå och fika eller något" säger han.
"No, jag har inte tid Jake. Jag ska iväg ikväll och måste hinna med mig. Jag tar bussen, bye" säger hon och går ut från hans kontor ut i den långa korridoren mot hissen. Jake tittar ut från sitt kontor ut mot korridoren efter Lexi och ropar högt efter Christian , sen ler han mot sin syster och stänger sin dörr.
Schysst Jake, jävligt schysst , tänker Lexi då han ser sin äldste bror kolla ut i korridoren.

"Aha, nej du går inte än" säger Chris och vinkar in henne på sitt stora kontor

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aha, nej du går inte än" säger Chris och vinkar in henne på sitt stora kontor.
Med tunga steg går hon dit.
"Tänkte du bara dra?" Frågar han och tittar misstänksamt mot henne.
"Ja? Jag har faktiskt tider att passa, mina tider går inte efter era arbetstider thank you very much" säger hon och står vid dörrkarmen till hans kontor ,redo att gå.
"Hur tänkte du nu?" frågar han och sätter sig på kontorsstolen och ordnar lite papper i ordning på hans skrivbord.
"Ja som alla vanliga 14 åringar, man slutar skolan, man tar bussen hem and so on" säger hon.
"Mhm.. du tar iallafall ingen buss, jag kör dig om ett tag, sätt dig där och vänta" säger han och pekar på hans soffa.
"Jag behöver ett körkort" säger hon och sätter sig demonstrativt i soffan.
"Om 2 år" säger han
"Snart 1 år" säger hon tillbaka.
Han nickar . "Ja precis ,fasen ,det är bara 1 år snart. Härligt för dig. Nu ska jag ringa en kund och du kan snällt sitta där och vänta" säger han.

Det var fredag, partykvällen närmade sig och klockan tickade på. Nu hade hon väntat 30 minuter  och Christian är inte klar. Hon suckar högt, hostar och pekar på klockan så fort han tittar upp. Hon blir irriterad.
Hon ringer Noah som har varit på träningsdagar, det skulle först vara ett dygn men blev två. Han borde kommit hem, tänker hon.
" Hej min lillasyster, kul du ringer, tänkte på dig precis" svarar Noah
" Kan du hämta mig hos Christian , jag har lite brådis och han verkar inte alls förstå det" säger hon högt så Christian ska höra.
"Varför så bråttom, det är helg ingen stress" säger Noah lugnt.
" Men kan du, eller? Snälla.." ber hon
"10 minuter, stå i foajén där nere så ser du mig då jag är där" säger han och hon hör hur han börjar göra sig iordning.
"Tack snälla! Ses snart" så lägger hon på. Men det gör inte Christian, han är verkligen fast i mötet. Hon skriver på en lapp
"Noah hämtar mig vi ses ikväll!" Och ger den.
Han skakar på huvudet att hon ska stanna men hon går, hon fick nog.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Bok 1. • Jag lämnar dig aldrig, LexiWhere stories live. Discover now