Del 26 • Nikki

277 4 0
                                    


"Wow, babygirl nu har du fulla händerna med saker, det är sjukt hett det där kaffet. Vänta , så ska jag hjälpa dig" säger Jake då han mött på Lexi på avdelningens kök. Han tar kaffekopparna åt henne och går in till Christians kontor.

"Drick detta med henne innan jag tar henne hem" viskar Jake till Christian innan Lexi kommer in

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Drick detta med henne innan jag tar henne hem" viskar Jake till Christian innan Lexi kommer in. Hon hade stått och fixat så länge , så det kändes bara dumt att ta hem henne direkt.

Lexi kommer in med ett rör  Smarties, hennes favoritgodis.
"Hej sweetheart, kom hit" säger han och sträcker ut sina armar och ler. Han blir så glad av denna karismatiska tjej med skinn på näsan. Han vill försöka ha henne såhär en stund till, han vet inte alls hur hon kommer må eller reagera sen när hon får berättat för sig om sin mors bortgång.

"Hey," svarar hon med munnen full av godiset. Hon  går mot honom och sätter sig i hans knä. "Mår du bra?" frågar han och kramar henne. "Ja jag har påbörjat engelska uppsatsen, jag skriver om hur det är att leva med brorsor" säger hon. Han skrattar och kammar bort en blond hårlock som strulat till sig. "Oj, det gör du. Hmm får man möjligtvis läsa den sedan?" frågar han. Hon skakar på huvudet. "Nope, det är hemligt. Jag kan iallafall hålla hemligheter  jämfört med er" säger hon och ger en blick mot dem båda.
"Men what? I bilen Lexi, då sa jag att vi gör detta för vi bryr oss om dig inte för att vi gillar att skvallra" säger Jake och skrattar . Han sitter i soffan inne på Christian kontor och försöker dricka det heta kaffet.
"Chris, vi måste göra nåt åt det här kaffet. Det blir för jävla hett" säger han
Chris nickar och skriver upp det på en gul postitlapp. "Du och jag har ganska lik handstil , det är för att vi är syskon. Men vi är egentligen bara halvsyskon så då måste vi ärvt handstilen av vår pappa. " säger Lexi och studerar hans handskrivna post it lapp. "Visst skriver jag rätt fint?" Säger han stolt. Lexi skrattar "Nä du skriver lika fult som mig" säger hon , så Christian börja kittla henne i sidorna på hennes mage. "Sluuuta Chris, jag dööör!" Skriker hon medan hon tappar luften mellan skratten. "Inte förrän du säger att vi skriver fint " säger han och skrattar själv sitt hjärtliga skratt. "Jag vägrar, Jake ,hjälp mig!" Ropar hon och skrattar. "Nej du missy det där har du försatt dig själv i" säger han och skrattar också. För hennes skratt smittar av sig, hon är så fantastisk på alla de sätt. Envis men när hon är glad är hon sprudlande.
"Okej jag ger mig jag geeer mig, du skriver fint!" Säger hon tillslut. Om hennes lockar i håret var struliga innan så var de katastrof nu. "This hair Sweetheart, needs a haircut!" Säger Chris. "Nope, Sandie toppar det när jag verkligen måste. Annars ska de förbli långt!" Säger hon bestämt.
"Så har du sagt enda sedan första gången vi sågs, minns du det?" Frågar Christian.
"Det minns jag inte men jag minns eller jag tror jag minns när vi sågs första gången. Eller så är det för att ni berättat det så många gånger så jag får minnesbilder på så sätt" svarar hon

"Lexi, det blir lite ändrade planer idag. Du behöver inte plugga i eftermiddag här. Du får följa med Jake hem igen" säger Christian och snurrar dem båda på hans kontorsstol. "But why? Nu är jag här så nu kan jag lika gärna arbeta med matten" svarar hon . Han älskade hennes energi och lust för att plugga så han kunde inte säga nej när hon var så ivrig för uppgiften. "All right" säger han och ger sin bror en blick. "Babygirl du kan plugga med mig hemma jag fick reda på att jag har en lugn eftermiddag , so come on!" Säger Jake och ställer sig upp och vinkar henne till sig.
Hon hoppar upp från Christian knä och går till Jake. "Ni är konstiga, först jätteviktigt att jag ska plugga på ert kontor till att jag plötsligt ska hem. Hallå? Ni borde ha mer planering!" Säger hon klokt och går till spegeln och kollar in sig och fixar sitt långa hår. "Du är fin Lexi, what ? ser jag smink i detta ansikte? Du är för fin för den där skiten, al naturale." Säger Jake. Hon suckar och tar fram ett läppglans ur fickan och lägger på sina läppar. "Jag är kvinna nu, en kvinna måste måna om sitt yttre" säger hon och pussar mot sig själv i spegeln. "Du är väldigt fin Lexi, men .. du behöver inte smink för det" säger Christian och går till henne och kramar henne. "Hejdå nu, så ses vi om en stund hemma." Säger han och ler. Hon kramar honom tillbaka "Jo förresten, nu när jag lärt mig att jag ska vara ärlig och inte smyga och ljuga... så... tänkte jag höra om en grej." Säger hon
"Grymt, älskar det här. Kommer jag bli oroligare än vad jag alltid redan är?" Frågar Chris som alltid är orolig om henne.
"Jag är bjuden på fest , får jag gå på den till helgen , eftersom jag är så duktig med homeschooling tycker jag allt att du kan svara ja på den frågan" säger hon redo för diskussion. Christian som känner sig lite stressad över allt som sker just nu blir ännu stressigare av denna fråga. "Du har ju utegångsförbud ännu" säger han och tänkte BINGO. Skönt, han vill inte att hon ska gå på fest. "Men Chris, det har jag haft länge nu , besides så har jag skött mig exemplariskt ju!" Säger hon bedjande . "I snart 2 dagar ja.." muttrar han. Hon tar fram sin mobil och tar fram almanackan i den. "Titta här, om jag nu pluggar hårt idag, tisdag , onsdag , torsdag och fredag så är jag väl värd att ha lite kul!" Säger hon. "Nyaste Iphonen... han var jävligt snäll du. Den är du rädd om Lexi. Låt mig fundera över dina förslag här så ser vi hur veckan blir." Säger han, eftersom han vet redan att hennes dagar kommer bli jobbiga och tuffa men det vet inte hon ännu.
"Varför är du så .. jävla svår? Nu när jag gör precis som ni vill att jag ska göra så får jag inte i alla fall!" Snäser hon och går mot dörren. "Attityden har inte ändras tillexempel" säger Chris och syftar på att hon svär och börjar bli arg. "Sååå dum är ni!" Säger hon och går.
Christian tittar på Jake "Kör hem henne jag kommer efter samtalet med Jessica. Beställ nån mat hon behöver äta." Säger han smått irriterat och stressat. Uppfostra tonårstjejer är nytt.

Bok 1. • Jag lämnar dig aldrig, LexiWhere stories live. Discover now