Chapter 5

915 75 11
                                    

Blackpink house.

"Jennie dengar esok jiran baru kita masuk." Kata Jennie sambil bermain Iphonenya.

"Ye ke? Jam berapa?" Tanya Jisoo.

"Urmm. Maybe jam 3 petang." Kata Jennie.

"Urm. Jom kita buat kek untuk diorang." Kata Jisoo menarik perhatian Blackpink.

"Jom! Jennie suka baking." Kata Jennie lalu bangun dari sofa dan menuju ke biliknya.

Tidak lama kemudian Jennie keluar dengan beberapa buku resepi.

"Nah. Cuba korang tengok kek mana yang kita nak buat. Later kita pergi groceries store beli bahan." Kata Jennie excited.

"Okay." Kata Blackpink.

30 minit kemudian.

Semua masih berdiam diri dengan buku di tangan.

"So, dah decide kek apa kita nak buat?" Kata Jennie.

"Lisa nak kek red velvet cheese." Kata Lisa sambil menunjukkan gambar red velvet cheese yang ditunjukkan di dalam buku resepi tersebut.

"Rosé nak kek blueberry." Kata Rosé lalu meletakkan lembaran buku resepi di atas meja.

"Jisoo nak kek chocolate." Kata Jisoo pula.

"Jennie nak kek pandan." Kata Jennie.

"Kita buat semua jer lah. Mana yang sedap kita bagi diorang." Kata Jisoo.

"Okay!"

"Bersiap cepat. Kita pergi beli bahan. Malam nie kita buat lepas tu kita sejukkan kat dalam peti ais." Kata Jisoo lalu masuk ke dalam bilik untuk bersiap. Jennie, Rosé dan Lisa turut serta menuju ke bilik masing-masing untuk bersiap.

Groceries store~

"Jennie and Lisa pergi beli bahan-bahan kek okay? Jisoo and Rosé nak beli barang-barang dapur yang lain." Kata Jisoo.

"Okay." Kata mereka bertiga lalu berpecah kepada 2 kumpulan.

2 hour later.

"Semua barang dah masuk dalam kereta kan?" Kata Jennie.

"Dah." Balas Lisa.

"Okay. Lisa, boleh tolong pulanglan trolley tak?" Kata Jennie.

"Sure." Balas Lisa lalu berjalan menuju ke arah groceries store untuk memulangkan trolley.

Ketika Lisa hendak menuju ke arah kereta mereka setelah meletakkan trolley, Lisa ternampak seorang lelaki yang familiar keluar dari groceries store.

Ketika lelaki itu memandangnya, barulah Lisa perasan yang lelaki itu salah satu daripada bakal jiran barunya.

"Hai." Sapa lelaki itu.

"Hai." Balas Lisa.

"Sorang jer ke?" Tanya lelaki itu lagi. Serem.

"Tak lah. Hehe." Balas Lisa.

"Oo. Nama saya Jun Ho-seok. Call me J-Hope or Hoseok also can." Kata Hoseok.

"Okay. Oppa Hoseok." Kata Lisa sambil tersenyum manis.

"Okay lah. Lisa dah lambat nie. See you tomorrow." Kata Lisa dan berlalu pergi dari situ.

"Cute." Kata Hoseok dengan senyuman.

Blackpink house.

"Yeay! Siap juga kek-kek kita!" Kata Lisa dan Jisoo.

"So. Kek mana yang kita nak bagi diorang?" Kata Jennie.

"Rosé rasa kek chocolate kot. Sebab kek tu yang paling sedap Rosé rasa." Kata Rosé.

"Okay. So kek yang lain nie kita makan! Yeay!" Kata Lisa gembira.

"Yea. Jisoo-unnie, tolong letakkan kek nie kat peti ais." Kata Jennie sambil menghulurkan kek chocolate kepada Jisoo.

Lantas Jisoo memasukkan kek chocolate yang dihulurkan ke dalam peti ais.

Jennie, Rosé dan Lisa sudah pun berada di hadapan televisyen.

Jisoo lantas mengambil tempat di sebelah Rosé.

"Kita nak tengok movie apa erk?" Kata Lisa sambil membelek-belek beberapa cd movie yang mereka ada.

"Nak tengok Pokemon : I Choose You movie!" Kata Jisoo sambil mengunya kek blueberry.

"Okay." Kata Lisa sambil memasang CD Pokemon ke dalam dvd player.

2 jam berlalu, akhirnya mereka selesai menonton movie pokemon tersebut.

Kelihatan Rosé sudah tertidur di peha Jisoo dengan muka comot dengan krim dan kek red velvet cheese.

Jennie juga sudah tertidur nyenyak di bahu Lisa. Maklumlah, dia dan Rosé berusaha keras untuk membuat kek tadi sementara Jisoo dan Lisa hanya bermain-main dengan tepung dan mencuci alatan-alatan yang sudah dipakai oleh mereka.

Lisa mematikan televisyen lalu mengangkat Jennie alah bridal style masuk ke dalam bilik Jennie.

Sementara Jisoo mengambil tisu basah yang terletak di atas meja lalu mengelap bahagian muka Rosé yang comot. Setelah memastikan Rosé bersih, lantas dia memapah Rosé dengan berhati-hati sehingga ke dalam bilik Rosé.

Dia menyelimutkan Rosé lalu menutup pintu bilik Rosé dan membantu Lisa mengemas ruang tamu mereka yang bersepah.

Setelah semua sudah bersih, Jisoo dan Lisa mengambil keputusan untuk masuk tidur.

"잘자요 (jalja_good night) unnie~" Kata Lisa lalu masuk ke dalam biliknya.

"Oo." Kata Jisoo lalu menutup lampu dapur dan ruang tamu, hanya stand lamp yang dipasang.

Setelah memastikan pintu utama sudah dikunci, dia segera masuk ke dalam biliknya.

Dia membaringkan tubuhnya di atas katil empuknya lalu memejamkan matanya.

30 minit kemudian, Jisoo masih belum tidur.

"Kenapa saya tak boleh tidur nie?" Kata Jisoo sambil mencuba untuk mengingat sesuatu.

"Aduh. Lupa pula. Tadi masa tengok movie saya ada minum coffee." Kata Jisoo sambil memukul perlahan dahinya.

"Hurmm. Baik saya main game kat komputer jap." Kata Jisoo lalu bangun menuju ke arah meja di mana komputer ribanya terletak.

Dia me'log in ke dalam sebuah game yang dipanggil "Online K'pop Dance Simulator" (I create this name only arr. Korang jangan search pula😂)

Sedang dia 'berjalan-jalan' di 'Music Town', tiba-tiba satu mesej masuk daripada username 'Se^jn_WH'.

Se^jn_WH :
안녕! (Annyeong_hi) Belum tidur ke?

Soo_kim :
안녕! Yea. Belum ngantuk. Hehe.

Se^jn_WH :
Oo. (Awkward)

Soo_kim :
^_^

Se^jn_WH :
Btw can we be friend?

Soo_kim :
Sure. Why not?

Sejam berlalu, Jisoo dan rakan yang baru dikenalinya dari game online tersebut.

Jisoo menguap. Lantas dia menaip sesuatu di komputer ribanya.

Soo_kim :
잘자요! (Jalja_goodnight) saya dah ngantuk.

Se^jn_WH :
나도 잘자! (nado jalja_goodnight too) Sleep well. Jangan lupa mimpikan saya. Gurau.

Soo_kim :
Haha. I try😂.

Kemudian lantas Jisoo mematikan Wi-Fi yang bersambung dengan komputernya.

Dia menuju ke bilik mandi yang ada di dalam biliknya untuk membasuh muka, setelah itu dia pun tidur di atas katilnya yang empuk dengan senyuman.

•TBC
•Please vote and comment

Crush Next Door : BTS x BLACKPINK FanficWhere stories live. Discover now