"Kau tak terserempak Bambam ke masa turun dari airport?" Tanya Jungkook sambil memandu keretanya menuju ke airport.
Yerii menggeleng.
"I don't see him. Aku dah pergi kat balai pelepasan but he's not there!" Kata Yerii dalam tangis.
"Tak, mustahil lah. Bambam kata flight dia jam 11 malam, kau sampai sini jam 8 malam right?" Kata Lisa sambil menenangkan Yerii yang sedang memeluknya.
"Private jet? Your family have one right?" Kata Jungkook pada Lisa.
"Yes. Ada, tapi mustahil lah. Tak kan Bambam nak cepat-cepat pergi pula." Kata Lisa.
"It's my fault. He leaves because of me!" Tangis Yerii.
Lisa memandang Jungkook melalui pantulan cermin, memberinya isyarat untuk memujuk Yerii.
Jungkook menggulingkan matanya lalu menghelah nafas berat.
"Yes. It's your fault. Siapa suruh? Sibuk nak kejar aku yang tak nak kan kau. Tak sedar yang Bambam tu suka kan kau, cinta kan kau dan jaga kau selama nie. Dia sanggup buat apa jer untuk kau tapi kau tak pernah sedar pun pengorbanan dia selama nie. So, kau betul. Nie semua salah kau." Kata Jungkook.
Yerii semakin kuat menangis.
Lisa mencubit lengan Jungkook.
"Awak nie tak membantu lah." Kata Lisa perlahan.
"Apa? Betul kan?" Kata Jungkook.
"He's right Lisa. It's clearly my fault." Kata Yerii. Pelukan dileraikan, air mata dikesat.
"Aku nak minta maaf kat kau Lisa. Aku tikam belakang kau. Jungkook, aku minta maaf. Aju tahu aku salah. Aku buat kau benci dan tak percaya akan cinta. Aku curang belakang kau. Aku tak hargai kau. Aku minta maaf sangat-sangat." Kata Yerii perlahan.
"And. Aku berterima kasih sangat kat kau Lisa. Kau dah kembalikan Jungkook yang aku kenal dulu, but even better than Jungkook yang dulu. Kau dah buat Jungkook gembira semula. Aku tak tahu nak kata apa. Bila aku nampak Jungkook bahagia dengan kau, aku rasa cemburu sangat sebab Jungkook tak patut move on lagi sebab aku first love dia. Haha. Aku tahu. Alasan ni tak masuk akal. Betul lah orang cakap, first love kita tak akan pernah jadi last love kita." Sambung Yerii.
Lisa memandang Yerii dengan sayu.
"I don't know what to say. Maybe , you're welcome?" Kata Lisa dengan sengihan dan kerutan dahi.
"That's up to you." Balas Yerii.
Yerii kemudiannya memeluk Lisa.
"Girls. We're here at the airport." Kata Jungkook.
Yerii dan Lisa meleraikan pelukan. Mereka berdua keluar dari kereta lalu berjalan menuju ke balai pelepasan.
Mereka mencari-cari kelibat Bambam di dalam bangunan itu.
Yerii mengambil telefonnya lalu mandail nombor Bambam.
"Bam, please answer my call." Kata Yerii perlahan.
Dia berjalan menuju ke cafe yang ada di sana, dia terlihat kelibat seorang jejaka yang tinggi dan mempunyai kaki yang panjang yang sedang membelakanginya, jejaka itu sama persis seperti Bambam.
Dia kemudian memegang bahu jejaka itu perlahan membuatkan jejaka tersebut memusingkan badannya.
Yerii lantas memeluk jejaka itu setelah dia melihat wajahnya.
"Yerii?" Suara Bambam memanggil namanya membuatkan air matanya mengalir.
"Hey. Are you okay? Kenapa nangis nie?" Tanya Bambam lembut. Belakang Yerii ditepuk lembut.
"No. I'm not okay. Can you please take care of me?" Kata Yerii dalam tangis.
"Tapi , saya kena fly pergi America malam nie." Kata Bambam.
Yerii melepaskan pelukan.
"Didn't you say you love me just 10 hours ago? Saya dari New York pergi sini just too stop you from going to America and you still think about America?" Kata Yerii sedikit terkilan.
"I didn't ask you to come." Kata Bambam.
Yerii memukul dada Bambam membuatkan Bambam mengaduh kesakitan.
"What is that for?" Tanya Bambam.
"You can't go. You need to take care of me tonight and tomorrow and forever." Kata Yerii.
"But.. how about my study?" Tanya Bambam.
"Let's think about that later." Kata Yerii lalu memeluk Bambam.
"I love you too." Kata Yerii sambil mengeratkan pelukan.
"I love you more."
Jungkook dan Lisa hanya memandang dari jauh dengan senyuman lega.
Jungkook memegang bahu Lisa.
"Let's go."
Lisa mengangguk lalu berjalan bersama Jungkook keluar dari bangunan airport.
~♡~
Bambam memandang Yerii yang tertidur di sebelahnya.
"You must be tired today. Sleep well my princess." Kata Bambam.
"Encik, kita dah sampai." Kata pemandu teksi yang dinaiki oleh Bambam dan Yerii.
"Thanks. Tolong hantarkan bagasi saya di depan." Kata Bambam.
Bambam mengangkat Yerii lalu membawanya masuk ke dalam rumah. Mujurlah Puan Choi ada di rumah.
"Yerii dah tertidur. Saya bawa dia naik atas dulu ya Puan Choi." Kata Bambam.
"Baik Tuan Bambam. Tuan ada nak apa-apa?" Tanya Puan Choi.
"Bagasi saya, tolong masukkan dalam guest room."
Puan Choi mengangguk.
Bambam naik ke tingkat atas di mana bilik Yerii berada. Dia meletakkan Yerii di atas katil.
"Sleep well princess." Kata Bambam kemudian dia berlalu pergi namun dihentikan oleh Yerii yang menariknya sehingga dia terjatuh di atas katil.
"No. Sleep with me. Be my teddy bear tonight." Kata Yerii lalu memeluk Bambam.
"I... hmm... okay." Kata Bambam lalu membalas pelukan Yerii. Mereka berdua kemudiannya tertidur dengan nyenyak.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.To Be Continue
YOU ARE READING
Crush Next Door : BTS x BLACKPINK Fanfic
FanfictionCrush next door? - - - - - Baca lh if korang nak tahu kisahnya. //♡// Start : 13 July 2020 End : 24 September 2021