"Eomma balik dulu. Ingat yer Kook. Jaga Yeri baik-baik. Yeri, kalau Jungkook ada buat apa-apa pada kamu call jer eomma terus." Kata ibu Jungkook.
"Ndae eomma." Kata Yeri yang sedang merangkul lengan Jungkook sambil tersenyum lalu memandang Lisa dengan pandangan kemenangan.
"Hurm. Lisa, auntie dengar kamu nie jadi kakak angkat kepada Jungkook, jangan jatuh cinta sudah. Jungkook nie bakal berkahwin dengan Yeri tu. Jaga limit juga." Kata ibu Jungkook memerli.
Lisa hanya tersenyum kecil lalu mengangguk.
"Bye Auntie. Drive safe." Kata Namjoon.
"Yea. Thanks Joon-ie." Kata ibu Jungkook lalu masuk ke dalam kereta.
"Bye eomma!" Jerit Yeri, rangkulan di tangan Jungkook tidak dilepaskan.
Jungkook melepaskan rangkulan Yeri dengan kasar.
"Stop being innocent infront of my mom! Kau fikir aku tak tahu ke kau curang dengan aku seminggu sebelum pertunangan kita! Aku penat lah dengan kau nie! Dah banyak kali ku tangkap kau curang dengan aku kat belakang but aku selalu bagi kau peluang. And that last chance I give you, you broke it with that man!" Kata Jungkook membuatkan Yeri tersentap.
"Stop chasing after me! Aku dah ada life aku sendiri! Aku dah ada girlfriend baru dah pun! Kau jangan cuba-cuba untuk ganggu relationship kitorang! I warned you!" Marah Jungkook.
Yeri memandang Jungkook tidak percaya. Dia kemudian memandang Lisa.
"Oo. So, betullah yang korang dah couple." Kata Yeri dengan senyuman senget.
"Patutlah korang rapat sangat. Siap pakai casing couple bagai. And kau ingat aku tak perasan." Kata Yeri sambil menuju ke arah Lisa.
Dia mengoyakkan baju kemeja putih yang dipakai Lisa menbuatkan butang semua tercabut. Nasib baik Lisa memakai sport bra di dalam.
"Look at this pretty necklace." Kata Yeri sambil menarik rantai yang dipakai dan disorokkan Lisa dibalik bajunya.
"Yeri! I'm being nice to you doesn't mean that I give you permission to do anything to me!" Kata Lisa berang. Kesabarannya sudah pun mencapai tahap maximum.
Yeri membiarkan Lisa.
Dia menuju pula ke arah Jungkook.
"Babe, let me see your necklace." Kata Yeri kepada Jungkook. Tangannya merayap ke leher Jungkook.
Jungkook menepis tangan Yeri kasar.
"Don't touch me!" Marah Jungkook.
"So give me, while I'm being nice to you." Kata Yeri.
Jungkook hanya membiarkan Yeri lalu merampas rantai Lisa dari tangan Yeri.
"And don't ever touch my girlfriend's thing! I warned you!" Marah Jungkook.
Bts dan Blackpink terngangah.
"So?! Memang korang couple lah selama nie?!" Kata Taehyung tidak percaya.
"Ha'ah. Dah lama. Sejak kami jadi model couple store dulu." Kata Jungkook straight.
"How come?! So korang lah first couple?!" Kata Jisoo.
"Tah. I don't care who's the first I only carw about her. Let's go Lisa. Let's change your shirt." Kata Jungkook sambil menarik Lisa masuk ke dalam rumah.
Blackpink dan Bts mengikut jejak Lisa dan Jungkook meninggalkan Yeri sendirian.
"Kau tunggu Jungkook. Kau akan menyesal!" Kata Yeri lalu menelefon seseorang.
YOU ARE READING
Crush Next Door : BTS x BLACKPINK Fanfic
FanfictionCrush next door? - - - - - Baca lh if korang nak tahu kisahnya. //♡// Start : 13 July 2020 End : 24 September 2021