"Exam dah habis. Tak payah masuk kelas pun tak apa kan?" Tanya Rosé sambil menyuapkan kek coklat ke dalam mulut.
Dia, Lisa dan Jennie sedang date di cafe kegemaran mereka.
"Yes, I guess?" Kata Lisa sambil mengacau air hot milk tea nya.
"After this boleh lah Lisa tolong aku kat butik aku untuk ambil pengalaman bekerja kan?" Kata Jennie dengan senyuman kecil.
"Hehe."
"Oh yea. Kau kata kau nak balik Thai next week. Kau dah bagi tahu Jungkook ke?" Tanya Rosé.
"Belum lagi. Malam nie kot aku bagi tahu dia."
"Kau tak nak bawa dia sekali ke? Jumpa kan pada papa and mama?" Kata Jennie dengan senyuman nakal.
"Hmm. Aku nak bawa juga. But. Nanti aku malu lah pulak kalau dia tiba-tiba dijodohkan dengan Yerii. You know. His mom kan suka Yerii daripada aku." Kata Lisa perlahan.
"Kau kena kuat Lisa. Kalau kau dengan Jungkook jodoh tak akan ke mana punya. Kau cuba jer lah bawa Jungkook jumpa parents kau. He's a good boy." Kata Jennie.
"I know that unnie. Tapi..."
"Lisa. Listen. Jungkook suka kau. Kau pun suka dia. Tak ada apa yang dapat kalahkan cinta korang. Korang kena kuat. Selalunya, couple yang banyak halangan dan cabaran nie lah yang akan berjodohan. Selalunya lah. Ada juga peratus yang diorang akan break." Kata Jennie.
Lisa mengangguk.
"Dah lah. Sambung makan. After this kita nak balik." Kata Rosé.
Lisa hanya diam. Berfikir.
~♡~
"Kook."
"Hmm?" Sahut Jungkook.
"Lisa nak balik Thai next week. Kook nak ikut tak?"
Jungkook memandang Lisa.
"Lisa bawa Kook balik Thai? Betul nie?"
Lisa tersenyum. Wajah Jungkook yang comel dan handsome. Pasti mama dan papa nya suka.
"Yes. Kook nak ikut tak?"
"Of course! Ahh! I can't wait!" Kata Jungkook lalu memeluk Lisa erat.
Lisa tersenyum. Dia membalas pelukan Jungkook.
"Time fly so fast. Lily ingat lagi masa first day Lily jumpa Kook. Kook jenis cold. Tak suka cakap. Pendiam. But now. You act like a kid around me. You act like my best friend when I needed someone to talk about my problem. Kook. I'm afraid that I might loose you one day."
Pelukan dileraikan.
Jungkook pelik melihat Lisa menangis.
"Are you okay?"
"Yea. I'm okay. I just miss my family so much." Kata Lisa.
"Sokay. I'm here. I will be one of your family soon." Kata Jungkook.
"I will look forward for it." Kata Lisa dengan tawa kecil.
~♡~
"Macam mana honeymoon korang?" Tanya Namjoon pada Jin yang sedang mengemas barangnya.
"Fun. Happy. And cool." Kata Jin dengan senyuman.
"Ada chance tak kitorang dapat anak buah?" Tanya Namjoon dengan sengihan nakal.
"I hope so." Kata Jin dengan sengihan.
"Wehh! For real?! Hahaha!" Tawa Namjoon.
"Dah lah. Baik kau tolong aku packing. Kitorang dah nak pindah rumah." Kata Jin.
"Ah. Okay."
~♡~
"Unnie? For real lah unnie nak pindah?" Tangis Lisa.
"Yea. Tak jauh pun. Kat perumahan orang-orang kaya tu." Kata Jisoo sedikit awkward. Tak mahu dikatakan riak.
"Hah?! Jin oppa kerja apa sebenarnya? Sampai boleh masuk dalam perumahan orang-orang kaya?" Tanya Rosé.
"Dia, CEO kat JinHit Entertainment." Kata Jisoo membuatkan mereka semua terngangah.
"CEO? Rosé ingat dia chef ke, actor ke, model ke. But end up he's a CEO?!"
"Baru jer kena lantik after kitorang kahwin hari tu." Kata Jisoo.
"What?! Oh my gosh. Now kitorang tan perlu lah risau pasal unnie kami nie." Kata Jennie sambil memeluk Jisoo. Diikuti oleh Lisa dan Rosé.
"Eish. Korang nie. Dah. Tolong unnie pack barang." Kata Jisoo.
"Ndae."
~♡~
"Korang take care tau kat sana." Kata Hoseok.
"Kalau korang perlu apa-apa call jer kitorang." Kata Yoongi.
"Bye unnie. Bye oppa." Kata Lisa sambil memeluk mereka berdua.
"Bye Lisa. Nanti unnie hantar Lisa pergi airport tau." Kata Jisoo.
"Okay."
"Kau jaga Lisa nie baik-baik Kook. Kau tahu Yerii macam mana kan?"
Jungkook hanya mengangguk.
Jin dan Jisoo masuk ke dalam kereta.
"Bye!"
Mereka menghantar pemergian Jisoo dan Jin dengan lambaian.
"Dah lah. Jom masuk." Kata Namjoon sambil menarik tangan Yoona.
"Weh. Tercabut tangan adik aku nanti." Kata Yoongi membuatkan Namjoon ketawa.
~♡~
"Hello Yerii. Aku dengar diorang nak pergi Thailand next week."
"Really? Aku nak kau ikut diorang. Laporkan semua aktiviti diorang sepanjang masa tu."
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.To Be Continue
YOU ARE READING
Crush Next Door : BTS x BLACKPINK Fanfic
FanfictionCrush next door? - - - - - Baca lh if korang nak tahu kisahnya. //♡// Start : 13 July 2020 End : 24 September 2021