Chapter 12

607 55 0
                                    

Skip time//next month

BTS menunggu kedatangan Blackpink di stesen kereta api. Beberapa minit kemudian kelibat Blackpink kelihatan.

"Why naik train if kita boleh naik plane?" Tanya Jennie.

"Alah Unnie. Lisa nak ambil picture dalam train." Kata Lisa.

"Okaylah." Kata Jennie berjalan perlahan menuju ke arah BTS.

"So semua dah ada kat sini kan?" Kata. Namjoon.

"Yups." Jawab Rosé.

"Okay good. 30 minit lagi train berlepas, siapa nak pergi beli food ke apa ke pergi sekarang sebelum jam 10." Kata Namjoon.

"Nae!" Sahut Bp and Bts lalu masing-masing berpecah.

"Kau tak nak jalan ke hyung?" Tanya Namjoon sambil memandang Yoongi yang sedang duduk di kerusi yang disediakan sambil menutup matanya.

"Nope." Jawab Yoongi pendek. Namjoon mengangguk-anggukkan kepalanya tanda faham.

Namjoon kemudiannya duduk di sebelah Yoongi lalu bermain dengan handphone nya.

15 minit berlalu, dalam masa 10 minit lagi train akan berlepas lantas Namjoon menelefon setiap member Bp dan BTS agar cepat kembali.

Tidak lama selepas itu mereka semua datang lalu masuk ke dalam train.

"Here's your ticket. Cari seat masing-masing." Kata Namjoon sambil memberikan ticket secara random kepada Bp dan Bts. Lagaknya seperti seorang pelayan di pintu kereta api.

"Thank you hyung." Kata Taehyung sambil menepuk bahu kiri Namjoon.

Jisoo juga tidak lupa berterima kasih kepada Namjoon sebagai wakil Blackpink.

"Unnie, every seat khas untuk 4 people, unnie dapat seat berapa?" Tanya Lisa pada Jennie riang + curious.

"Urm. Seat 13B." Kata Jennie sambil mencari-cari tempat duduknya untuk 3 jam perjalanan.

"Yeay! Unnie dapat duduk tepi tingkap!" Jerit Jennie ceria.

"Untungnya unnie." Kata Lisa.

"Hehe. Of course." Kata Jennie lalu menuju ke arah seatnya dengan beg rodanya.

Dia cuba untuk mengangkat beg rodanya agar dapat disimpan di atas tempat penyimpanan namun tidak berhasil kerana berat beg rodanya lebih berat dari berat badannya.

Masih mencuba akhirnya dia berjaya. Namun dengan bantuan Hoseok.

"Thank you Oppa!" Kata Jennie lalu menunduk hormat depan Hoseok.

Hoseok hanya mengangguk lalu tersenyum.

Jennie duduk di seatnya. Tidak lama selepas itu Taehyung duduk di hadapannya. Taehyung tersenyum ke arah Jennieㅡfriendly.

"Hi Jennie. You don't mind if I seat infront of you for 3 hours right?" Kata Taehyung.

"Yea. Sure. No problem." Kata Jennie lalu senyum ke arah Taehyung.

Beberapa saat kemudian Rosé datang lalu duduk di sebelah Taehyung.

"Unnie!" Kata Rosé ceria melihat Jennie.

"Chaeyong-ssi!" Kata Jennie turut ceria.

Jennie dan Rosé bercerita sedikit sementara Taehyung mengelap lense kameranya.

Hoseok datang dan duduk si sebelah Jennie setelah meminta kebenaran Jennie.

//♡//

"Jennie-unnie dengan Chaeyoung-ssi satu group. Dengan Taetae and Hoseok-oppa of course." Kata Lisa memandang mereka bertiga.

"I never thought that Taetae love photographing." Kata Lisa apabila melihat Taehyung sedang mengelap lense kameranya.

"Lisa?" Panggil Namjoon.

"Nae Oppa?" Sahut Lisa.

"Kenapa Lisa tak duduk lagi? You don't know your seat number ke?" Tanya Namjoon prihatin.

"Oh. Tak ada lah oppa. Lisa tau, just nak cari tu susah." Kata Lisa kekok.

"What's your seat number?" Tanya Jungkook secara tiba-tiba dari belakang Lisa.

"Kamchagiya!" Jerit Lisa perlahan kerana terkejut.

"Mianhae." Kata Jungkook.

"Tunjuk Lisa seat dia Kook." Arah Namjoon.

"Nae." Sahut Jungkook lalu memandang ke arah tiket Lisa.

"Seat 20A, infornt of me dekat tepi tingkap." Kata Jungkook.

"Oh? Yekeh?" Kata Lisa masih blur.

"Sebelah Jimin." Kata Jungkook sambil menunjuk ke arah Jimin yang sedang memasang Bluetooth pada headphone miliknya.

"Lisa! Over here!" Kata Jimin sambil mengangkat-angkat tangannya apabila sedar yang Jungkook memandangnya.

"Nae!" Sahut Lisa sambil menarik beg rodanya diikuti Jungkook.

Lisa mengangkat beg rodanya dan menyimpan di atas tempat penyimpanan dengan lancar.

Jungkook turut menyimpan begnya. Sebelum duduk di sebelah Jin yang duduk di hadapan Jimin.

"Lisa tak kisah ke kalau semua yang duduk dengan Lisa nie namja?" Tanya Jin.

"No. It's okay." Kata Lisa sambil mengeluarkan kamera Nikon FM2 kepunyaannya lalu meletaknya di atas meja yang di antara mereka.

"Woa. Lisa pun suka photographing lah Jungkook." Kata Jimin sambil memandang kamera Lisa.

"Hehe." Lisa tertawa kecil.

Jungkook hanya memandang Jimin kemudian mengeluarkan kamera Canon Eos 700D miliknya.

"Photographer couple." Kata Jimin mengejek Jungkook dan Lisa.

Lisa dan Jungkook hanya mengendahkan Jimin.

"Hya!! Jin-hyung! Diorang ignore saya lah!" Kata Jimin mengaduh pada Jin yang sibuk bermain phonenya.

"Oo. Okay." Balas Jin tanpa memandang Jimin.

"Hah? Jjinja? Look's like that I'm going to be forever alone here." Kata Jimin.

• TBC(^_^)
• Please vote and comment (^3^)

Crush Next Door : BTS x BLACKPINK FanficWhere stories live. Discover now