Setelah beberapa minit berjalan akhirnya mereka sampai di halaman rumah nenek Jungkook.
"Ommo! Jungkook-ah!" Kata halmeoni sambil memeluk Jungkook yang juga sedia untuk memeluk halmeonie kesayangannya itu.
"Macam mana perjalanan kamu semua? Berjalan dengan lancar?" Tanya halabeoji.
"Okay jer halabeoji." Kata RM sambil bersalaman dengan halabeoji.
"Bagus lah kalau macam tu." Kata halabeoji sambil tersenyum.
Semua ahli BTS telah bersalaman dengan halabeoji dan halmeoni, tinggallah gadis-gadis Blackpink yang sedang kekok.
"Siapa diorang tu Kookie?" Tanya halmeoni pada Jungkook.
"Oh. Lupa pulak nak kenalkan nie Blackpink, Lisa, Jennie-noona, Jisoo-noona and Rosé." Kata Jungkook memperkenalkan satu persatu ahli Blackpink.
"Cantiknya semua. Meh sini salam halmeoni." Kata halmeoni sambil menghulurkan tangannya.
Blackpink menyambut huluran tangan dengan senyuman yang tak lekang di bibir. Halmeoni dan halabeoji kelihatannya sangat friendly.
"Kamsahamnida halmeoni dan halabeoji sebab benarkan kami semua bercuti di sini." Kata Jisoo sebagai ahli tertua Blackpink.
"Aniyo. Halmeoni dan halabeoji yang patut berterima kasih pada kamu semua sebab sudi datang kat sini." Kata halmeoni sambil tersenyum mesra.
Semua mereka hanya tersenyum kecil.
"Okay lah. Halmeoni nak masak dulu untuk kamu semua, malam nie kita makan besar-besaran!" Kata halmeoni riang.
"Biar kami tolong." Kata Blackpink.
"Tak pe. Korang mesti penat, pergilah rehat dulu." Kata halmeoni.
"Gwenchana, biar kami tolong halmeoni." Kata Jennie.
"Aniyo. Pergi rehat. Aigoo." Kata halmeoni.
"Ndae!" Patuh Blackpink akhirnya.
"Jungkookie, bawa diorang pergi dalam bilik tetamu." Kata halabeoji yang sedang duduk membaca surat khabar.
"Ndae.." Patuh Jungkook lalu membawa Blacpink masuk ke dalam rumah dan bilik tetamu.
"Gumawo Jungkook-ssi." Kata Lisa lalu tersenyum ke arah Jungkook.
"Ndae." Kata Jungkook lalu keluar dsri bilik tetamu meninggalkan Blackpink untuk berehat.
Setelah Jungkook keluar dari bilik tetamu, Blackpink duduk berehat dan bercerita sesama sendiri.
"Lisa, you really doesn't have any feelings for Jungkook ke?" Tanya Rosé pada Lisa yang sedang bermain dengan kameranya.
"Yup." Kata Lisa.
"Jjinja?" Tanya Jennie meminta kepastian.
"Yeps." Balas Lisa pendek.
"Lisa nie, yup, yeps... Jawab lah betul-betul." Kata Jisoo.
"Alah. Lisa malas lah nak cakap, penat." Kata Lisa.
"Ish. Lisa nie, no fun lah." Kata Rosé.
"Kalau nak fun, pergi lah jumpa Jiminie-oppa." Kata Lisa pada Rosé dengan senyuman nakal.
"Moe? Andwea! Rosé tak suka Jiminie lah." Kata Rosé dengan muka yang merah.
"Hehe. If you don't like him, why did your face turn red?" Tanya Jennie mengejek.
"Becoz... becoz... Because kat sini panas. Rosé nak keluar ambil angin." Kata Rosé lalu keluar dri bilik. Kedengaran suara gelak tawa rakan-rakannya di dalam bilik.
Rosé keluar dari rumah dan mula merayau di sekitar rumah untuk mengambil angin segar agar wajahnya yang merah menjadi normal semula. Sedang di berjalan-jalan tiba-tiba matanya ditutup dari belakang.
"Moe-ya! Nugu saeyo?!" Kata Rosé cemas.
"Who do you think I am?" Kata suara itu.
Wajah Rosé menjadi merah dan panas. Degupan jantungnya semakin kuat dan hampir terkeluar.
"Jji... jji... Jiminie?" Teka Rosé tergagap-gagap.
Pemilik suara itu melepaskan telapak tangannya yang menutup pandangan Rosé lalu memusingkan badan Rosé menghadapnya.
Rosé memandang dari bawah ke atas, wajah Jimin yang tersenyum membuatkan wajahnya bertambah merah.
"Wae Chaeyoung-i? Did you catch a cold? Awak demam ke?" Tanya Jimin cemas apabila ternampak wajah Rosé yang merah.
"Nn..." Baru Rosé hendak menjawab, telapak tangan kanan Jimin sudah mendarat di dahi Rosé, sementara telapak tangan kiri Jimin berada di dahinya sendiri.
Rosé mengundurkan dirinya ke belakang untuk melepaskan sentuhan tangan Jimin dari dahinya.
"You did catch a cold Chaeyoung-i." Kata Jimin.
"Err.. maybe, hehe. I gotta go. Bye." Kata Rosé lalu berjalan pergi dari situ namun kakinya tersading pada batu membuatkan dia kehilangan imbangan badannya lalu terjatuh.
"Gwenchana-yo?!" Kata Jimin sambil mencuba untuk membantu Rosé namun Rosé menolak bantuan Jimin dan cuba untuk berdiri sendiri tetapi dia gagal untuk berdiri kerana kakinya terseliuh.
"It's okay Chaeyoung-i, I'll carry you." Kata Jimin lalu mengangkat Rosé dengan gaya bridal style.
Rosé kaku seketika. Dia memandang wajah Jimin yabg risau akan keadaannya.
"Mianhae Jiminie." Kata Rosé serba salah.
"Aniyo, gwenchana." Kata Jimin lalu berjalan menuju ke rumah.
Rosé merangkul leher Jimin agar dirinya tidak jatuh.
Semasa mereka sampai di rumah kelihatan Blackpink dan BTS sedang bermain kad.
"Rosé-unnie!" Jerit Lisa lalu berlari menuju ke arah Rosé dan Jimin.
"What happened?" Tanya Suga pada Jimin.
"Chaeyoung-i jatuh tadi. Kaki dia terseliuh." Kata Jimin lalu meletakkan Rosé di atas pondok-pondok tempat mereka lepak.
"Gumawo Jiminie." Kata Rosé setelah selamat mendarat di atas lantai pondok.
"Ndae. Here. Sapu ubat nie kat kaki Chaeyoung-i yang terseliuh." Kata Jimin sambil menghulurkan ubat sapu kepada Rosé.
"Ndae." Kata Rosé.
"It's better if you guys bring Rosé inside." Kata RM diiringi anggukan dari ahli BTS yang lain.
"Okay." Kata Lisa lalu mengangkat Rosé dengan gaya bridal style.
"Kuat gila Lisa nie." Bisik Taehyung pada Jungkook.
Jungkook hanya mengangguk sambiil mengosok kad daun terup.
"Bye guys. Nanti kitorang keluar main dengan korang." Kata Jennie lalu masuk ke rumah.
"Let's play boys!" Kata Hoseok menceriakan keadaan. BTS hanya tersenyum lalu memulakan permainan mereka.
• TBC (^_^)
• Please vote and comment (^3^)
YOU ARE READING
Crush Next Door : BTS x BLACKPINK Fanfic
FanfictionCrush next door? - - - - - Baca lh if korang nak tahu kisahnya. //♡// Start : 13 July 2020 End : 24 September 2021