Del 45 • Murrey it is

252 5 0
                                    

Lexi städade sitt rum, det var avkopplande att vara för sig själv efter morgonens snack med Christian. Att få vara på sitt rum och spela sin favoritmusik och damma, damma och plocka. Hon hade städat allt till perfektion nu var det bara renbäddning av sängen kvar . Hon drog av de mönstrade sängkläderna och skulle börja att bädda nytt när dörren till hennes rum öppnas och Noah flyger in. Rakt på henne och lyfter upp henne över axeln och snurrar runt henne som ett flygplan eller snarare en helikopter ,för yr blev hon.

"Nooooah!! Vad gör du? " skriker hon ut och skrattar för hon hör hans glädje.
"Lillan, jag har saknat dig och vill bara säga att jag älskar dig" säger han och släpper ner henne på hennes obäddade säng. "Förlåt att jag var så in i helvete arg på dig igår, jag var så chockad. Jag trodde någon hade slagit dig.. så var det en tatuering, va faaan Lex, hur kunde du göra den? Va? Du utmanar ödet med mycket!" Säger han och skrattar lite.

Han lägger sig på rygg med händerna bakom sitt huvud och kollar upp i hennes tak.
"Your stars are still there, där är Karlavagnen som JAG fick göra åt dig, du ville att jag skulle använda linjal så det blev exakt mellanrum mellan de där lysande sakerna" säger han och ler stort.
"Mm.. jag har tänkt att ta ner dem snart.." säger hon
"Nah, varför? Du är ju mörkrädd ju.. de lyser upp ditt rum lite" säger han och tittar mot henne.
"Var. Jag är inte det längre Noah" säger hon.
Han nickar och tittar på hennes mage.
"Får man se din förbjudna tatuering eller?" frågar han . Hon nickar och drar upp sin tröja och tar bort plasten.
"Åh, den var inte alls stor.. är du nöjd?" frågar han och granskar den.
"Ja det är jag , så, nu har du sett den" säger hon och ska sätta på plasten igen.
"Du behöver inte plasten Lexi, det räcker om du smörjer den med salva under några veckor" säger han och hon nickar. Han vet , han har ju flera. "Gjorde du den för att jag har tatueringar Lillan?" Frågar han och ler.
"Nej jag gjorde den för jag ville ha den" svarar hon.
"Aha okej. Den var helt klart en riktig Lexi-tatuering. Gick det bra att prata med Christian idag?" frågar han
Hon himlar med ögonen. "Nja jo det gick väl.. han var tydlig med att jag misskött mig så jag vet det, du behöver inte prata med mig om det" säger hon.
Han nickar och drar henne till sig . Han vill få henne på bättre humör, han är van och avleda det , oftast går det bra.

"Lexi, lägg magen på mina fötter här, " säger han och ser sådär busig ut.
"Va? Nej varför skulle jag ?" Säger hon misstänksamt. "Men kom igen, gör det nu, jag vill visa en grej!" Säger han och ligger på rygg med sina ben uppåt.
"Aldrig, jag litar inte på dig !" Svarar hon och skrattar för han ser rolig ut.
"Men Lexiiii, snälla? För min skull!" Säger han.
Hon suckar och lägger sig raklång på hans stora fötter. Han lyfter upp henne med benen.

"Se, kul eller hur? Vaaaa, jag hör inte, är det kul eller?" Ropar Noah glatt

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Se, kul eller hur? Vaaaa, jag hör inte, är det kul eller?" Ropar Noah glatt. Lexi försöker hålla sig för skratt.
"Titta,  jag ser det där lilla leendet komma fram!" säger han och skrattar och Lexi skakar på huvudet åt hans barnslighet. Men tillslut kommer skrattet hon hållt inne.
"Akta tatueeeeringen!" Ropar hon medan han böjer benen upp och ner. "Är ju bra träning det här också!" säger han och skrattar.
"Ja det förstår jag" säger hon och han tar ner henne igen. "Kul va?" Säger han och kittlar henne på sidan hon inte har sin tatuering. "Sluuuta, jag dör Noah! Noooooooaaaah!" Skrattar hon. "Nej det gör du inte, du klarar det , " säger han och fortsätter sin tortyr.
Tillslut slutar han och få se sin syster kippa efter andan efter hennes skrattattack.
"Du passar mycket mer i skratt än gråt du, min lilla sessa" säger han och pussar henne på pannan.

Bok 1. • Jag lämnar dig aldrig, LexiWhere stories live. Discover now