Chapter 36

395 39 5
                                    

Skip time: 3 bulan kemudian

"Kookie..." Panggil Lisa manja sambil memeluk Jungkook yang sedang memasak dari belakang (back hug).

Jungkook tersenyum kecil.

"My baby girl baru bangun? Belum mandi sibuk nak peluk Kookie. Busuk lah.." Ejek Jungkook.

Lisa hanya tersengih.

"Lisa tak busuk lah." Kata Lisa pelukan dieratkan.

"Babe, pergi mandi dulu. Nanti kita breakfast sama-sama okay?" Kata Jungkook.

"Hmm. Okay."

~♡~

"Hmm. Bosan nya rumah nie bila member kita tak ada." Kata Lisa sambil bermain-main dengan pisau pemotong daging.

Jungkook mengambil pisau tersebut dari Lisa.

"Bosan, bosan juga. Jangan nak main dengan pisau nie. Bahaya tau." Kata Jungkook lalu menyimpan pisau tersebut di dalam laci kabinet.

"Ah! I'm bored!" Jerit Lisa sambil menghentak kepalanya perlahan di atas kaunter dapur.

"Go wash the dishes then." Kata Jungkook.

"No! I don't want to." Kata Lisa.

"Then do the laundry." Kata Jungkook.

"No."

"Jadi awak nak buat apa?" Tanya Jungkook sambil berjalan menuju ke sinki ingin mencuci pinggan mangkuk yang diguna mereka untuk breakfast tadi.

"I don't know."

"Oh yea. Awak ada nampak tak gambar Jennie and Taehyung jadi front cover magazine Channel?" Kata Jungkook.

"Yea. Lisa nampak. They look so freakin cool there." Kata Lisa.

"How about Chaeyoung and Jimin? Did you hear anything from them?" Tanya Jungkook lagi.

"They're getting married next month at New Zealand! Argh! And Chaeyoung minta saya jadi pengapit! Ehe!" Kata Lisa ceria.

"What? Diorang dah nak kahwin? Jimin tak bagi tahu Kookie pun." Kata Jungkook sambil mengelap tangannya.

"Jimin cakap dia dah hantar invitation card kat awak." Kata Lisa membuatkan Jungkook memukul dahinya perlahan.

"Haih. Macam mana Kookie boleh lupa. Invitation card tu ada kat laci meja depan tv." Kata Jungkook.

Jungkook kemudiannya berjalan perlahan menuju ke bilik air.

Lisa mengikutinya dari belakang.

"You know what. I was blessed to have you as my boyfriend. Awak buat semua kerja-kerja rumah untuk saya. You cook, do the dishes, do our laundry, clean the house and take care of me." Kata Lisa di ambang pintu bilik air.

"It was just a small matter Lisa." Kata Jungkook dengan senyuman.

Kain dimasukkan ke dalam mesin basuh automatik.

"Jom buat video call dengan member-member kita." Kata Jungkook menarik Lisa pergi ke ruang tamu.

Komputer riba diambil.

"Hi Lisa!!" Sapa Jennie yang sedang duduk bersama Taehyung.

"Annyeong." Sapa Jisoo dan Jin dengan senyuman.

"Hi!" Sapa Chaeyoung dan Jimin yang kelihatan sedang berada di dalam kereta.

"Yo!" Sapa Namjoon, Hoseok dan Yoongi.

Crush Next Door : BTS x BLACKPINK FanficWhere stories live. Discover now