Del 73 • Revanch?

194 4 11
                                    

Måndag nu, måndag hela jävla dagen.

En konstig måndag, ingen skola, inget plugg, ingenting.

Tystnad , det är så tyst, tänker Lexi som fått fyra veckors sjukskrivning.

Kota nummer två,sju och åtta har sprickor.. som krävde vila.
Vila och ångest, vila och ångest , vila och ångest.. nej det här går inte alls, tänker Lexi och tittar på klockan för 411e gången. Klockan slog 11:02, nu är Christian på skolan. Åh gud.. hoppas han inte slår ihjäl cheerleading instruktörerna, tjejerna i två årskurser över henne. Eller rektorn, gud tänk om han anmäler hela skolan? Lexi känner sin bror och har han sagt vad han ska göra, så gör han det. Men nu har han inte sagt vad han ska göra, Chris  har bara sagt att hon ska  ta igen sig och sova allt vad hon kan ,så sköter han det här.

Hon slapp tillochmed göra matteprovet med anledningen som han så fint uttryckte det 'sweetheart vi båda vet att du inte klarar det, bättre att göra om och göra rätt'. Med detta menade han att nytag tas nästa termin, med ny energi och kraft ta sig an skolan igen efter två veckors sjukskrivning och två veckors jullov. Han uttryckte det ,att han ska hjälpa henne med krafttag och att det finns bra stödundervisningsgrupper, bara att Christian sa stödundervisning så skrek Lexi vilket resulterade i en mindre diskussion om vikten av studerande och Christian vann.

Han sa ,att det kan finnas roliga och trevliga elever som hon kan lära känna och bli bra kompis med.
Han vet hur mycket hon hatar kursen men finns det fler tjejer och killar som delar lika känsla som henne. Han sa att det kommer  att gå lättare, att det finns lärare som förstår och vet att elever har svårare för just det ämnet.

För det är viktigt för framtiden att ha matte i sin bagage, sa han.

Usch. Men men det är fyra veckor dit..
det blir djupdykning i matteboken i Januari.

Förbannade jävla matte, tänker Lexi och kliver upp från sin sköna säng.
Hon möts av en lapp på köksbordet.

" Godmorgon sweetheart!
En smörgås är klar i kylskåpet , en tallrik med yoghurt också. Kaffet är redo, bara att trycka på knappen. Du är en kämpe och tänka sig, ensam hemma idag. Njut av tillfället .
Och VILA , inget annat . Jag hör av mig under dagen.
/ Din oroliga storebror "

Lexi smilar lite, han är världens snällaste också, men det ska hon inte säga än.. hon vet inte alls hur han tar hand om det här med Michelle.

Hon sväljer hårt och tittar på klockan igen. 11:21. Åh vad tiden gick sakta. Har han halshuggit Michelle nu? tänker Lexi och tar fram den där himla, frukosten.

Lexi äter sakta tugga på tugga av vaniljyoghurten. Samtidigt vill hon planera veckan , nu när det inte är skola så finns andra saker som händer. Hon tar fram papper och penna och börjar radda upp saker hon måste få gjort.
1. Noah kommer hem onsdag, fyller år torsdag. Köpa present till honom.
2. Finna två julklappar till Chris.
3. Baka pepparkakor
4. Klippa sig
5. Pussa Harry

När hon skrev det sista skrattar hon lite för sig själv. Tänk att hon har en pojkvän nu, världens bästa Harry. Undra om han är ledsen nu när hon inte är på skolan på en månad. Hon har inte berättat för honom om sina kotor och sina förbannade sprickor. Hon är på väg och ska ringa upp Harry när Jake ringer precis.

"Hej " svarar Lexi
"Babygirl. Vaken? Jag chansade. Chris har gett Mej en uppgift .. och det är att.. baby, inte bli nervös nu?" Säger han
Lexis hjärta börjar bulta lite.. vad menade han.
"Jake.. vad?!" Säger hon och slutar äta av yoghurten, den var ändå äcklig. Sort of.

Bok 1. • Jag lämnar dig aldrig, LexiWhere stories live. Discover now