Chapter 25

304 34 0
                                    

Lisa dan Jungkook masuk ke dalam mall. Leo dan Lily sudah dihantar ke rumah sebelum pergi ke mall.

"Baegopa." Kata Lisa sambil mengusap perutnya perlahan.

Jungkook tersenyum.

"Jom lunch kat McD." Kata Jungkook membuatkan Lisa tersenyum gembira.

"Yeay!" Kata Lisa riang.

Jungkook mengusap kepala Lisa perlahan. Mereka berjalan berpegangan tangan.

"Hey. Tu bukan Lisa dengan ketua basketball team business department yang handsome tu." Kata seorang gadis yang ternampak kelibat Lisa dan Jungkook masuk ke dalam McD.

"Eh. Ha'ah lah. Diorang dah official ke?" Tanya seorang lagi gadis lain.

"Entah lah. Sejak bila? Oh my gosh! Aku dah dapat idea untuk blog sekolah! Confirm berita nie akan jadi isu hangat!" Kata gadis lain lagi.

Ketiga-tiga mereka tersenyum.

"Jom ambil bukti." Kata mereka lalu berjalan menuju ke McD sambil memegang kamera telefon.

Klik!

(Gambar contoh, I can't find any fanart that show Liskook was in a McD together😂💔)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Gambar contoh, I can't find any fanart that show Liskook was in a McD together😂💔)

"Okay. Let's continue spying them." Kata gadis-gadis tersebut.

Klik!

Klik!

Klik!

Banyak gambar yang mereka ambil sebelum keluar dari McD.

Lisa dan Jungkook menikmati makanan mereka sambil bercerita.

"Kookie, kalau orang-orang kat U nampak kita macam mana?" Tanya Lisa.

"Why? You don't want to expose our relation ke?" Tanya Jungkook lalu menghirup air pepsi.

"It's not like that. Kookie kan terkenal kat U. Patutlah masa masuk appartment hari tu Lisa kenal, sebab Kookie lelaki yang paling hot kat Business Department." Kata Lisa dengan tawa kecil.

Jungkook tersenyum.

"Kookie suka Lisa and Kookie nak semua orang tau yang Lisa nie milik Kookie." Kata Jungkook lalu mengusap kepala Lisa perlahan.

Lisa tersenyum.

"Let's watch movie after this." Kata Jungkook.

"Sure." Kata Lisa.

Mereka menikmati makanan mereka. Beberapa minit kemudian mereka disapa oleh salah satu ahli RV.

"Hi Lisa." Sapa Joy yang sedang berpegangan tangan dengan boyfriendnya Yook Sungjae.

"Oh hi Joy-ssi." Kata Lisa lalu bangun dari tempat duduknya diikuti oleh Jungkook.

"Annyeong." Sapa Jungkook.

"Can we sit with you guys? Semua meja dah full." Kata Joy dengan senyuman.

"Sure." Kata Lisa dengan senyuman.

Joy dan Sungjae duduk lalu memesa makanan mereka.

Mereka berempat bercerita dan bergelak tawa bersama.

Lisa meminta diri untuk pergi ke tandas. Joy menawarkan diri untuk menemani Lisa.

Lisa hanya mengangguk.

Semasa mereka berdua membasuh tangan di sinki Joy memulakan perbicaraan.

"Aku tahu pasal Yeri." Kata Joy perlahan.

Lisa memandang pantulan Joy di cermin. Joy sibuk mencuci tangannya.

"Maksud kau?"

"Kalau kau sayang Jungkook kau better jaga and pertahankan dia. Kau tak kenal siapa Yeri sebenarnya. Dia sanggup bunuh orang yang kacau urusan dia." Kata Joy. Dia turut memandang pantulan Lisa di cermin. Pandangan mata mereka bertaut.

"Macam mana aku nak pertahankan hubungan kami?" Tanya Lisa.

"Kau kena fikir sendiri Lisa. Kalau boleh, just get married and run from Korea for a while." Kata Joy serius.

Lisa memandang Joy.

"Aku...aku...aku tak sedia lagi." Kata Lisa.

"Then just let Yeri ambil Jungkook. Kalau kau nak tunggu sampai kau ready maybe dalam 4 to 5 years juga. I know Jungkook. He's a good man, and he will do anything for anyone that he love." Kata Joy.

Lisa diam.

"Aku dengar Yeri kena tahan kat New York for a while. Dalam 6 month juga. Her parents tak suruh balik Korea. Kad dia semua kena block. Aku rasa korang ada masa untuk buat persiapan. In 4 months semester akhir habis. And you guys graduate. After graduation better korang kahwin terus." Kata Joy.

"I, I'm afraid if she come back and ruined our marriage later." Kata Lisa.

"That's why aku kata korang perlu lari. Dalam masa 2 atau 3 tahun paling kejap." Kata Joy.

"I'll think about that." Kata Lisa lalu keluar dari tandas.

~♡~

Jungkook yang terlihat kelibat Lisa dari jauh menuju ke arahnya tersenyum.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

TBC

Crush Next Door : BTS x BLACKPINK FanficWhere stories live. Discover now