Semua ahli BTS dan Blackpink serta Yoona makan dengan berselera di rumah BTS.
"Banyak doh korang masak hari nie." Kata Namjoon sambil menyuapkan nasi ke dalam mulut.
"Saja masak banyak. Thanks to Jisoo and Jennie. Kerja aku masak siap awal hari nie." Kata Jin.
"By the way hyung. Dapur kau tak semak or kotor ke tadi masa kau masuk?" Tanya Yoongi sambil memandang Yoona.
Yoona membuat muka tidak puas hati kepada Yoongi.
"Tak adalah. Bersih jer tau. Lagi bersih dari yang aku tinggalkan masa baru nak keluar dengan Jisoo tadi." Kata Jin dengan senyuman gembira.
Yoona sudah kembang semangkuk. Yoongi menendang kaki Yoona membuatkan Yoona terkejut.
"Jangan puji sangat hyung. Ada budak dah nak terbang dengar hyung puji dia." Kata Yoongi memerli.
"Apa salahnya. Kan Yoona?" Kata Jin sporting.
Yoona hanya tersenyum kecil.
"Kalau hyung yang masak, si budak kecik nie nak buat apa pula? Kemas-kemas jer? Tak ngam lah dengan gaji yang dia dapat." Omel Yoongi.
"Hya! Oppa! Siapa cakap saya kemas-kemas jer. Baju oppa Yoona yang basuh tau. Baju Hoseok and Namjoon pun Yoona yang basuh. Siap jemur dan lipat lagi. Hah. Baju yang tak boleh basuh dalam mesin basuh Yoona siap sental dan cuci guna tangan Yoona. Sampai luka-luka tau." Kata Yoona panjang lebar.
"Hek eleh. Cuci kain jer. Aku pun pandai." Kata Yoongi.
"Jap... kau cuci baju kitorang?" Tanya Hoseok cemas.
"Yes. Why?" Tanya Yoona.
"Kau nampak private thing kitorang lah kan?!" Jerit Hoseok.
Yoona memukul dahinya perlahan.
"Yes ofcourse. Dah korang letak sekali dalam bakul kotor." Kata Yoona.
"Tak pe. Yoona tak gelakkan korang kay?" Kata Yoona.
"Dah lah tu. Makan. Cukup lah bertekak. Kami nak makan dengan tenang pun susah." Kata Taehyung sambil menyuapkan Jennie telur dadar.
"Ndae." Kata mereka berempat lalu menyambung makan.
~♡~
Lisa dan Jungkook duduk di ruang tamu setelah selesai makan.
"Esok dah start sem baru kan?" Kata Jungkook sambil bermain dengan rambut Lisa.
"Yea. Kenapa?" Tanya Lisa.
"Let's go to the university together." Kata Jungkook.
"Sure."
"Hya! Lisa!" Panggil Jennie secara tiba-tiba.
"Nae Eonnie?" Sahut Lisa.
"Esok eonnie tak dapat hantar korang tau. Naik kereta sendiri or ikut jer nam-chin Lisa pergi kampus nanti." Kata Jennie.
Lisa hanya mengangguk.
"Jap. Jennie, kau biar betul dah tak sekolah." Tanya Namjoon yang sedang meneguk jus yang diberi oleh Yoona sebentar tadi.
"Tak. Aku ambil ahli butik mak aku kat Korea nie." Kata Jennie sambil bermain dengan tangan Taehyung.
Diorang semua guna perkataan "aku-kau" sebab diorang dah biasa dan rapat btw - Author✌
"Kau baru 24 kot." Kata J-hope.
"Aku minat dengan butik and fashion. Aku study juga sendiri-sendiri." Kata Jennie.
"Kau tak nak dapat ijazah?" Tanya J-hope.
"Hmmm. Aku tak suka sekolah sebenarnya." Kata Jennie dengan sengihan.
"Oo. Patutlah." Kata Namjoon.
"Hya! Pabo-ya!" Jerit Yoongi dari dapur membuat semua orang memandang ke arah dapur.
"Kenapa tu?" Tanya J-hope.
"Dunno." Kata Taehyung pendek.
Namjoon bangun lalu menuju ke arah dapur.
Kelihatan Yoona sedang memegang tangannya dan menangis.
"Hey. Kenapa?" Tanya Namjoon lembut menuju ke arah Yoona.
"Dia terkena air panas." Kata Yoongi sambil mengelap air panas yang tumpah di lantai.
Namjoon memegang tangan Yoona lalu meniup tangan Yoona.
Dia membawa Yoona ke singki lalu membasahkan tangan Yoona agar tidak melecur.
"Kau nie kan. Sehari tak buat masalah tak sah." Kata Yoongi.
"Dah lah tu hyung. Dia cedera nie." Kata Namjoon lalu membawa Yoona menuju ke kaunter dapur.
Dia menyuruh Yoona duduk di sana lalu Namjoon membuka kabinet di sebelah peti ais lalu mengamnil peti kecemasan.
Tangan Yoona dirawat.
"Lain kali hati-hati." Kata Namjoon sambil merawat tangan Yoona.
"Bianhae. Yoona asyik buat masalah jer dalam rumah nie. Yoona tak patut datang sini." Kata Yoona.
Yoongi berjalan keluar dari dapur. Hendak memberi sedikit ruang untuk Yoona dan Namjoon.
Namjoon memandang Yoona lalu tersenyum.
"Gwenchana. Yoona tak perlu minta maaf dengan saya." Kata Namjoon sambil membalut bandage pada tangan Yoona.
Yoona hanya menunduk.
"Done." Kata Namjoon.
"Thank you oppa." Kata Yoona pendek.
Namjoon memandang Yoona yang menunduk.
"Yoona." Panggil Namjoon.
Yoona menaikkan kepala dan memandang Namjoon.
Pandangan mata mereka berdua tertaut.
Yoona malu dan hendak menundukkan kepala namun tangan Namjoon memegang dagunya dan ....
Chup.
Bibir mereka berjumpa.
Yoona terkejut.
Dia memejamkan matanya.
10 saat.
15 saat.
Ciuman dilepaskan.
Yoona menundukkan wajah. Wajahnya berubah merah. Malu.
Namjoon tersenyum.
"Bianhae Yoona. I can't hold myself." Kata Namjoon sambil menggaru belakang tengkuk.
"Oppa. Yoona nak tanya oppa. Sudi tak oppa jadi boyfriend Yoona?" Tanya Yoona.
"Yoona serius ke nie? Tak main-main?" Tanya Namjoon.
"Yes." Kata Yoona.
Namjoon mengusap kepala Yoona.
"Arasso , nae yeoja chinggu." Kata Namjoon.
Yoona tersenyum.
Mission complete!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.TBC
YOU ARE READING
Crush Next Door : BTS x BLACKPINK Fanfic
FanfictionCrush next door? - - - - - Baca lh if korang nak tahu kisahnya. //♡// Start : 13 July 2020 End : 24 September 2021