Chapter 30

251 32 2
                                    

3 bulan telah berlalu.

Exam akhir tahun akan dibuat minggu hadapan. Lisa dan Rosé kelihatan sibuk mengulang kaji pelajaran di ruang tamu rumah.

Jungkook dan Jimin duduk di sebelah mereka memberi semangat dan menemani mereka mengulang kaji.

"Kau tak study ke Kook?" Tanya Rosé.

"Jungkook tak payah study pun selalu dapat straight A." Kata Jimin.

Rosé dan Lisa terngangah.

"For real lah?" Tanya Rosé.

"Mana ada. Aku belajar juga. Tapi biasanya jam 3 pagi sampai jam 6." Kata Jungkook.

"Wei? Kau boleh bangun awal macam tu? Lisa paling awal bangun pun jam 9 tau." Kata Rosé.

Lisa memukul kepala Rosé dengan pen.

"Kau nie. Sebarkan aib orang jer tau." Kata Lisa.

Jungkook dan Jimin ketawa kecil.

"Kitorang dah lama tahu. Tiap kali pergi sini muka Lisa tak pernah muncul sampai lah jam 9 s'tengah pagi." Kata Jimin.

"Tapi tak seteruk Rosé. Dah jam 12 baru keluar dari bilik. Kesian si pendek nie tunggu kau." Kata Jungkook membuatkan Jimin mengamuk.

"Kau!"

"Stop. Jangan bergaduh lah." Kata Lisa.

"Ha'ah. Kitorang nak study nie." Kata Rosé.

"Kau yang mula bercakap tadi." Kata Jungkook.

"Ai? Lisa? Kau tengok boyfriend kau nie. Tak hormat bakal kakak ipar dia." Kata Rosé.

"Well. Betul lah apa Jungkook cakap. Dah. Sambung study."

Rosé memuncungkan bibirnya.

"Huh. Dah lah. Tak ada mood study. Chimchim oppa. Jom pergi Starbucks. Chaeng nak tenangkan fikiran." Kata Rosé.

Lisa mencebik.

"Hilang lah semua yang kau belajar tadi kalau macam tu lah gaya." Kata Lisa.

Rosé menjelirkan lidahnya ke arah Lisa lalu berlari masuk ke dalam bilik dengan buku-bukunya.

Lisa ketawa kecil.

"Aku pergi rumah sebelah jap. Nak bersiap. Bagi tahu Chaeng okay." Kata Jimin lalu keluar dari rumah.

Jungkook mengangguk.

Dia memandang wajah Lisa lalu tersenyum kecil.

"Awak dah kenapa?" Tanya Lisa apabila merasa yang dia diperhatikan oleh Jungkook.

"Saja nak tengok muka cantik girlfriend saya nie. Cantik. Macam patung." Kata Jungkook membuatkan Lisa tersenyum.

Dia memusingka badannya menghadap Jungkook.

"Jangan ganggu concentrate saya boleh tak? Awak nie." Kata Lisa sambil mencubit pipi Jungkook.

"Bosan lah. Tak ada apa yang nak dibuat. So saya tengok lah muka awak." Kata Jungkook.

"Then, apa kata Kook tengok semua design saya. Nah." Kata Lisa sambil memberikan Jungkook sebuah buku lakaran.

"Okay."

Jungkook mula melihat semua lakaran Lisa.

Sementara Lisa mula membaca dan membuat ulang kaji.

Beberapa minit kemudian Rosé keluar.

"Mana Chimchim?"

"Dia tunggu kat rumah sebelah." Balas Jungkook.

"Oo. Okay."

Rosé keluar dari rumah.

Jungkook menyambung aktivitinya.

Sebuah lakaran menarik perhatian Jungkook.

Lakaran tersebut bertajuk :

JKLM COLLECTION

"JKLM? Jungkook Lisa Manoban?" Tanya Jungkook pada Lisa.

"Oh. Yea. I design this outfit just for you." Kata Lisa.

"Banyaknya. You need to make sure saya jadi orang pertama yang pakai design nie tau? And kalau awak jual kat pasaran buat design nie as limited edition." Kata Jungkook ceria.

"Haha. I promised." Kata Lisa.

Mereka memandang antara satu sama lain lalu tersenyum.

~♡~

"Haih. Rindunya Yoona pada Jisoo unnie." Kata Yoona.

"Joon pun rindu dengan Jin hyung. Sejak diorang pergi honeymoon minggu lepas sunyi jer rumah nie." Kata Namjoon.

"They're lucky." Kata Yoona.

"Huh? Kenapa?" Tanya Namjoon.

"Lepas jer Jin oppa jumpa parents Jisoo unnie terus kena restu. Lepas tu esoknya terus jumpa parents Jisoo unnie jumpa dengan parents Jin oppa. After a month, dah urus majlis perkahwinan. And just 2 weeks ago diorang kahwin. Wah." Kata Yoona.

"That's true." Kata Namjoon.

"Kalau Yoona nak kahwin, kena tunggu Yoongi oppa kahwin baru Yoona boleh kahwin. Argh! Dah lah Yoongi oppa tu single mingle triangle." Kata Yoona.

"Haha. Tak pe. Later kita pujuk your mom okay? Supaya dia bagi kita restu." Kata Namjoon.

Yoona memandang Namjoon ceria.

"Betul nie?!"

"Yes." Balas Namjoon dengan senyuman.

"Yeay!!"

Yoona memeluk Namjoon erat.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

To be continue

Crush Next Door : BTS x BLACKPINK FanficWhere stories live. Discover now