"Är han inne där nu?" Viskar Lexi till Christian när de kör in på gården. Han parkerar utanför bara , för han ska iväg och hämta middagen från en av restaurangerna i stan ."Harry? Mm han är nog lika längtansfull som dig sweetheart. Vet du? Jag tror allt att att ni båda behöver prata med varandra om er själv. Det kan vara bra det, för han kommer bo hos oss ett tag " säger Christian som vet att det kommer bli konflikter i hemmet närmsta veckan, för mat och Lexi är en känslig punkt.
"Mm jag ska det" viskar hon och ler lite till honom.
"Lexi.. du har gjort det här väldigt bra. Det är inte lätt , det är inte alla som klarar det så bra som du Mhm. Du är så fantastisk på alla de sätt, hör du det " säger han och kammar en hårslinga bakom hennes öra."Mm .. tack, eller nåt" säger hon och skrattar lite.
Hon vet inte hur hon ska hantera allt.
"Du är väldigt fin idag trots att jag ser att du är väldigt, väldigt trött . Jag är så glad att du är hemma igen. Det har varit konstigt att ha dig borta..." säger han .
Lexi nickar .
"Jag är glad att vara hemma igen, jag älskar mitt hem.. jag vill inte tillbaka ...dit" säger och och mumlar det sista.
Christian nickar förstående och håller om henne.
"Jag vet det. Men det är en stor hjälp det här, nu när du inte ser .. när du inte ser det ,kan du kanske försöka, tänka på mig och dina andra bröder.. vi förstår att du behöver det här och-" säger han och Lexi tar sig ut ur hans kram.
"Mm men jag vill fortfarande inte tillbaka" säger hon och öppnar bildörren.
"Det vill du inte nej, men du ska. Vill och ska..." säger han med ett leende.Lexi tittar in med huvudet mellan bildörren och bilen och mimar det han sa. Hon mimade 'vill och ska' och räcker ut tungan till honom och ler.
"Du är ibland svår Lexi, du gör det inte lätt för din bror.. men gullig ,det är du" säger han och ler till hennes härmanden.
"Gullig?! Neeeej Christian du kan inte säga det längre.. jag är 15" säger hon och Christian skrattar lite ."Jag kommer alltid kalla dig för söt och gullig, för det är svårt att låta bli och .. OCH för att du är det Lexi. Nu kommer jag åka och hämta mat och du tar med dig och din packning in. Det blir ingen långsittning för dig ikväll, jag säger det nu, så du inte blir arg senare när jag kommer påminna dig om det, för jag känner dig.. mer än väl." Säger han .
"Harry och jag ska ju prata, du sa ju det Christian och sen.. sen har jag längtat hem och vill inte göra kväll tidigt ,jag har ingen skola imorgon, snälla? Låt mig nu ta igen förlorad tid.. please.. please... please " säger hon och ler sitt gulliga leende.
"Mhm.. om du sköter din mat utan argumentation så kan jag överväga att du får vara uppe längre " säger han och ler så stort att han får rynkor vid sidan om sina ögon.
YOU ARE READING
Bok 1. • Jag lämnar dig aldrig, Lexi
Teen FictionFyra syskon, ett mål - Att ta hand om varandra trots allt som hänt när Noah och Lexi var yngre. Det är inte alltid lätt. Följ med på resan som startar med Noah och Lexis barndom och fortsätter i Lexis tonårsliv hemma med Christian och Jake i Beverly...