Di dalam sebuah apartment mewah tinggal 4 orang gadis.
(Eh? Kenapa ayat author macam ceritakan cerita dongeng lak nie😂hiks"😂memang dongeng pun😛k tak kelakoq😑)
Kelihatan 4 orang gadis sedang duduk di atas sofa masih memakai baju tidur walaupun matahari dah menjelma sejak 5 jam lalu.
Kelihatan mereka semua sibuk bermain dengan Iphone masing-masing.
"Jennie-unnie." Kata Rosé dengan nada comel.
"Huh? Wae-yo?" Tanya Jennie lalu meletakkan Iphone dan fokus pada Rosé.
"Rosé lapar lah." Kata Rosé sambil melaga-lagakan jari telunjuk kanan dan jari telunjuk kirinya. (👉👈)
"Alolo. Lapar erk?" Kata Jennie lalu mengusap kepala Rosé.
Rosé mengangguk-angguk.
"Sabar yer. Unnie masak." Kata Jennie lalu bangun dari sofa kemudian menuju ke arah dapur.
Jennie membuka peti ais lalu mengeluarkan isi ayam yang sudah dipotong dan beberapa bahan lain.
"What will I cook?" Kata Jennie.
"Unnie~~~" Panggil Lisa dari belakangnya.
"Hurmm?" Tanya Jennie.
Lisa memeluk Jennie dari belakang.
"Masak sup ayam." Kata Lisa manja.
"Urmm. Okay. Tapi Lisa kena pergi keluar beli satu ekor ayam kat pasar okay?" Kata Jennie.
"Why don't we eat outside?" Kata Lisa.
"Hurmm. Good idea." Kata Jennie. "Unnie pun malas nak masak."
"Jom siap." Kata Lisa lalu keluar dari dapur menuju ke ruang tamu. Sementara Jennie menyimpan semula semua bahan-bahan yang diambilnya tadi ke dalam peti ais.
"Rosé-unnie, Jisoo-unnie. Kita makan kat luar. Cepat siap." Kata Lisa lalu naik ke tingkat atas di mana biliknya terletak.
"Huh? Rosé ingat Jennie-unnie nak masak." Kata Rosé sambil memandang ke arah Jennie yang baru keluar dari dapur.
"Bianhe Rosé. Unnie tak tahu nak masak apa." Kata Jennie dengan sengihan.
"Oo. Okay. Rosé naik dulu nak siap." Kata Rosé lalu naik ke tingkat atas.
"Me too." Kata Jisoo lalu naik ke atas bersama Jennie.
1 hour later.
"Let's go!" Kata Lisa lalu keluar dari appartment.
Kelihatan 3 orang jejaka di hadapan pintu appartment di hadapan mereka.
Mata Lisa bertemu mata dengan salah satu daripada mereka.
Lantas Lisa dan jejaka itu melarikan pandangan ke arah lain.
"Lisa. Why did you blocked the way." Kata Rosé lalu menolak Lisa perlahan.
"Oh. Urm. Sorry." Kata Lisa lalu berlalu dari situ menuju ke tempat lain.
"Sokay." Kata Rosé lalu keluar dari appartment diikuti Jennie dan Jisoo.
Jennie mengunci pintu lalu berjalan menuju ke arah Lisa, Rosé dan Jisoo.
"Let's go guys." Kata Jennie lalu berjalan menuju ke arah pintu diikuti Jisoo, Rosé dan Lisa.
Sebelum masuk ke dalam lif, Lisa memandang ke arah 3 jejaka tadi sekali lagi.
"Kenapa Lisa rasa macam pernah nampak jer diorang tu?" Tanya Lisa di dalam hati.
• TBC (^_^)
• Jangan lupa vote guys (^3^)Di tengah bandar Seoul terletak sebuah bangunan apartment yang dikenali dengan kemewahannya. Dan salah satu penghuni di bangunan itu adalah sebuah kumpulan yang mempunyai ahli seramai 4 orang gadis yang dikenali sebagai Blackpink.
Di dalam apartment milik mereka, keempat-empat gadis sedang berbaring di sofa dengan pajama walaupun matahari telah pun naik sejak 5 jam yang lalu. Masing-masing sedang sibuk bermain telefon.
Kriuk... kriuk... kriuk...
Bunyi perut daripada seorang gadis berambut blonde, Roseanne Park, memecahkan kesunyian. Semua mata memandang ke arah gadis itu yang kini tersenyum polos sambil memegang perutnya.
"I'm hungry." Ujarnya dengan tawa kecil.
"No wonder. Dah nak dekat jam 11. Unnie pergi tengok ada apa dekat dapur. Kalau ada bahan unnie masak." Ujar gadis berambut panjang berwarna coklat dengan mata berbentuk tajam, Kim Jennie.
"Okay." Jawab Rosè dengan senyuman bahagia. Memang tidak dinafikan, masakan Jennie samgat sedap berbanding makanan yang dibeli dari luar.
Gadis berambut panjang berwarna coklat dengan rambut depan mengekori Jennie dari belakang. Ya, dialah Lalisa Manoban, gadis Thailand yang menjadi teman rapag mereka sejak mereka belajar di kampus yang sama.
"Unnie nak masak apa?" Tanya Lisa sambil duduk di kaunter dan mencapai gelas untuk menuangkan air daripada jug kaca ke dalam gelas.
"I dunno. Yang ada dalam peti ais cuma this and this." Ujar Jennie sambil mengeluarkan sebuah bekas plastik berisi kimchi dan sebungkus tomato.
"Kita tak ada keluar membeli ka baru-baru ni?" Tanya Lisa dibalas gelengan oleh Jennie.
"Pergi beri tahu Jisoo-unnie dengan Rosè untuk bersiap. Kita makan dekat luar." Arah Jennie lalu meletakkan kembali bahan-bahan tadi ke dalam peti ais. Lisa mengangguk dan melakukan arahan yang diberikan oleh Jennie. Dengan pantas Jisoo dan Rosè berjalan masuk ke dalam bilik masing-masing dan bersiap.
Beberapa jam kemudian, keempat-empat gadis sudah pun selesai bersiap. Lisa membuka pintu apartment dan alangkah terkejutnya dia apabila melihat 3 orang jejaka sedang berada di pintu apartment di hadapan mereka dan salah satunya sedang menyandarkan badannya di dinding memandang ke arahnya.
"Lisa? Why are you blocking the way?" Tanya Rosè sambil menolak Lisa perlahan. Lisa melarikan pandangannya dari jejaka itu yang turut memandangnya.
"Sorry. It's nothing." Jawab Lisa lalu berjalan menuju ke arah lif diikuti dengan yang lain sementara Jennie mengunci pintu.
Tatkala pintu lif hendak ditutup, Lisa sempat mencuri pandang ke arah tiga jejaka tadi sekali lagi sebelum pintu lif betul-betul tertutup.
"Macam Lisa pernah nampak lah diorang tu." Ujar Lisa perlahan.
(This is the edited story.)
YOU ARE READING
Crush Next Door : BTS x BLACKPINK Fanfic
FanficCrush next door? - - - - - Baca lh if korang nak tahu kisahnya. //♡// Start : 13 July 2020 End : 24 September 2021