"Semua barang dah masuk ke?" Tanya Jin sambil memegang pintu boot kereta mereka.
"Jin-hyung, Jimin ada 3 beg lagi belum masuk." Kata Jimin sambil menunjukkan 3 buah beg roda yang berada di sisinya.
"Masuk kereta satu lagi lah. Kereta nie dah penuh." Kata Jin lalu menutup pintu boot.
"Okay." Kata Jimin lalu menarik bagasinya ke arah kereta yang kedua.
Setelah selesai memasukkan semua bagasi ke dalam boot kereta, lantas Jimin masuk ke dalam kereta kedua.
Di dalam kereta pertama Jin sebagai pemandu, Tae-hyung, Jungkook dan Hoseok sebagai penumpang. Sementara di kereta kedua, Namjoon menjadi pemandu, sementara Jimin dan Yoon-gi sebagai penumpang.
Setelah beberapa minit menunggu di dalam kereta, mereka bertolak menuju ke appartment baharu mereka.
Sejam berlalu, akhirnya mereka sampai.
"Yoongi. Help me please." Kata Jimin sambil menarik 3 buah bagasi nya.
"No. Help yourself." Kata Yoongi sambil menuju ke dalam lobi utama.
"Let me help you." Kata Jungkook lalu menarik satu daripada bagasi Jimin.
"Thank you Jungkook." Kata Jimin lalu menarik bagasi-bagasinya.
~♡~
Namjoon membuka pintu apartment baharu mereka dengan kad yang diberikan padanya oleh pemilik bangunan apartment tersebut.
"Oh yea. Ingat. Password pintu kita is 131306. Ingat okay?" Kata Namjoon sebelum membiarkan 'anak-anak'nya masuk.
"Okay Namjoon-eomma!" Jerit BTS.
"Hya!! I'm not your eomma!!" Kata Namjoon malu.
"Haha. Okay hyung." Kata BTS lalu masuk ke dalam rumah.
"Dalam rumah nie ada 6 rooms with queen size bed. Bilik utama ada 1 katil size king and beranda. Kat atas ada 3 rooms. Kat bawah ada 3 rooms . So let's play games untuk tentukan siapa yang dapat bilik utama." Kata Jin ceria.
"Game apa?" Tanya Taehyung.
"Video games ofc." Kata Jin.
Jungkook yang berada di belakang sekali tersenyum pendek.
2 hours of playing game and the winner is...... (drum roll)
Jeon Jeongguk!!! Hoorayyy!!!🎉🎊
"Yeay!!! Kookie dapat bilik utama!!!" Kata Jungkook terlompat-lompat.
Semua ahli BTS yang lain hanya mampu tersenyum melihat gelagat maknae tersayang mereka.
"So siapa nak jadi roomate?" Tanya Yoon-gi.
"Jimin and Ho-seok?" Kata Namjoon memandang mereka berdua.
"Sure. Why not?" Kata Jimin dan Ho-seok.
"Kalau macam tu Jimin and Ho-seok boleh ambil bilik utama." Kata Jungkook.
"Are you sure about that?" Tanya BTS.
"Yea. Since diorang kongsi bilik and that room has more space and big closet." Kata Jungkook.
"Thank you Jungkookie." Kata Jimin lalu memeluk Jungkook.
"Your welcome." Kata Jungkook.
Bilik telah dibahagikan. Jungkook, Jin dan Jimin serta Ho-seok di tingkat atas sementara Taehyung, Namjoon dan Suga di tingkat bawah.
Setelah mengemas bilik masing-masing mereka duduk di ruang tamu. Jam sudah menunjukkan jam 5 petang.
"Apa kita nak makan untuk dinner hyung?" Tanya Jungkook pada Jin.
"Dunno. Kita tak sempat beli bahan masakan." Kata Jin.
Let's rest for a while. Nanti kita fikir." Kata Namjoon.
"Aku nak tidur jap kat dalam bilik." Kata Suga lalu masuk ke dalam biliknya.
"Aku pun nak masuk bilik dulu lah." Kata Taehyung.
"Okay." Balas BTS.
30 minit kemudian.
Loceng apartment mereka berbunyi.
"Namjoon. Open the door please." Kata Jin.
"Okay." Kata Namjoon.
Lantas dia bangun dan membuka pintu.
"Hi!"
• TBC (^_^)
• Please vote (^3^)
YOU ARE READING
Crush Next Door : BTS x BLACKPINK Fanfic
FanfictionCrush next door? - - - - - Baca lh if korang nak tahu kisahnya. //♡// Start : 13 July 2020 End : 24 September 2021