Del 49 • Tredje samtalet

237 3 2
                                    

"At four, the plain goes 18." Säger Lexi i telefonen.
"Oh, sweet. Barcelona is nice. Im going to miss you , thats for sure .. hmm,. Are you going to visit Noah and see the game ?" Frågar Harry med glädje i rösten . Han älskade fotboll.
"Yeah, on saturday ,he gonna play and  if I know my brothers,    I think we are going to look att his game, yeah .. " säger hon.
Det ska bli kul att se Noah på planen ändå även fast hon inte gillar sport så ska hon supporta honom.
"What's happening for you this weekend ?" Frågar hon.
"It's a bonfire-party at the beach on saturday night, so I think Im going " säger han. Det blir tyst ett tag.
"Lex, if you didnt travel this weekend.. I wanted to hang with you ..." säger han
"Mm.. " svarar hon.

Vilka ska han vara med egentligen? Hon hade velat vara hemma. Hon känner att hon börjar bli nervös att han träffar någon annan på festen. Men hon säger inget om det, vad ska han då tro?
"Lex? Whats in your head huh? You are so quiet.." säger han.

Hon hör Christians steg upp för trappen, han behöver inte knacka för det finns ju såklart , fortfarande , ingen dörr. Han ställer sig vid dörröppningen och viskar.
"Du måste upp nu, kuratorn om 1,5 timme"

 "Du måste upp nu, kuratorn om 1,5 timme"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hon nickar och vinkar bort honom.

Christian står såklart kvar.
"Wait" säger Lexi till Harry i telefonen och mutar samtalet, så Harry inte ska höra .
"Jag ska! Måste du stå där?! Jag brukar alltid få min tid på morgon, du brukar inte väcka mig.. varför har du börjat med det nu helt plötsligt!!?" Säger Lexi irriterat.
Christian ler men är bestämd.
"Lägg ner attityden. Lägg på och kom ner. Frukosten tar tid för dig och vi har ett stressat schema idag." Säger han
"Jag kan ta bussen, så du slipper stressa, det är inte bra för hjärtat att stressa. " säger hon.
Christian skrattar. Hon har alltid svar.
"Hjärtat ja, om man är äldre och otränad. Jag får hoppas att jag inte uppfyller den normen ännu . Nope ingen buss för dig, ner med dej nu. Hälsa Harry" säger han och börjar gå ner för trappen igen.
Hur vet han allt? Han hör och ser allt jämt, tänker Lexi.

"Hi again. " säger Lexi.
"Hi. Whats happening?" Frågar Harry
"Brothers, happening" viskar hon.
"Are they worried about you ? I understand them, their littlesister talking to a guy. " säger han retsamt men förståeligt.
"No.. Chris know you. Its other stuf Harry, its about me" säger hon.
"All right. You tell me when the time feels right yeah? I listen, if you want to talk to me , you know Im here. I understand that you dont want to open up to me now, but if you see me some more maby you feel that you can talk to me. I want you to trust me Lex" säger han
Lexi förstår att han verkligen vill ses igen, vilket hennes kropp också känner för kroppen fylls med lyckorus.

"Lexi!" hör hon Christian ropa från köket.

"Harry, I must hang up now. I can call you from Barceloooona" säger hon glatt
"Do that. Call me, I want to know that you got there safe. Allright Lexi Mollie, see you around" säger han med sin morgonröst.
"See you Harry Michael, bye" säger hon och trycker av.

Bok 1. • Jag lämnar dig aldrig, LexiWhere stories live. Discover now