Chapter 8

185 11 0
                                    

Seminggu kemudian.

Baekhyun p.o.v

"Dah lambat lar pulak. Omma bukan nak bangunkan aku. Appa pulak pergi kerja bukan nak ajak.Hish!" bebelku semasa menuju ke lif di dalam Ko-Mlay Fesyen entertain sambil menjinjing beg bimbitku.

Semasa aku menunggu pintu lif terbuka, tiba2 bau yang sangat kuat menusuk hidungku. Aku terus menutup hidungku. Bau itu membuatkan aku sesak nafas. Aku terus memandang sebelah.

Aku melihat seorang  berambut pendek keperangan memakai topi , berbaju putih disertakan dengan kemeja tidak berbutang, berseluar jean lusuh dan berkasut sukan. #agak buruk#.

Tiba2 pintu lif terbuka. Aku terus masuk dan menutup pintu dengan cepat. Tak sempat pintu itu tertutup, orang tu bersuara.

"Hey encik, tak nampak saya ke?"

"Awak pekerja kan? Pergi guna lif khas untuk pekerja." arah ku dan tolak dia keluar.Aku terus tutup pintu lif.

Aku mecari ubat asma ku di dalam beg bimbit ku.

*spreet*

Bunyi ubat asma.

"Kuat gila baunya. Kalo aku mati tadi,memang ko kene saman." bebel ku.*tarik nafas dan lepaskan perlahan-lahan.

Miya Nadiya p.o.v

"Kurang ajar punya lelaki. Mentang2 aku pakai macam nie. Suka hati dia je nak kutuk aku."

*ting*

Pintu lif terbuka.

Aku berjalan menuju ke bilik yang aku sedang jalankan kerja selama ini.

Belom sempat aku masuk, aku dengar ada orang membebel dalam bilik tu.

"Intan Azira! Sape yang ubah suai bilik nie? Sape yang bagi idea buat macam nie?"

Aku yang jarak dalam 2 meter dari bilik tu, kecut perut.

"Encik Bam Bam ,Tuan." kata Intan takut.

"Yes,cari I?" tanya Bam Bam tiba2 muncul.

"Kenapa ko bagi kkonsep macam nie?"

"Dah ko tak da. Aku cakap apa yang ko cakap kat aku arie tu lar."

"Mana orang yang buat semua nie?" Tanya lelaki itu pada Intan.

Aku terus masuk kebilik itu.

"Saya , encik. Saya yang buat. Ada apa2 masalah?" tanyaku selamba pada lelaki itu.'Tu bukan lelaki kat lif tadi ke?' Menyampah sungguh. Muka je kacak tapi mulut hmmm.. tak tau nak cakap apa dah.

"Apa yang kamu dah buat kat bilik nie? Tengok tu saya nak air terjun tanpa bunyi (wall). Kalo bising macam nie macam mana saya nak buat kerja." teking lelaki itu.

"Tapi, encik Bam..."

Tak sempat aku habis cakap, kata2 ku dicantasnya.

"Tak da tapi2 saya nak awak buat semula." arah lelaki itu lalu keluar sambil memegang dadanya.

"Oppa pergi tengok dia dulu erk?" kata Bam Bam lalu keluar.

"Siapa dia tu? Suka atie nak arah2 buat tu, buat nie?"

"Dia lar pemilik bilik ini. Namanya Fawwaz Baekhyun" terang Intan Azira.

"Huh? Mawwas apa?"

"Bukan mawas lar. Tapi Fawwaz. Fawwaz Baekhyun."

"Owh. Abaikan dia. So, aku kena buat balik lar semua nie?"

"Macam tu lar gamaknya. Ok lar aku nak sambung buat kerja aku. Bye."

"Bye."

Suami AKU Fesyen Designer!Where stories live. Discover now