"Shit Lexi, nycklarna .. vart är nycklarna?" frågar Christian och kollar i varenda ficka, han klappar överallt på kroppen.
"Som om du skulle ha dem i någon bröstficka Chris.." säger Lexi och ler faktiskt åt honom då han klappade överallt på kroppen. Hon börjar också leta, hon öppnade alla lådor och fack i bilen och Christian kollade under säten och till och med i bagageluckan. Ingen anställd i huset var kvar heller och det var låst på varenda dörr.
"Kanske du har tappat dem på sjukhuset?" frågar Lexi.
"Mmhmm smart där min unga dam, jag får ringa dit sen. Alltså, ja , vad ska man säga" säger Christian och ringer på sin mobil till Jake .
"Just ja, han var i möten idag ja.." säger han och kommer bara fram till Jakes röstbrevlåda.
"Han skulle komma hem ikväll" säger Lexi och gungar fram och tillbaka på sina skor.
"Vi kan åka till jobbet och hämta Jakes nycklar men jag har en bättre idé" säger Christian och går mot hörnet av deras tomt.
"Kom sweetheart" säger han och pekar på hennes koja.
"Men Chris... vad ska vi göra där?" frågar hon och ser hans busiga blick. När Christian inte är arbetschristian eller den strikta brorsan så kan han vara mycket rolig. Han upplevs annars så ordentlig och korrekt tycker Lexi.
"Du får klättra upp först , du med ditt magiska finger, bara du som kan låsa upp, remenber ?" säger han och väntar in henne.
Hon blir på bättre humör än vad hon var utanför sjukhuset och i bilen. Hon klättrar upp "Men fungerar mitt finger ännu det var ju några år sen jag var här" säger hon. "Det tror jag nog det" säger Chris som vet att hon är där rätt ofta men han säger inget om det."Prydligt för att inte ha varit här på flera år, vilken firma har du använt för att städa här ?" frågar han och kittlar henne i sidan.
"Jaja jag har väl varit här och gjort fint. Det är ett mysigt ställe som jag vill vårda ömt. Tänk att jag sov här ibland när jag var liten.. sen Christian så behöver man inte anlita en firma för att städa!"säger hon och tittar omkring. Han slänger sig bland alla kuddar och pekar att hon ska göra detsamma.
" Du är duktig på att städa Lexi." säger han och fortsätter "Ja tänk när denna byggdes ,du var så arg på Noah att han inte var lika upprymd som du.... grejen var att ingen var lika upprymd som du Sweetheart.., du skulle inreda med Jake och han och du åkte runt i hela stan och handlade allt. Han var helt slut stackarn ,ni var borta från morgon till kväll , du kommer bli chef när du blir äldre tänkte jag mycket då jag såg ditt sätt att leda även fast du bara var .. så liten" säger han och minns.
"Jake var trött den kvällen så Mandy fick hjälpa mig att inreda" säger hon .
"Mmm Mandy ordnade mycket här, men dessa gardiner har du bytt ut va?" säger han och pekar på de vita tyget som hänger.
"Tvättat och strykt Chris, det är det jag gjort!" säger hon. "Aha , det är klart du gjort det min lilla husmor" säger han och ler.
Dem båda ligger där på varsina stora fluffiga kuddar och tittar runt i kojan.
YOU ARE READING
Bok 1. • Jag lämnar dig aldrig, Lexi
Teen FictionFyra syskon, ett mål - Att ta hand om varandra trots allt som hänt när Noah och Lexi var yngre. Det är inte alltid lätt. Följ med på resan som startar med Noah och Lexis barndom och fortsätter i Lexis tonårsliv hemma med Christian och Jake i Beverly...