Pagi itu mereka bangun awal sekali untuk membantu halmeoni di ladang ternak.
Mereka memberikan haiwan-haiwan ternakan seperti lembu, kambing, ayam, itik dan angsa makan.
Setelah selesai memberi semua haiwan ternakan makan, mereka menuju ke ladang kubis dan membantu halmeoni dan halabeoji menuai semua kubis-kubis untuk dijual di pasar.
Selain sayur kubis, tomato dan lobak juga turut diambil.
Sehinggalah tengah hari mereka beksrja di ladang kemudian pulang ke rumah apabila tiba saatnya untuk makan tengah hari. Selesai makan, Jungkook membawa mereka mandi-manda di air terjun yang berada kira-kira 1 kilometer dari rumah halmeoni. Mereka hanya berjalan kaki menuju ke sana.
Mereka semua berasa seronok. Jirose sedang mandi bersama di dalam air, Taennie pula hanya merendamkan kaki di air, Yoongi, RM dan Hoseok berenang di dalam air yang jernih sementara Lisa dan Jungkook hanya duduk di atas batu tinggi.
Jinsoo pula sedang duduk di atas tikar sambil menikmati makanan yang dibawa oleh mereka.
"Oppa. I want that ice cream!" Kata Jisoo sambil menunjukkan bekas ice cream chocolate.
Jin membuka bekas tersebut lalu mengambilnya satu sudu kecil dan menyuapkan ice cream tersebut ke dalam mulut Jisoo.
"Urmm!!! So sweeet!!" Kata Jisoo.
"Mestilah. This is Jin." Kata Jin bangga.
"Not you lah, this ice cream." Kata Jisoo.
"Yah! I oredy suap you. At least puji lah Jin juga." Kata Jin sambil membuat wajah comel.
"Aigoo. Arasso. Good boy. Here." Kata Jisoo lalu memeluk Jin sebentar.
"Gumawo." Kata Jin lalu menyambung tugasnya untuk menyuap Jisoo.
Mereka berdua tertawa bersama kemudian mandi dan berseronok bersama-sama di dalam air.
Setelah 3 jam mandi, Blackpink dan BTS menyalin pakaian di tandas yang disediakan lalu pulang ke rumah dengan menaiki bas.
Sesampainya di hadapan rumah, kereta yang cukup dikenali Jungkook terletak kemas di hadapan pagar.
Mereka semua masuk ke dalam rumah. Terpampang lah wajah Yeri dan kedua ibu bapa Jungkook.
"Eomma buat apa kat sini?" Tanya Jungkook.
"Kenapa? Eomma tak boleh jumpa anak eomma sendiri ke?" Tanya wanita itu.
"Bukan tak boleh but, perlu kah eomma bawa perempuan nie sekali?" Tanya Jungkook.
"Yes. Perlu sebab dia GF Jungkook." Kata wanita itu membuatkan Lisa dan Blackpink yang mendengarnya terkejut.
"My BFF? Jungkook's girlfriend? Is this true?" Tanya Lisa di dalam hatinya.
"I never said that she's my girlfriend." Kata Jungkook.
"You do. And hampir bertunang tapi kamu batalkan sebab nak sambung belajar lah, masih muda lah. And now kamu dah cukup dewasa untuk berkahwin dan beri eomma cucu dan halmeoni cicit." Kata wanita itu.
"I don't want to! Eomma tak tahu apa yang dia pernah buat pada Jungkook dulu!" Jerit Jungkook marah.
"Watch your attitude with me! I'm your eomma! Kamu tak boleh tinggikan suara pada eomma!" Marah ibu Jungkook.
"What ever it is, Jungkook tak akan pernah sesekali pun untuk kahwin dengan Yeri! Never!" Kata Jungkook lalu berjalan keluar dari rumah dengan amarah yang membuak-buak.
"Jungkook! Jeon Jungkook! Balik sini!" Panggil ibu Jungkook.
Jin menuju ke arah Lisa dan menyuruhnya untuk mengejar Jungkook namun Yeri sudah mendahului.
Lisa berasa terkilan namun dia hanya menyembunyikan perasaannya itu dengan mengukirkan segaris senyuman.
"Gwenchana. I know my brother are strong." Kata Lisa.
Lisa memandang wajah ibu Jungkook lalu menyapanya.
"Anyeong ajumma." Sapa Lisa lalu menunduk hormat pada ibu Jungkook.
"Urmm." Balas ibu Jungkook acuh tak acuh.
"Kamu masuk lah dulu. Rehat. Halmeoni tau kamu penat." Kata halmeoni.
Mereka semua mengangguk lalu masuk ke dalam rumah dan merehatkan diri.
Blackpink duduk di ruang tamu bersama dengan BTS.
"Korang kenal Yerii ke?" Tanya Rosé pada BTS.
"Errr... yes..." Balas Jin.
"Apa hubungan Jungkook dengan Yerii?" Tanya Jennie pula.
"Yerii tu ex-girlfriend Jungkook 2 tahun yang lalu." Kata Hoseok.
"Jinjja? So the guy that selalu datang kat rumah diorang dulu tu Jungkook?" Tanya Jisoo pada Blackpink.
"I do think so." Balas Rosé.
"So the guy that always wear black mask is him?" Kata Jennie.
"Yea maybe. Tak ingatlah sebab 1 bulan 3 kali jer dia datang rumah, lepas tu dah takde. And masa tu kita pun baru pindah." Kata Jisoo.
Lisa hanya berdiam diri sambil bermain telefonnya.
"Lisa, kenapa senyap?" Tanya Rosé pada Lisa.
"Nothing. Lisa cuma penat jer." Kata Lisa.
"Oo. Okay." Kata Rosé.
"Lisa nak ambil angin kat luar jap." Kata Lisa lalu keluar dari rumah menuju ke arah luar pagar.
Kelihatan Jungkook dan Yeri berjalan bersama. Yeri sedang merangkul lengan Jungkook dengan senyuman bahagia sementara wajah Jungkook terlihat seperti dirinya merasa annoying.
Lisa hanya tersenyum kecil namun hatinya pedih melihat Jungkook dan bff nya.
Jungkook tersedar akan kehadiran Lisa lalu lantas dia melepaskan rangkulan Yeri pada lengannya.
Dia berlari ke arah Lisa dengan senyuman.
"Kenapa tinggalkan Yeri sorang-sorang? Adik Lisa nie." Kata Lisa sambil meramas rambut Jungkook perlahan.
Jungkook tersenyum kecil.
"Oh my brother. Why you so cute!" Kata Lisa sambil mencubit kedua belah pipi Jungkook.
Yeri memandang mereka berdua penuh kebencian.
"Yo. Lisa. Korang dah couple ke?" Tanya Yeri berpura-pura.
"Tak lah. He's like my lil brother to me." Kata Lisa dengan senyuman.
"You're lying Lisa. I know both of you. You guys are badly in love with each other right?" Kata Yeri dengan senyuman nakal.
"No ofcourse nope." Kata Lisa diikuti anggukan Jungkook.
"I don't trust you." Kata Yeri dengan cebikan.
"I'm your best friend right? Kenapa tak percaya besty sendiri?" Tanya Lisa.
"Well. Because I like Jungkook and he's my husband-to-be. I don't like people ganggu dan ber'sweet-sweet dengan bakal husband aku. Even my best friend." Kata Yeri membuatkan hati Lisa remuk.
"Who said that I will be your husband? Never!" Kata Jungkook berang.
"We will see baby. Believe it or not. Your mom will take me as your wife instead of this outsider." Kata Yeri lalu masuk ke dalam pagar rumah dengan bongkak.
"Is that true? You're going to marry her?" Tanya Lisa pada Jungkook.
"No. It's not true babe. I will never make it happend." Kata Jungkook sambil memegang kedua-dua bahu Lisa.
"Can I trust you?" Tanya Lisa. Empangan air mata yang ditahan dari tadi pecah.
"Yea. Of course." Kata Jungkook lalu memeluk Lisa.
"I will marry you. Not her." Kata Jungkook perlahan.
• TBC(^_^)
• Please vote and comment(^_^)
YOU ARE READING
Crush Next Door : BTS x BLACKPINK Fanfic
FanfictionCrush next door? - - - - - Baca lh if korang nak tahu kisahnya. //♡// Start : 13 July 2020 End : 24 September 2021