En chock kan ge uttryck på olika sätt. En del kan bli helt paralyserad, andra kan få svettningar eller ångestkänslor.
Lexi fick inget av det, hon fick adrenalinpåslag av högsta form. Såhär snabbt har ingenting hänt i hennes liv.
Hon läser smset två gånger, uppifrån och ner.
Hon springer runt med en väska full av badkläder , hon vet inte vad hon gör. Hon springer upp samtidigt som hon drar ut badlakanet och slänger ut den i all hast i trappan.
Hon slänger ut sin solkräm, sin bikini och springer mot sin stora walk-in-closet och vet inte alls hur eller vad hon ska packa.Klockan var nu 17:03.
Hon vet att Jake skulle hämta henne. Hur fan har Harry tänkt med det här, vet hon inte att hennes bröder anar saker på tre sekunder.
Hon älskar beachen , hon älskar att göra sådana här saker med sin familj . Hon måste snabbt nu ringa en av hennes äldre bröder för att de inte ska förstå något av dessa planer . Det bästa är att ringa Jake för han är aldrig lika misstänksam som Chris. Men Chris måste hon ringa för han skulle ana något om Jake skulle berätta för honom att deras lillasyster tackar nej till stranden.
Tiden är knapp så det finns inte egentligen ens tid att tänka på vem av dem hon ska ringa så hon gör det , hon ringer Chris och får dra en lögn som heter duga.
Lögnen är Harry, hon får använda sig av Harry nu i det här.
"Hej sweetheart" svarar han på bara en signal.
Skönt att han svarar snabbt. Det sparar tid, tänker hon och packar försiktigt ner kläder i en ryggsäck , mjukt och tyst så inget ska höras i bakgrunden.
"Hej Chris.. jag har pratat med Harry. Han är väldigt ledsen och berättade att han inte ska till stranden... han vill att jag skulle komma till honom istället.. " säger hon och blundar samtidigt och ber till att det finns en gud just nu som är på hennes sida.
"Jag pratade med honom idag, såg att han blev låg Mhm. Han sa att han ville vara själv till mig.. jag kommer hem och ska hämta lite badkläder , vi kan prata mer då Lexi innan du vill iväg till honom" säger Christian .Fuck.
"Jake skulle väl hämta mig? " säger hon snabbt .
"Ja? Dig och Elsie . Men Sweetheart, jag vill se dig och höra på dig Mhm. Vi hann inte prata klart med allt imorse . Så jag behöver se dig innan du ska iväg nudå, till din pojkvän." Säger han
" Mm okej.. Harry tänkte bjuda mig på sushi.. typ snart så jag tänkte iväg nu typ" yppar hon
"Vänta tills jag är hemma så skjutsar jag dig till honom, efter vi pratat lite "säger Christian lugnt och hon hör att bilen redan är igång."Men Christian, ibland kommer pojkvänner före snack med en storebror. Förstår du det?" Säger hon och Christian skrattar.
".. Jag lyssnar. Okej. Då ska du få ta din pojkvän först idag. Men jag kommer ändå hem och hämtar lite badateraljer och skjutsar dig, okej?" Säger han.
YOU ARE READING
Bok 1. • Jag lämnar dig aldrig, Lexi
Teen FictionFyra syskon, ett mål - Att ta hand om varandra trots allt som hänt när Noah och Lexi var yngre. Det är inte alltid lätt. Följ med på resan som startar med Noah och Lexis barndom och fortsätter i Lexis tonårsliv hemma med Christian och Jake i Beverly...