"Lexi, kom ner tre minuter, yeah?!" ropar Jake från våningen nedanför.
Lexi låg i Noahs säng och snackade , skrattade och åt pannkakor.
"Babygirl!" ropar Jake igen.
"Lillan, Jake vill ha dig ner. Kom tillbaka sen" säger Noah som stormtrivdes hemma i sitt pojkrum.
Lexi kliver av sängen och trippar ner till sin bror Jake som stod i hallen och log mot henne.
"Do you have something in your little ears.. du hör bara det du vill höra du, tuffing. Kom. Jag vill kika på dig" säger han.
"Kika på mig? Jake .. det är bra med mig. Är inte ni stressade ? Ni ska ju iväg.. möte.. stress.. jobb.. ah " säger hon insiktsfullt.
Jake skrattar lite och tar om henne.
"Du vet du, du vet hur vi har det innan jul. Det är fint av dig att ha den där förståelsen yeah. Jooo.. baby, jag ska iväg nu, men vill titta på din rygg. Chris har sagt att du.. att du hela tiden säger att det är bra? Jag vill se with my own eyes.." säger han och medan han håller om henne passar han på att snegla mot ryggen.
"Men ja? Det är bra! Varför ska ni lägga er i, mitt mående. Det är bra, no worry!" Säger hon bestämt.Jake nickar.
"Good. Får din bror se?" Frågar han mjukt.
Lexi suckar.
"Har jag ens något val? Ni ger er aldrig!" Säger hon ledsamt.
"Det gör inte du heller, sessan. Så visa mig " säger hanLexi snurrar runt så hon står med ryggen mot honom och drar upp sin tröja.
"Så? Nöjd? Är du klar?" Säger hon.
Jake inspekterar de mörkblåa blåmärken han ser vid hennes ryggrad. Han blir djupt ledsen av synen. Läkningen av detta gör säkert väldigt ont men Lexi ska alltid gömma smärtan, i vad än det är.
"Du är en Murrey, en Murrey kämpar och tar sig igenom svåra saker. Som en krigare, tar sig en Murrey framåt men det kan uppstå farliga saker på vägen , vet du vad en Murreygirl gör då?" Säger han och trycker lätt på hennes nacke.
"No?" Viskar hon
Jake snurrar henne så han står mot henne, han böjer sig ner till hennes nivå och hittar hennes blick och viskar :
"En Murrey tar hjälp av sin familj. En Murrey berättar om den har ont " viskar han och pussar henne på pannan.
"Ses baby. Ta hand om Noah idag, vi festar med honom ikväll. Christmasbreak for everyone!" Säger han och tar fram sina bilnycklar ur fickan.
"Love you. " säger han och går ut genom dörren.
YOU ARE READING
Bok 1. • Jag lämnar dig aldrig, Lexi
Teen FictionFyra syskon, ett mål - Att ta hand om varandra trots allt som hänt när Noah och Lexi var yngre. Det är inte alltid lätt. Följ med på resan som startar med Noah och Lexis barndom och fortsätter i Lexis tonårsliv hemma med Christian och Jake i Beverly...