Del 72 • Emergency

220 5 1
                                    


Klockan 18:50 kom Christian och hans vita bil in genom grindarna och in mot hemmets stora garage. What a day. Kaos, kaos , kaos.
De har, som alla vet, väldigt mycket jobb innan jul och blir det något mer utöver allt de redan har på sitt bord kan det sluta i stress och kaos, vilket nu har skett.
En kund har dragit sig ur , vilket inte alls var inräknat i deras uppgörelse men såklart , det kan hända ,så nu står tre helt nya flygplan som var redo för försäljning utan något bolag.

Kostsamt men det löser sig, tänker Chris och kollar av allt i bilen så han får allt med sig upp till sitt kontor hemma.

Han möts av ett dukat bord med tända ljus och mat på spisen.

What? Tänker han och tittar runt

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

What? Tänker han och tittar runt. Det var dukat för tre. Han ser ingen i köket men han hör så han går dit och ser Lexi liggande raklång på magen med halva kroppen inne i ett skåp.

"Hej sweetheart, hmm vad gör du tro?" frågar han och ser sig omkring.
Harry kommer från övervåningen och ner mot dem.
"It was none in your room Lex, ah Hey Christian" säger Harry och kommer in och sätter sig på en av barstolarna .
"Hey Harry, what are you two looking for ?" frågar Christian och ställer ner sin portfölj på bordet och skrattar lite när Lexi hasar sig ut från skåpet.
"I got it.. it was behind all the other bowls!" Säger hon och försiktigt, försiktigt tar med sig en stor glas skål.
"Jag hjälper dig , den är tung den där. Köptes i Indien av Charles. Hur fan fick han plats med den hem därifrån, är för mig ett mysterium Mhm" säger Chris och tar den tunga glas-skålen från Lexis händer.

"Hej min fina bror, titta vad vi gör till dig" säger hon stolt och visar honom till spisen.

Christian ler stort.

"Men vad ni är fina. Har ni lagat det här Mhm? Jag blir mållös" säger han och kramar om Lexi och tar sin arm och kammar bort hennes hår från hennes nacke samtidigt. För att se hur nacken ser ut.
"Är det något bättre sweetheart? Det börjar bli mer lila .." säger han
"Det går bra. Ställ skålen där så ska jag lägga upp" säger hon och vill inte prata om sin nacke, kan han bara slappna av någon gång, orolig är Christians mellannamn, tänker hon.

"Harry, how are you?" frågar Christian
"Good, its very good. And you ?" Frågar Harry
Christian sätter sig vid bordet .
"Good to hear. Ah, it much with the company. But I think I should take a brake and eat this.. Im starving !" Säger Christian.
Hungrig var han inte, han hade smällt i sig en stor sallad på kontoret men när han såg allt de gjort kunde han inte säga det.
Lexi var på väg och lyfta upp den stora skålen med alla nudlar och den heta thaigrytan när Harry ser att det blir tungt , så han hjälper henne.
"Thanks" viskar Lexi

"Mmm its taste very ,very ,good. Lex, I didnt know that you had this cookingtalant?" Säger Christian misstänksamt medan han äter av maten.

Lexi fnittrar och tittar på Harry, Christian förstår direkt.

Bok 1. • Jag lämnar dig aldrig, LexiDonde viven las historias. Descúbrelo ahora