Bp pov//Bp home
"Ugh! Penatnya seharian berjalan." Kata Jennie. Jam di pergelangan tangan ditilik.
"Tak sedar dah jam 10." Kata Jennie.
"Lama juga kita keluar sampai jam 10 baru pulang." Kata Rosé.
"Haha. Bukan selalu kita have fun kan?" Kata Jisoo sambil memeluk patung Pikachu yang baru dibeli dengan senyuman penuh makna.
"Eh? New doll? So cute lah unnie!" Kata Lisa cuba untuk menyentuh patung Jisoo namun lantas Jisoo memukul perlahan tangan Lisa.
"Eii! Lalisa nak touch!" Kata Lisa merengek kecil.
"Cannot!" Kata Jisoo.
"Why?" Tanya Lisa.
"Lisa nak tahu tak kenapa Jisoo-unnie tak bagi touch patung tu?" Kata Rosé menaik-naikkan keningnya.
"Kenapa?" Tanya Lisa excited.
"Sebab patung tu special tau." Kata Rosé.
"Kenapa pulak dia special?" Tanya Jennie.
"Hey. Semua patung unnie special okay." Kata Jisoo.
"Tapi patung nie lain special dia." Kata Rosé.
"Special yang macam mana pula?" Tanya Lisa.
"Ini Pikachu doll yang Jin Oppa menang kat claw machine untuk Jisoo-unnie." Kata Rosé sambil menunjukkan gambar Jisoo dan Jin bermain claw machine.
//♡//
Use your imagination :
Ada 2 buah claw machine kat luar toys store.
Jisoo pegang alat kawalan claw machine, Jin kat belakang pegang tangan Jisoo untuk tolong Jisoo kawal claw machine.
//♡//
"Sweet nya!" Kata Lisa dan Jennie serentak.
"Kan? Chaeyoung and Jimin Oppa tengok jer diorang dua tadi." Kata Rosé.
"Eh? Jap. Kan korang memang nak pergi kedai patung tadi, how come Jin and Jimin ada dengan korang? Korang plan erk?" Kata Lisa penuh curiga dengan evil smirk.
"Tak lah. Kitorang pergi asing-asing. Mula-mula memang Chae and Unnie nak pergi kedai patung but unnie tiber nak makan sweet, kami pergi lah beli cotton candy and boba tea." Kata Rosé menerangkan situasi.
"Ha'ah. And then kitorang pergi toys store kat sana lah terserempak dengan Jin oppa and Jimin masa dalam perjalanan tu. Then kitorang pergi lah sama-sama." Kata Jisoo.
"Oo. Okay." Kata Jennie.
"By the way Lisa, how's your day with Jungkook? Haha. Korang berdua jer tadi kan? And unnie nampak Lisa ada bawa beg kertas dari couple store." Kata Jisoo.
"Eh? Ade ke? Takdelah. Unnie salah tengok jer tu. Okaylah. Lisa naik dulu. Penat lah." Kata Lisa lalu naik ke atas dengan tergesa-gesa sambil membawa beg-beg kertasnya yang banyak sangat!
"Huh. Nak lari lah tu." Kata Jisoo sambil tertawa kecil.
"Okay lah. Since kita semua penat let us sleep early. Jalja!" Kata Jennie lalu naik ke atas diikuti dengan Rosé dan Jisoo.
//♡//
"Ugh! Nasib sempat lari dari soalan Unnie." Kata Lisa sambil meletakkan barang-barangnya di atas katil.
Tiba-tiba Lisa terasa seperti ada sesuatu yang bergesel-gesel di kakinya.
Dia memandang ke bawah kelihatan seekor kucing putih sedang menggesel-geselkan badannya di kakinya.
YOU ARE READING
Crush Next Door : BTS x BLACKPINK Fanfic
FanfictionCrush next door? - - - - - Baca lh if korang nak tahu kisahnya. //♡// Start : 13 July 2020 End : 24 September 2021