Live a little... Ja det gjorde hon, right here, right now. Leos bil åkte snabbt genom staden. Eftersom det inte var något tak på bilen så flög Lexis hår i vinden.
Hon har aldrig upplevt något såhär kul pirrigt och häftigt. Leo skruvar upp volymen på stereon i bilen och alla skrattar. Sandie satt där bak med ena armen upp och en cigg till i andra handen.
Det var ett äventyr att vara med Leo. Han skrattade också och de åkte flera varv runt stan, de stannade till vid stranden, vid ett shoppingmall där de fikade och så åkte de runt i olika kvartér där varken Lexi eller Sandie varit förut. "Lexi!" Ropar Sandie bak från bilen. Hon pratar på svenska så det inte så bli så pinsamt.
"Har du haft koll på din mobil eller? Inte jag och.. jag skojar inte om jag har 40 missade samtal och sms.. the wolfs , the fucking wolfs Lexi..." säger hon. Lexi tittar bak på Sandie , sen på klockan och sen på sin egna mobil. Hon hade massor av missade samtal också. "Faaaan jag kommer aldrig mer se dagens ljus!" säger hon. Hon hade flera sms blandannat det senaste från Chris och det var ingen vacker syn."Alexandra, när du ser detta tar du dig hem eller ringer mig. Jag ger dig 30 minuter annars ringer jag polisen"
Detta vad skickat 22:02 klockan vad nu 22:20. Leo tittar på dem båda och vet inte alls va de pratar om. "The wolfs?" Säger han frågande.
" I cant explain right now" säger hon uppgivet.
Hon bad Leo stanna bilen så hon kunde ta sig ut och ringa upp Chris. Han svarade på en halv signal.
"Alexandra ?" Säger han ledsamt
"Hej älska..." hon hinner inte säga något mer.
"Sluta prata om älskade bror och så vidare missy , vart är du?" Frågar han bestämt.
"Jag är.., jag är här i stan och har kul med mina vänner , jag lovar att jag kommer hem snart."
"Du har möjligtvis inte kollat på din mobil eller ens klockan något ikväll?" frågar Christian bestämt men aningen mindre orolig. "Du åker ingenstans missy, säg vart du är så kommer jag och hämtar dig nu"Lexi svalde , hon fick en klump i magen. Skulle inte Christian vara på a buisnesstrip?
Hon berättade vart hon var och bad Leo åka iväg. Hon vill inte att han ska se eller ta del av hennes arga bröder. Inte nu. Leo sa flera gånger att han kunde stanna men Lexi bad verkligen han att åka. Vad ska Leo tro egentligen ? Sandie fick vara kvar för hennes familj letade efter henne också . Lexi hade haft en fantastisk kväll med den nya killen och Sandie, men det roliga brukar ta ett slut och något roligt igen kommer säkert dröja. Med vargarna som nu vill äta upp henne, tänker hon.
YOU ARE READING
Bok 1. • Jag lämnar dig aldrig, Lexi
Teen FictionFyra syskon, ett mål - Att ta hand om varandra trots allt som hänt när Noah och Lexi var yngre. Det är inte alltid lätt. Följ med på resan som startar med Noah och Lexis barndom och fortsätter i Lexis tonårsliv hemma med Christian och Jake i Beverly...